I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-04-16 00:42

Tifotråd!

Varför inte ha en levande tifotråd under allsvenskans 2006?

Enbart allsvenskan...kan vara väldigt intressant att se vad olika supportergrupper lyckas prestera på läktarna...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-16 01:36
bra ide tycker jag :D läktarkultur foh shooooe!

2006-04-16 10:56
ahh blåvitt ska vi nog glömma i denna tråd iaf :)
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2006-04-16 11:58
Tror vi kan glömma allt...händer inte mycke här inte....om jag hade kunnat så hade jag droppat första bilden...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-16 13:28
bra initiativ,kan bli mycket att diskutera.
Jag känner mig stor, stark och milslång/
Med tio ton på min skivstång/

2006-04-16 13:51
de har ju börjat bra iår ändå.. Jag tycker de vart några schyssta redan.
wemcrewclickclackgang!

2006-04-16 22:41
Jag startade ju en läktarkulturstråd här för ett tag sen, men ingen verkade intresserad.

*bitter*

2006-04-16 22:45
naaw fabrik - krama om -
IFK Göteborg
Juventus

2006-04-16 23:27
Fabrikörn

Intresset verkar inte vara det bästa...tyvärr...

*butter*

2006-04-16 23:33
Ge det tid, säsongen har precis börjat och det har inte varit så många tifon. Visst, fler än vanligt men ge det tid så kommer diskussionen här igång.

AIK står i Sverige i en klass för sig själv, visst difs mot Bajen var snyggt, men är det inte lite väl likt ett AIK tifo för ett par år sedan? Att AIK har tifo borta mot Öster säger inte heller lite, AIK-tifo är bäst på tifon i Sverige.

2006-04-17 00:25
jag sätter min peng på att AIK tar hem de snyggaste tifot i år ;D AIK-DIF!!! längtar som fan asså, kommer bli 2 riktigt snygga tifon där

2006-04-17 01:26
DIF har haft 2 riktigt fina, mot Partizan Belgrad och det där när det bara var blårandigt, typ -02.

Men t.ex. -04 hade DIF riktigt pinsamma tifon, det första med banderollen "djurgården utan stadion blabla&quo .. var riktgit simpelt och 30% höll upp sina svarta lappar, kunde ha gjorts mkt effektfullare.
Sen det sista "Sametifot" var riktgit dåligt.

2006-04-17 14:12
Rastasite vad är pinsamt med banderollen?
1,2,3, sen blev ja sne!

2006-04-17 18:57
251 Den var skitful

Tycker att elfsborg är bland dom bästa för tillfället
.........................

2006-04-17 19:01
251 Såg väldigt tråkig ut, inget speciellt.

2006-04-17 21:06
www.aiktifo.se hej

2006-04-17 23:43
Tycker att 7 av 10 tifon ofta ser bedrövliga ut (allsvenskan). Mosaiktifon skulle och har varit grymt snygga, men oftast är det väldigt simpla. Är de inte simpla så faller de ofta på att det ej finns tillräckligt med folk som kan hålla upp skiten.

Snyggaste tifon enligt mig.

1. 9-1 tifot mot bajen (Järnkaminerna)
2. Gnagets stjärna
3. Forza-tifot mot Juventus (Järnkaminerna)
4. Jk's aosk-tifo =)

Rastasite P17

Väldigt intressant att du säger att jk's "sametifo" var fult, men jag vill minnas att aik's inte var särkilt mycket att hänga i julgranen heller! Men din objektiva syn kanske säger annat?

2006-04-18 00:03
www.canalplus.se

så tung så tung!
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."

2006-04-18 00:05
Toffe
Kolla på dess bilder, kan du helt seriöst säga att difs är snyggare, och ändå kalla MIG partisk??

AIKs

DIFs

2006-04-18 00:07
äppleone
Riktigt nice bild, men knappast något som kräver jätte engagemang från publik, plus att det väll är det enda ni haft?

Men bilden e faktiskt sjukt snyggt gjord

2006-04-18 00:10
Rastasite P17

När och var påstår jag att det var snyggare? Citera mig gärna!

