Arsenal supporters, var ärliga nu.
Läste precis att Wenger har utsett ny kapten efter Henry´s avsked. ... William Gallas!? Samme Gallas som förra sässongen kom från London rivalen Chelsea? Visst, det var knackigt som satan mellan The special one och Gallas pga dvs saker men fan... I mina ögon så är det trotjänare alternativt egna produkter som är kaptener. Gallas passar inte in på någon av dessa. Asså, det MÅSTE ha funnits bra många fler med mer "riv" och pondus än han i laget? Dont get me wrong, jag vill inget hellre än att gunners går dåligt, men detta tycke jag var ett mycket märkligt beslut från Wenger. Var helt ärliga nu och säg vad ni tycker och utveckla gärna. Källa
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
är inte en gunner, men de låter ju riktigt illa... lagkaptenen ska vara en inhemsk spelare, fast arsenal har ju inga sådana
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
tycker gilberto borde fått den...
http://www.tok.studio.nu<br> <br>http://www.tok.pixbox.se
En kapten behöver ju inte vara en inhemsk spelare, det ska vara en spelare som kan styra laget, ge dom hopp när dom ligger risigt till och har hjärta för klubben. En ledare helt enkelt.
Shuu
Tror nog Wengers veto i ärendet vida översträcker ett gäng forumnördar i Sveriges. Fast jag kan ha fel.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Gilberto Silva skulle fått kaptens bindeln .. fast som sagt Gallas kanske är bra för laget.. det återstår och se :) Arsenal <3
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
Vad var alternativet? I mina ögon ska en kapten vara en som varit med i klubben ett antal år..hur många såna har vi ens längre?
•pave paradise•
Tycker som många andra att det är ett konstigt val. Förra säsongen tycker jag Gallas var mycket upp och ner. Han pratade för mycket. Mitt spontana val faller annars på Gilberto, eller eventuellt Toure. Men framför allt Gilberto, då han utstrålar en hårdhet och pondus på plan. Samtidigt vet vi inte hur det ser ut i omklädningsrummet. Att det ska vara en spelare bak i banan är dock bra, då Henry inte var den bästa av kaptener, tyvärr.
Wengers val har väl sina förklaringar. Här är några möjliga:
Gallas är en världsback. Gallas är över medelåldern i laget och har rutin. Gallas och Wenger kommer bra överens. Gallas har gott inflytande över truppen. Genom att ge Gallas kaptensbindeln hoppas Wenger på att få ut mer av Gallas, och få honom att inte prata så mycket strunt i media. Få Gallas att mogna och ta mer ansvar helt enkelt. Bara Wenger vet. Bindeln är större i England än i Sverige, men över lag tror jag inte det spelar så stor roll i Arsenal vem som är kapten. Trots det känns inte utnämningen av Gallas helt tillfredställande. Det här med kaptener kanske är Wengers svaga punkt? Eller så skiter han fullkomligt i det och litar till sin tombola.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
^^ Låter helt rätt.
•pave paradise•
S-oteric P21 Vet ingen som tror så mycket på sina egna teorier och ordbajsar som du. Jag frågade hur DU tänkte, inte hur Wenger tänkte.
Men jag inte förvånad över att du tappade bort dig, min fråga var både uppdelad och lång.
Ojojoj, här vaknar man på morgonkvisten och får se detta... Jag som många andra höjer på ögonbrynen. Fast när jag väl tänker efter så kan detta vara helt genialt av Mr Wenger. Gallas är en världsback och behöver självförtroende så han kommer på sin absoluta topp. När man är kapten så givetvis brukar man höja sig det där extra. Någon som minns Sol Campbells sista år när han kommer tillbaka från sin sista skada i Gunners? De matcherna han fick bära denna bindel så var han helt fantastiskt, sen när Henry hade den (som var helt fel) så blev han helt loj och slö igen. Och spelare som Toure och Gilberto behöver inte denna extraboosten som Gallas eftersom dels Gallas är inte på sin högsta topp och dels för de 2 förstnämnda är rent ut sagt en av PL bästa på respektive position. Även om de har en kaptensbindel eller inte. Och helt ärligt så är varken Gilberto eller Toure i mina ögon "den där" kaptenen. När jag tänker efter så kan detta vara helt perfekt för mitt Gunners =)
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
Psycholess, visst jag kan ordbajsa lite kring ämnet om du vill. Själv tycker jag att både Gilberto och Toure hade varit mer lämpade kaptener (men så sitter även jag på ett internetforum och inte bredvid Wenger på kontoret). Kanske är det så att Gilberto inte längre ses som en man att starta varje match, då Hleb under försäsongen dominerat i sin mest naturliga roll, den han hade i Tyskland och den som tog honom till Arsenal, nämligen i mitten. Kan det vara så att Wenger kommer att spela Hleb och Fabregas i mitten mot "sämre" motstånd på hemmaplan då Arsenal ändå ligger på offensiv planhalva 90% av matchen? Tveksamt men tänkvärt. Att Gallas går före Toure har jag dock ingen förståelse för. Kan det ha med afrikanska mästerskapen att göra? Nä. Kanske gör Wenger "en Henry" igen och låter Gallas få bindeln för att han skall känna mer ansvar och kärlek till laget. Nu är inte Gallas en superstjärna i den mån Henry var det, men hans psyke tycks vara likartat med elegantens. Detta tvekar jag dock på, då Wenger är intelligent nog att inte upprepa ett misstag. Eller så är det helt enkelt så att Wenger vet vad han gör.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Varför skrev du bara inte det från början? :) Tack alla gunners fans för era tankar kring detta.
