Roskilde veteraner, hjälp please
Ge mig svar på mina frågor. Beräknad budget för bensin, öl, mat och biljett? Mina beräkningar kan inte stämma. När ska man vara där för att få en hyffsad tältplats? Tacksam för svar. Puzz
i roll like a bat out of hell
Jag vet bara tältplats frågan för budgeten varierar ganska mycket från år till år. Ett tips är att ta med sig eller köpa så mycket mat som möjligt. För om man skall äta tre mål om dagen i mer än en vecka så blir det rätt dyrt. Tillbaks till tältfrågan. Sen förra året så öppnade dom kampingen på söndagen (istället för måndag) vilket innebär att man får åka... ja så att man är där på söndag. Det är en jäkla åtgång på bra platser, om man inte vill gå långt.
All makt åt Tengil, vår befriare
Tack, tack! Jag vill vara där när campingen öppnar, men griniga kompisar kanske tycker att det e onödigt. Men jag hoppas att jag kan övertala dem. Ja, spritkök måste jag nog köra på. 3 mål om dagen e ett måste om jag inte får sova och ska kröka varje dygn. Någon som vet vad bensin fram och tillbaka mellan STHLM och Roskilde kostar?
Det är bara att räkna ut. Det är mellan 65-70 mil till Roskilde från Stockholm beroende på vilken väg man åker. Sen är det bara att ta det gånger l/mil. Bensin priset skulle ju öka fram till sommaren så allt är svårt att säga.
All makt åt Tengil, vår befriare
Vad kostar bensin?
70-75 mils soppa ska du ha ... vi var där på tisdagen förra året .. då hade vi rätt svårt ändå att få en bra plats ... iofs fick vi det tillslut .. men måndagen kanske det är bra att kika upp där?
http://www.innuce.nu
öl priserna är bäst i danmark, köp 2 backar öl, panta sedan dessa två med flaskor i så får du en back tillbaka ;) RULES!
http://www.innuce.nu
Försök köp så mycket som möjligt utanför roskilde. Öl exempelvis kan vara en hit att styra upp innan ni kommer dit. Budget? Så mycket pengar att jag jämt blir mörkrädd.
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
Om du tar med 3000 spänn utöver bensin pengar och inte köper massa skit i alla tingeltangel stånden så räcker det... Förutsatt att du pantar dina backar då vill säga :)
Some sticky icky and some of that ohy goyi
angående tält, campingen öppnar 8 på söndag. Kommer du dit prick kl 8 så kan du räkna med att det är en jävla massa folk där redan och du får stå i minst 3h på att få komma in. Du har i princip ingen chans att få en _perfekt_ plats. Definera perfekt hur du vill, men du har i princip ingen chans att få det som du vill, måste kompromissa på nåt ändå. Jag kommer nog köra från sthlm ca 10 på kvällen så man är där på morgonen. Att få parkera bilen nära är viktigt. Ang budget, om ni har bil kör in till stan och köp öl på Netto - en back för 40 danska exkl pant. (80 inkl pant typ). Bensin - beror ju på va du har för bil, men om man räknar på 10kr/milen så brukar det bli bra, man kör ju alltid mer än va man tänkt dessutom. Så lägg undan minst 1500 till bensinpengar. Ang maten så äter jag inte så jävla mkt, typ 60kr i stånden, sen köper man en massa skit som partypilsner (små konserverade korvar) på Netto. Bara tanken på att äta de igen nu får mig att spy, men det går bra om man inte har gjort det förut :) Spritkök är bara skit, slutar alltid med att man säger fuck it, sparkar på skiten och går o köper mat. Jah.. va mer kan jag dela med mig av.. Budget för biljett? Är ju fast på 1440 eller va det var.. Kan säga att förra året gick på 7k totalt för mig, fast då hade vi hyrbil o var i kphg ett par dagar och körde 300 mil totalt.. men jag råder inte att budgetera mindre än 5k inkl biljetten. Roliga utgifter man inte kan förutse: partytältet blir vandaliserat, måste köpas nytt, eltejp, solglasögon bortappade, solstolen söndersutten, leja en snubbe att köra ölbackarna i skottkärran, köra till äverntyrsbadet nåra mil bort, parkeringsböter, kartor.. bläh. Man blir visare för varje år Får jag MVG nu?
