I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Roskilde vs Hultsfred

Klubb & Konserter - Festivaler

2004-04-21 16:33

Roskilde vs Hultsfred

Ja, då börjar det närma sig festivalsommar .

Jag har hittills inte varit på någon festival, även om det känns som om att jag har det eftersom alla pratar om sina minnen hela tiden. I år har jag tänkt åka på Splash och Roskilde, men jag har börjat tveka.

Istället för Roskilde har jag börjat fundera på Hultsfred, än så länge har dom bättre bokningar (undantag: Wu-Tang), det är fler vänner som ska till Hultsfred än Roskilde och priset skiljer ju en del också.

Eftersom det börjar bli dags att köpa biljett om... ett tag, så skulle jag behöva lite hjälp.

Kan ni ge era synpunkter på respektive festival, ang. stämning, storlek, folk, praktiska saker, mat, öl på festivalområdet osv.
Positives and negatives, med andra ord!

Tack på förhand...
bless.

0034

2004-04-23 14:53
Tror du kommer ha roligare på roskilde e inte lika äckligt + hur mycke flummiga människor som hälst går runder.

2004-04-23 17:04
Folköl VS Tuborg grön?
När solen går ner kommer råttorna fram.<br>

2004-04-23 20:22
Väktare VS Volentärer... :)

Stämmning på Roskilde är svår att hitta nån annanstans tycker jag, total frihet känns det som...inga äckliga väktare som springer runt som på Hultsfred utan frivilliga volentärer som inte gör en fluga förnär! Om du inte lagar mat med eld i campet förstås, då säger dom till..hehe...Alla som softat i chillouten på festival området vet exakt va jag menar med tollerans...

Roskilde!

2004-04-23 20:28
Vem pallar med danska!?!?! ;)
CAMPIONI!

2004-04-23 21:43
Rizmo P19
Danskar är trevliga, Fulla svenskar är värre..

2004-04-24 12:22
De må va trevliga, men jag har dåliga erfarenheter!
Plus att jag har så jävla svårt att fatta danska, det e helt omöjligt för mig!! :(
CAMPIONI!

2004-04-24 13:03
Rizmo P19
Med en back Tuborg i sig pratar man flytande danska =)

2004-04-24 14:46
Ah, schyst! Äntligen lite svar.

d_noise: Men det där med medelåldern är fan bara skönt, känns som att det blir mer bråk och fjortisfyllor på hultsfred enligt hela ditt uttalande. Tror dock att du har rätt med mer "tillbakalutad" stämning på Roskilde... men det är ju frågan om vad man vill ha. Jag är osäker på den fronten. :)

Tack för svar alla andra. Det får gärna skrivas fler inlägg, jag har absolut inte bestämt mig än.
0034

2004-04-24 16:24

PÅ hultsfred är det mer rån, våltäkter och annat mög.

På roskilde är det betydligt mer chill. skön stämning och inte en massa bråk hela tiden. Alla bara glider omkring o myser. Dessutom är alkoholen betydligt billigare och rökat likaså om man nu är intresserad av det.

jag hade iofs icke bangat att åka på båda men om jag måste välja så tar jag roskilde alla gånger.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2004-04-24 17:21
ähh alla förstår fyllesnack :)

jag har aldrig upplevt några problem med kommunikationen på roskilde och jag suger på danska.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.