Det ända jag sa var följande "men jag vill minnas att aik's inte var särkilt mycket att hänga i julgranen heller!". Är det att påstå att Jk's var snyggare?

2006-04-18 02:14
Haha ja du man kan juh diskutera om en banderoll är snyggt eller ska fylla en funktion? Kom igen nu.
1,2,3, sen blev ja sne!

2006-04-29 17:28
Okej nu har alla andra tifogrupper fått sig en riktig morot. Att slå AIK-tifos vackra tifo mot dif..

Först
sedan

2006-04-29 17:33
nice:

Snyggt med " vakterna tifot " ;D haha dom förstör lite kanske =)
IFK Göteborg
Juventus

2006-04-30 03:42
Jag vet inte när en banderoll med ett budskap belv ett tifo.. Rastasite det är rätt svårt att skriva en mening i mosaik eller med små flaggor.

DIF med sitt 9-1 och och forza tifo tycker jag har visat upp mest kunnande i fotbolls sverige. Men AIKs kaos tifo kommer dock stå sig länge som det vackraste i mina ögon..
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar

2006-04-30 05:00
Fler P24: menar du de där svarta dif tifot med mosaic och banderoll eller?

wemcrewclickclackgang!

2006-08-19 23:46
Okej, det har hänt en hel del sen det skrevs sist..

AIK stog för ett riktigt hett i bortamatchen mot IFK Göteborg, i och med banderollen "Har ni cigg?" som följdes av att ett trettiotal (?) bengaler tändes och en ny banderoll kom upp, "Vi har eld".

Bajen stog för ett helt okej tifo då AIK var på besök.

Elfsborg har börjat försöka sig på det här med koreografier.

Helsingborg hade tifo när Henke återvände, en megastor Henke Larsson med någon text till.

Men fortfarande är årets snyggaste tifo AIKs mot djyrgårn.. Eller vad säger ni?

2006-08-19 23:59
Bajen stog för ett helt okej tifo då AIK var på besök.

Eh, nej?! Det enda som var ok var UBs vändstripes. Punkt.

Elfsborg har börjat försöka sig på det här med koreografier.

... i ett gäng år nu. Detta var schysst. Förmodligen bäst i år hittills.

Årets bästa? Det kommer, var så säkra :)

2006-08-20 00:02
Inte så mycket som konkurerar just nu faktiskt, hur vare i bajen-dig derbyt i början av säsongen??

2006-08-20 00:09
DIF

Bajen hade technobengaler...

2006-08-20 01:08
AIK stog för ett riktigt hett i bortamatchen mot IFK Göteborg, i och med banderollen "Har ni cigg?" som följdes av att ett trettiotal (?) bengaler tändes och en ny banderoll kom upp, "Vi har eld".

55 för att va exakt, lr nu vet jag inte hur många som tog sig genom kontrollen men 55 var det från början
FÖRORT

2006-08-20 02:41
Hur lyckas ni klarar kontrollen?

2006-08-20 03:55
Hur lyckas ni klarar kontrollen?

Det kallas skrev..

Nej, Allsvenskan06 har knappast varit något tifo-år, ännu.
Men iom att det nalkas ett par derbyn så vet man aldrig..

Sen beror det ju också på hur mkt mynt folk har på sig, och hur mkt av dessa mynt folket är villiga att skänka till de exklusiva hinkarna. Och hur mkt tid & kraft artisterna orkar lägga ned..

Klockan är 03.55 , Japp, Stämmer..
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2006-08-20 13:59
Bamse
Gå och lägg dig din fjant

2006-08-20 14:31
Bamse
Hade det bara varit en budskapsbanderoll kunde man kört den i halvtid eller nått, nu körde dom den i samband med svart koreografi och måste ändå anses som "deras tifo" för matchen..

2006-08-20 21:45
Jo, beror väll på hur man tolkar det hela, men eftersom att det är derby och det ska va lite extra rysch pysch så hade dom kunnat göra det hela lite finare. T.ex. så kunde dom ha haft vit kore över hela läktaren förutom i mitten där dom har djurgårdsembelemet helt färgat i svart, bara konturerna alltså. Sen veckla ut texten i mitten av märket så att det går igenom det liksom.