Handla allt nödvändigt i danmark, finns ingen anledning att köpa dyr mat och dyr öl i sverige när det är billigare på andra sidan bron. Bensin beror ju på vad du har för bil men räkna med 1700 plus, minus nån hundring totalt så lär du ju va safe till roskilde..Räkna bensinen på en tia milen typ.
Skamvrån Productions www.tinitusochted.se
babbe P21: Ja, full pott, helt klart! Tack!
Ni andra är också duktiga.
jag tycker folk verkar göra av med vääldigt mycket pengar.. jag har gjort av med ca 1500 sek när jag varit där. sen får man räkna in biljett och resa. men det blir ju endå inte mycket mer än 3300.. beror ju visserligen på var man åker ifrån och så..
Thou shalt not make som noise for Detroit
Sthlm - Roskilde t&r kan "enkelt" gå på strax över tre papp om man inte käkar lyxmat / dricker lyxöl hela tiden... Ett tips är att om man kan ta en dieseldriven bil så gör det - gick på runt 300:- / skalle i soppapengar för tre pers förra året :) Ska försöka vara nere tidigt på söndan i år och kapa åt mig en plats på high west... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Fan vad folk för av med mkt pengar. 1000-1500 kr har jag klarat mig på (exkl resan).
man kan ju alltid tälta i bushen utanför campingen mellan lördag och söndag så kan man sno till sig riktigt bra platser. förra året kom jag runt 13 på söndagen och vi fick riktigt fina platser. Första året jag var där var vi på tok för sent ute. mycket beror ju på hur du vill bo. Nära till stan, nära till dusch o toa lr nära till scenområdet. Nu har du iofs tillgång till bil och kan därför enkelt frakta din öl men om man går fram och tillbaka från stan (de höjjer ju fan tågpriserna var år) så kan en vanlig 10minuters skilland i gåavstånd vara skillnaden mellan liv och död :) jag brukar ha med mig 1000 dkr. Om pengarna tryter kan man alltid gå o samla ihop lite backar o panta. Det ger en fin extra inkomst.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Tror jag ska testa west detta år fan...ni som bott på båda, vilken är softast enligt er?? Jag brukar ta med mig bankomat kortet, finns ju några automater här och var på både campingen och festivalområdet..fast det kan vara saftiga köer så det är bättre att ta ut i stan om du är där och handlar eller har nått ärende.. 75 days, 14 hours, 46 minutes, 55 seconds kvar gott folk!
Tur att man bor i skåne slipper rese-pengarna.. Vet nån va de kostar från Malmö till Roskan me tåg? Har dock inte så mycke cash så hoppade räcker me 2000:- Men frågar också om campingen.. är inte den personen som vill ha sitt tält ner-pissat ...
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
Gaby F19 enkelbiljett från lund till roskilde kostar 146 sek
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
billigt o bra...
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
det är säkrare att bo på west..east är ganska äckligt men det är mer festival där..orkar över ibland för att titta omkring lite men är tveksam till om jag hade velat bo där..dessutom drabbas de hårdare av dåligt väder.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Om du kommer på onsdagen så är det bara att glömma en bra tältplats. Med lite tur, bra övertalsningsförmåga o kanske en muta så kan du nog hitta en grupp människor som kan avvara ett stycke mark åt dig.
beror ju på vilken standard du vill ha....förra året klarade jag mig på ca 300 riksdaler....det här året blir det dyrare eftersom jag skall ha med mig ett tält=)
Bukit lawang
var en förra året som kom på onsdan med ett enmanna tält.. han slog upp det så halva hans tält var i vårat partytält, medans vi sov. Nu var inte vi värsta asen, så vi varnade honom innan vi bestämmde oss för att riva det så han kunde se till att inget kom till skada. Slutsat: kom inte på onsdag.
hur gammal måste man va för att köpa öl i danmark?
ok bra :D det är billigt oxå va?
Har du aldrig varit i Danmark?
jag har inte varit i denmark sen jag var tio. en sista fråga: kan man köpa ölen där eller ska ma ta med sig den från sverige, är det långt ifrån konsert stället till en affär där man kan köpa öl?
Typiskt 08or ända världen ni vet e stockholm man borde ju ha lite koll på hur det är runt om i världen när man e 17 år..
jag bor inte i stockholm, och bara för att jag inte visste vad åldersgränsen på öl är i danmark betyder inte att jag inte vet hur det är runt om i världen
Okej förlåt jag antog det eftersom du är så trög.
