I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alicia Keys till Hultsfred!

Klubb & Konserter - Festivaler

2004-03-15 11:15

Alicia Keys till Hultsfred!

www.rockparty.se

Check yourself and I'm out.

2004-03-15 11:26
o trevligt, kanske inite nått jag brukar lyssna på men det kan nog var skoj att se live!
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2004-03-15 11:57
oh yeah!
Skåne!

2004-03-15 12:35
Såja, nu börjas det :)
Skamvrån Productions
www.tinitusochted.se

2004-03-15 12:41
Meeeeen... jag som ville till Roskilde istället. Fan, får nästan ta båda två i år.

2004-03-15 14:13
fyfan va fräscht... nu måste jag ju dit...
www.bluenyellow.tk
Groupie

2004-03-15 16:00
Jag är imponerad, MYCKET IMPONERAD. All jävla respekt till dig Blom och Rockparty.

2004-03-15 20:51
the roots och alicia, det kommer bli helt tokigt.

2004-03-15 21:41
det är en skitbra bokning. jag blir toksugen!
skriv kort, helst inte alls

2004-03-17 00:01
ja, det blir nog inte en röjarkonsert direkt :)
men ändå nice att se...

2004-03-17 02:14
vadå, som att rockparty BARA tänkte boka artister som man kan stå och hoppa till?
alicia keys är fan grym och kan sin sak. och om man nu inte kan röja och hoppa till hennes musik så blir ju inte musiken sämre för det?
baeng

2004-03-17 02:22
elof:
alla kanske faktiskt inte vill röjja runt framför konsertscenen?

2004-03-17 08:02
Elof

Från Rockpartys nyhetsbrev:

Det är inte ofta soulmusik pumpas ut i det gigantiska PA:t på festivalens Hawaiiscen och ska man sätta standarden så gäller det att satsa rejält. Att Alicia Keys är en stor och het artist vet nog alla, men hur grym hon är live har inte så många svenskar fått uppleva ännu. Fett sväng och mycket improvisation tillför flera dimensioner till hennes redan fantastiska låtar live.

Jag tror varken RP, Alicia, du eller nån annan räknar med nåt megaröj framför scenen..
Skamvrån Productions
www.tinitusochted.se

2004-03-17 16:19
det är väl samma sak me lugn reagge? inte fan är det många som står o hoppar till det men jag hör inte folk klaga när såna band spelar på festivaler... alicia är jävligt het live, hon får en att vicka på stjärten o komma i så jävla sjyst stämning... riktigt bra, faktiskt en av de få som jag verkligen gillat riktigt mycket att se live o skulle vilja se henne på hultsfred i år hur jävla mycket som helst... får jag ledigt från jobbet är jag där, utan tvekan!
www.bluenyellow.tk

2004-03-17 17:41
kommer bli sååå trevligt att se alicia..
baeng

2004-03-20 20:28
Kan vi inte göra upp en grej?

Alla som inte vill se Alicia spela stannar på campingen eller går till någon annan scen och alla som vill höra henne passar på att kila dit när hon ändå är i Hultsfred?

Jag fattar faktiskt inte hur man kan säga saker som "jag kan inte komma på något mer malplacerat än..." osv. Jag har själv sett Alicia Keys live och det är en grymt tight show. Bra liveartister passar på Hultsfred oavsett vilken musik de spelar, eller oavsett hur många bpm låtarna går i. Just Alicia är dessutom betydligt mer fonky och kul live än på skiva, även om jag också gillar hennes plattor.

Hultsfred har aldrig stelnat i en form i någon längre tid och om festivalen skulle se ut som den gjorde 1986 (svartrock, synth, fioler) eller 1995 (skejtpunk, britpop och industrimetall) idag, skulle det vara en marginalhändelse utan betydelse för fler än några få nostalgiker.

Alicia Keys på Hawaiiscenen är ett lite annorlunda grepp, det är lätt för alla som följt Hultsfredsfestivalen att se. Men om det är fel eller inte bara för att det inte stämmer med några av ers förväntningar på festivalen - så enkelt är det bara inte.

Acceptera att festivalen provar delvis nya vägar med sina bokningar, eller strunta i att åka dit. Simple facts of life.

Att det sen saknas 85 artister, varav nästan hälften av hawaiiplatserna är tomma, är ju en annan sak.

Det är en del feeeta hiphopnamn på gång faktiskt...

2004-03-21 13:35
Blomsta
Kan inte låta bli...

Från en aftonbladet puls krönika:

(...)Jaqee har inte bara en bra röst, utan en utstrålning och pondus som är få förunnade så pass unga och oerfarna artister. Jaqee har soul, långt mer än vad Alicia Keys hade på Hovet några veckor tidigare.
Jaqee blandar friskt mellan lättare och tyngre teman. Soulreggaen och jammandet blir aldrig pretentiöst, utan de har bara roligt på scen, som också smittar av sig på publiken.
(...)
www.swingkids.se

2004-03-21 15:58
Tror inte du och jag ska debattera vem som har mest soul, Jaqee eller Alicia.

Jag vet vem som drar mest folk till Hultsfred, i alla fall ännu...

2004-03-21 18:34
Alicia Keys är en fruktansvärt grym bokning

Pricka in ytterligare nån riktigt grym hophopakt så blir det riktigt kalas!
www.swingkids.se