Kan vi inte göra upp en grej? Alla som inte vill se Alicia spela stannar på campingen eller går till någon annan scen och alla som vill höra henne passar på att kila dit när hon ändå är i Hultsfred? Jag fattar faktiskt inte hur man kan säga saker som "jag kan inte komma på något mer malplacerat än..." osv. Jag har själv sett Alicia Keys live och det är en grymt tight show. Bra liveartister passar på Hultsfred oavsett vilken musik de spelar, eller oavsett hur många bpm låtarna går i. Just Alicia är dessutom betydligt mer fonky och kul live än på skiva, även om jag också gillar hennes plattor. Hultsfred har aldrig stelnat i en form i någon längre tid och om festivalen skulle se ut som den gjorde 1986 (svartrock, synth, fioler) eller 1995 (skejtpunk, britpop och industrimetall) idag, skulle det vara en marginalhändelse utan betydelse för fler än några få nostalgiker. Alicia Keys på Hawaiiscenen är ett lite annorlunda grepp, det är lätt för alla som följt Hultsfredsfestivalen att se. Men om det är fel eller inte bara för att det inte stämmer med några av ers förväntningar på festivalen - så enkelt är det bara inte. Acceptera att festivalen provar delvis nya vägar med sina bokningar, eller strunta i att åka dit. Simple facts of life. Att det sen saknas 85 artister, varav nästan hälften av hawaiiplatserna är tomma, är ju en annan sak. Det är en del feeeta hiphopnamn på gång faktiskt...
Check yourself and I'm out.