2006-08-20 21:52
Vad var meningen med missnöjet nu igen? att dom spelade hemmamatcher på Råsunda?

2006-08-20 21:59
som trogen bajare,detta är så grymt

2006-08-21 03:55
Alltså när kom Elfsbrog på det här med Tifo och när fick Elfsborg ens en klack? Det har gått hyffsat för att stjärtgossen är hemma å vänder å vips så ska dom försöka utmana storstäderna. Lägg ner, ni har varken kunnandet eller arena för att konkurrera när det kommer till läktarkultur eller tifon.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2006-08-21 10:03
Djbrunte ---> Jag tycker Ellos presterar rätt bra på tifofronten, dom hade t.ex ett riktigt bra tifo mot oss (Blåvitt). Sen har dom gjort lite andra bra grejjer under åren. SÅ att klaga på ellos är kanske inte helt rätt.
WWW.PHOTOSHOP.NU

2006-08-21 18:40
Precis, alla tifon är mäktiga om man kommer från götet.

2006-08-21 19:59
nice_mange P17 Våra felvända vändstripes var väll inte mycket att hänga i julgranen? Vi gjorde dock om det rätt mot öster och jag tycker att det vart helt okej.
http://gallery.bajenfans.se/main.php/v/s ..

Rastasite P17
du visar än en gång att du har noll koll
'

Fabrikörn P19
Håller med, elfsborg har sjyssta tifon. Synd att dom har noll metalitet och känns jävligt plast.
Ska bli kul att se om ni gör något på måndag, eller ni kanske bojkottar? Ni ligger ju trots allt 5 poäng efter när det bara är 11 omgångar kvar. Förstår verkligen inte varför ni gråter så högt. kjell har gjort grymt mycket för er på senaste tiden. Ni har verkligen blivit bortskämmda
.........................

2006-08-21 23:28
MFFs kaostifo är tyvärr snyggt.

2006-08-21 23:50
azar:

Avslöjar givetvis inget i förväg angående måndag.

Dessutom tycker jag vi har all rätt att klaga. Vi hade 4 mål inför säsongen och har hittills misslyckats med 3. Bortskämda är vi väl i viss mån, men jag tycker man får ha högre förväntningar på DIF i år än till exempel 2001. Vi har trots allt dominerat svensk fotboll på 2000-talet. Jonevret har verkligen inte gjort speciellt mycket för oss , kan låta sjukt med tanke på fjolåret, Men faktum är att han raserat hela DIF's spelidé som gav oss gulden 02-03. Nog om det, det hör inte till tråden.

Back to topic!

2006-09-25 15:22

2006-09-25 15:30
Jo, man får hålla med om att MFF är bästs i landet på Tifo. Det tar emot att erkänna ska ni veta ;)

2006-09-25 21:34
Som sagt tycker jag det vi hade senast är bäst i Sverige genom tiderna.

Fabriken är verkligen det enda som fungerar i dagens DIF.

2006-09-25 21:53
azar P18
Har du inget o säga eller förklara utan enbart klaga så håll käften.

Fabrikörn P19
Tycker du att er "Usual Suspects" slår GIF Sundsvalls "Anti-GIF consparicy"? ganska jämnt enligt mig, men ja tycker GIF's är lite coolare just för att det är dom som gjorde det.

2006-09-25 22:31
Anti-GIF consparicy äger sönder Usual Suspects :D
Hammarby Alcoholics

2006-09-25 23:50
Förutom att AIK gjorde det 2 år tidigare? undrar vilka som baitar...

2006-09-25 23:52
För att vara ärlig så gillar jag inte The Anti GIF Conspiracy speciellt mycket. Snyggt målad är den, det går inte att argumentera emot. Men det känns alldeles för mycket "serietidning" över den vilket inte alls är i min smak.

Sedan ställer jag mig också rätt frågande till vad som menas med "The Anti-GIF Conspiracy".

Nej, Usual Suspects for the win!