Han tog ju inte Gilberto Silva för att han ville se kaptensbindeln från backlinjen, och sen valde Gallas eftersom han är den mest erfarne av backarna. Men Gilberto Silva hade varit ett utmärkt val det med
Riktigt synd att inte Fabregas fick bindeln, då hade Gunners haft en given lagkapten under 10-15 år framöver. Jag vet att han är ung, men jag tror killen skulle växa ännu mer om han fick bindeln på armen. Synpunkter mottages gärna.
nice_mange P18 Jo då. Helt rätt och riktigt. Fabregas kan jag också se som en lämplig kapten. Fast i jämförelse med Gilberto så ser jag Gilberto som "den där" kaptenen. Nu får vi se till helgen, älska Premier League <3
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
Hade också lagt mina pengar på Fabregas. Han dirigerar redan mittfältet och visar prov på moget spel. Och som sagt tidigare, han lär ju stanna ett bra tag.
En 20-årig kapten, det hade varit intressant. Inte att han inte har erfarenheten, utan tvärtom. Stannar han i Arsenal länge så är jag 110% säker på att han blir kapten så småningom.
Tycker Crazy Jens kunde fått den sin sista tid. :)
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow
Tyvärr så är Fabregas ett barn inte bara till åldern utan även i psyket. Han är en retsticka på planen, kom ihåg hans beefs med Lamplard, osv. Han räcker ut tungan och håller på och kaxar i onödan allt för ofta. Ge det 5 år så skulle han kunna vara kapten i Gunners, men absolut inte nu.
lhabia gallas har varit med ett år, men okej.....k1ngs1ze P15 fabregas är relativt ny och 20 år gammal, en sådan person ska inte vara lagkapten för ett helt lag.
dannyM_
k1ngs1ze P15 ja eller hur?, eller varför inte ha Walcott som kapten?
dannyM_
dannyM: Och jag sa vad? Jo, att jag tycker att folk ska ha spelat i laget mer än ett par år för att vara kapten, eller hur? Tänker.
•pave paradise•
Anser att Fabregas skulle passa bättre in i kaptensrollen. Men inget jag bryr mej desto mer om. Kollade igenom Arsenals trupp tidigare i veckan och lade märkte till att endast 3 st. av truppens totalt 28 spelare var engelsmän. Visst, Arsenal har alltid haft importer från hela världen, men det verkar vara ännu mer blandat än vanligt i år. Tror inte det håller, speciellt inte med ett så orutinerat lag. Arsenal slutar 5:a
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
PanG_KwA P22 Menar du att de inte håller för att bara 3 engelsmän spelar i Arsenal?
Vet inte om det går att säga att Wenger inte blivit galen än..2-1 i premiären efter 0-1 redan efter 51 sekunder...vettefan..
•pave paradise•
Själv anser jag att för att nå framgång så skall man i den mån det är möjligt sträva efter att reducera antalet engelsmän i truppen. Helst skall man ligga på 0, men allt under 5 är godkänt.
lhabia Det där var ju Lehmanns misstag. Annars körde Arsenal över Fulham i stort sett hela matchen, bortsett från vissa farliga kontringar från Fulhams sida.
norado: Från vad jag har läst så var matchen en perfekt bild på Arsenal från förra säsongen: tusentals chanser, total kontroll men tidigt insläppt mål och svårt att trycka in bollfanskapet. Men nu gick två bollar in, så jag är nöjd.
•pave paradise•
Största anledningen att Gallas blev kapten är ju att gilberto fortfarande har ledigt efter sommarens copa america. Sen när han kommer tillbak får vi se om gallas behåller bindeln. Tror ayy det e ett smart drag av wenger som nån här uppe redan sagt då gallas antagligen kommer höjja sig och fokusera mer på att hjälpa laget istället för att snacka skit till pressen.
Norado_P20 Jag menade att det inte håller med den truppen de har iår, tror att dom kommer spela ojämnt. Brukar ju oftast bli så med många orutinerade och nya spelare, speciellt spelare som kommer från andra ligor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Som ett arsenalfan i 10 års tid anser jag att Gilberto Silva och ingen annan ska vara lagkapten, men jag tycker inte att Gallas är ett dåligt val medan Gilberto är borta. Spelar väl inte så stor roll vart han spelade innan, Chelsea är ju inte direkt hans moderklubb.. Det som spelar in när man väljer kapten är väl hans inflytelse på laget populäritet bland de andra spelarna? Jag tror nog att ingen annan än Wenger och de med insyn i klubben har koll på vem som passar bäst med bindeln.
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama
tycker som många andra att gallas kanske skulle kunna vara nummer 3 på kaptensbindeln. mina tankar om varför det inte blev toure eller gilberto: gilberto är för tystlåten och även om han har rutinen så tycker jag personligen att kaptenen ska vara så långt bak i planen som möjligt (när nu lehman itneär känd för att vara speciellt smidig eller lugn så är han ingen kandidat). därför kändes det för mig att toure skulle vara det bästa alternativet. jag ser egentligen inga skäl till att han valdes bort. han har rutin, spelat i gunners längre än många, mittback, styr och ställer, har rutin. så anledningen finns väl säkert innanför murarna på emirates. som någon nämde så har gallas alla kvaliteer för att bli kapten, dock inte andra året i en klubb, då man första året mest har pratat skit och inte levererat sådär överdrivet. men men, arsenal har vunnit första matchen i PL och första i CLkvalet och som vanligt när det gäller wengers beslut så kan dom ofta verka knasiga men ändå visa sig vara riktiga till slut (kanske bara henrys kaptensbindel förra året var en miss, men vafan killen var kung i arsenal så varför itne kapten?)
Vi får se vad som händer när säsongen verkligen kommit igång.
•pave paradise•