Plus att du frågade om vilken åldersgräns det va och e det 15 årsgräns på alkohol så borde man förstå att det går å köpa var som hälst.
jo men jag frågade för att jag inte visste vart konsertstället ligger och om det är långt därifrån till en affär där man kan köpa öl det är ganska svårt att veta vart alla affärer och sånt ligger när jag aldrig har varit i roskilde
För det första kör man igenom en ganska bra bit av danmark så då kan man handla på vägen, för det andra så frågade du hur gammal man va tvungen att vara för att köpa och om det va billigare och du fick svar på båda att det var 15 så du får köpa även fast det verkar som du är bra mycket yngre än så och att det är billigare så varför slösa mer pengar än nödvändigt? så varför överhuvudtaget fråga varför du ska ta med dig från sverige då? :S
jag ville veta om det finns nån affär i närheten av konsertstället,så man kunde gå därifrån och köpa öl för om det inte skulle göra det och jag inte hade köpt öl i sverige så skulle jag ju inte haft nåra öl sen är det ju alltid bra att veta åldersgränsen för om jag skulle ha kommit dit och det var artonårsgräns då skulle jag ju inte ha kunnat köpt öl
Jag blir less orkar inte mer verkar inte som du förstår ändå men du får ha det så bra...
du verkar inte förstå att det är inte så enkelt att veta sånna grejer om man inte har varit i danmark sen man var tio
ja ok jag kanske ställde frågorna i fel ordning, jag frågade om jag skulle ta med mig öl från sverige för att jag inte visste att det fanns affärer runt omkring och vi har inte bestämt hur vi ska komma dit än ,sen så visste jag inte att man var tvungen att åka igenom halva danmark för att kommat till roskilde. men skitsamma jag kanske är trög :D
geografikunskaperna som är lite rostiga lr? vilka människor kör igenom danmark, riktigt folk tar tåget :) klart som fan det finns affärer o roskilde, det är faktiskt ett samhälle också ;)
hehe tror inte ens jag har fått lära mig om danmark i skolan :D jag såg nu att jag formulerade frågan lite konstigt "kan man köpa ölen där eller ska ma ta med sig den från sverige, är det långt ifrån konsert stället till en affär där man kan köpa öl?" min fråga var igentligen bara är det långt ifrån konsert stället till en affär där man kan köpa öl?" vi täntke åka partybussen :D
Fan nu blir jag lite sugen... Kan man inte typ bara åka ner och hitta några gamla eller nya kompisar och sova i deras tält eller nåt, så slipper man stressa? Vilken dag börjar festivalen förresten?
watch me dolly dick it scotty watty cop it to me big microphone hippie hit poughkepsie crispy chicken verbs throw up a stone richie!
Förste juli tror jag själva festivalen börjar.
bor man på västra kan man ju faktiskt ta en prommis till netto om man är lite driftig. låna en pirra av ett par trevliga danskar så får ni med er tre backar öl, har man tur så kan man köpa av entrepenörerna spm åker till tyskland o handlar bilen full med bärs så får man 24 33or i burk för hundringen, precis efter bron som går över tågspåret, då slipper man gå långt. räkna med 1-2 timmar beroende på var man bor det är en nice start på dagen så kan man köpa lite rulltårta o ha picknick på vägen också. trevligt i goda vänners lag helt enkelt! vet inte om jag åker i år dock pga av finanserna... hur är det i cris förresten nån som har pejl på läget?
NewDay: maha.. jag kom på torsdagen förra året.. ganska kört, iofs beroende på vad man ville ha för tältplats.. men måste säga att jag blev ganska nöjd iaf.. vi hamnade 10m ifrån vatten, 30 ifrån bajamajor och lång åt helvete ifrån resten :D men det va relativt rent och fint
ähh vafan åk dit med cash sen mat fixar man... om man vill så är det bara att panta en back så får man käk.. sen är allt gratis.. sen bensin och sånt kostar ju...
2005
Billigare än Sverige hursom... Fan asså, nu är det inte långt kvar!! Ghaaa! 2 veckor jobb sen en trip till paradiset... :)
yeah dude!
Noggaholic http://matej-jenko.com/Tekesh_LO.jpg
Min brorsa har skrämt upp mig som fan han säger att har man inte varit på en så stor festival innan ( har varit på hult) så kommer man allri palla 8dagar... ´Många som åker hem tidigare
Gaby - Var inte orolig: jag var på Rosk första gången när jag var 16 och hade inte varit på någon festival innan dess, men jag överlevde ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda