Blomsta! reggae akter på hultsfred??
det är lite av ett skämt, reggae gone international, större än någonsin, spragga benz, elephantman, kiprich, sean paul går på mtv, .. än så länge har hultsfred,- sveriges största musikfestival inte en enda reggae-relaterad akt. inte en artist, inte ett sound ännu ,så vitt jag vet. blomsta, vad händer? finns det hopp för lite bra reggae i år eller ska man skita i att åka dit..? det är många som är riktigt besvikna för just detta. allt handlar typ bara om rock och hiphop, att boka lite bredare skadar ju inte... (jag hajjar om det är svårt med jamaicanska artister, men det känns som om att det alltid kommer i sista stund...)
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
jag vill också ha reggae på hultan!!!
Det vill nog dom flesta förutom alla trångsynta hårdrockare och liknande patrask. Men det blir nog bra det här, det tror jag...
Vi har försökt boka reggae och vi försöker fortfarande boka utländska reggaeakter. Om vi lyckas vet jag ju inte förrän de tackar ja. Vi vill verkligen ha artisterna, men Hultsfred är inte prioriterat på Jamaika som det verkar. Tror helt enkelt att vi ligger lite för tidigt för att det ska passa in med de stora europeiska reggaefestivalerna. Nu söker vi nya vägar att få tag på artister, men om det funkar vet vi ju inte ännu. En svensk grej i baktakt är klart i alla fall och det släpper vi nästa vecka. Typ.
Check yourself and I'm out.
jag håller tummarna för reggae-akterna!
baeng
Gissar på Svenska Akademien eller Gusto, fan vad nice det vore!
gusto vore så jävla fett ja. åh. eller uscb allstars.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
Tyvärr är den bistra sanningen den att i princip inga fräscha Jamaikanska akter är tillgängliga i början av sommaren i europa. Gentleman har ju precis vart här och är inte så exklusiv på Hultsfred. Jr Kelly, Jah Mason & turbulence gigs i slutet av maj är slutet av deras turné. Sen åker de tillbaka igen. SAmtliga reggaeakter börjar ju sina europaturnéer typ precis innan Summerjam. Ska bli spännande att se vilken svensk akt som kommer!
www.swingkids.se
Kalle Baah!
jag gillar små russinkukar
Fixa Bob Marley!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
SOJA eller Warrior King!!!! Eller Moses I!!!!! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
"Gentleman har ju precis vart här och är inte så exklusiv på Hultsfred." vadå, varför inte?
baeng
Om en stor utländsk artist precis varit i Sverige och betat av hela sitt publikunderlag så kanske en festivel tycker det är lika spännande att lägga upp rätt mycket pengar för en artist om den potentiella målgruppen redan sett artisten en månad innan... - Jag spånade mest på klassiska bokningsargument från musikindustrin som det ligger en del i...
www.swingkids.se
G-man har rätt. Som vanligt när det gäller reggae.
hoppas verkligen att ni får dit nån reggaeakt.. jag lyckades missa Gentleman här i sthlm precis så det vore jävligt nice om han kom...
han kommer inte, tycker jag nog både Gillis och jag förklarar ovan...
Sätter 3,50 på att det är Helt off som är den svenska reggaeakten...
"...and you can Quote me on that"
ey achswell, jag schickar mitt kontonummer till dig...
USCB hade inte vart dumt, men de har inte repat på månader.
www.swingkids.se
gillis jaha, jo det där lät ju iofs vettigt :)
baeng
men varför inte ska-p? utmärkt ska från kontinenten, dom spelar ju dessutom runt om i europa i sommar. Eller manu chao..
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
aight friedrich, you now my name (look up the number)
helt off hade iofs varit tungt... :)
Visca el Barça!
Jo Svenska Akademien hade varit tufft!
coolt med helt off.. ska bli kul att se..! big up blomsta
På tisdag släpps det!
www.swingkids.se
vad? jamaican artist eller svenskt?
Ok, nu när Gillis verkar veta så mycket kanske jag borde satt mina 3,50 på (blank) i stället... Eller? Fett!
Svenska akademien är bokade Iaf om man ska tro det som står på deras promomaterial inför deras nya skiva...
Why the fuck can't emcees emcee no more?
yes, får väl se hur bra nya skivan är också.
Why the fuck can't emcees emcee no more?
ohhh Helt Off måste ni fixxa!! vore underbart:)
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Det gick inte att boka Helt Off ännu... Sorry för det, men vi har försökt.
Helt off tror jag kommer göra grymma gigs i Höst...
www.swingkids.se
SVENSKA AKADEMIEN!!! wohoo!
blomsta de e tanken som räknas ;)
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Varför bara EN reggae-akt? Komigen nu! :)
Snäll kille 18 söker tjej eller liknande.
psssssst jag vill inte ha reggae på hultan jag tycker reggae är ganska störigt och tråkigt men säg inte det till gurraa här på whoa psssssssst
skriv kort, helst inte alls