I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Totala Kostnad För RoskildeFestivalen

Klubb & Konserter - Festivaler

2004-05-27 22:05

Totala Kostnad För RoskildeFestivalen

Jag har aldrig varit på någon festival men ska bryta den traditionen i år med roskilde.
så jag undrar vad den totala kostnaden kommer gå på??
ni som e erfarna vet ju ca vad det kommer gå på...dvs för ett relativt billigt tält, mat under festivalen, bärbar kök (vet shi vad det heter) osv....
tack i förväg

2004-05-28 00:08
vadå billigt tält? sånt kan du kolla upp själv, ingen ide att fråga 'erfarna festivalbesökare'. Räkna bort sånt shit, resan och biljetten så bör du ha med 2000 i fickpengar till mat o bärs.

2004-05-28 09:32
Tälten på Rusta är ganska billiga och bra...

2004-05-28 09:53
hela roskilde förra året kostade 700 spänn för mig, men då köpte jag ingen mat där utan lagade allt med spritkök, jag plankade in och liftade hem. så det mesta gick till resan dit.
Sofia är en ärkeaktivist
å i hjärtat en sann anarkist
www.fittforcefive.wordpress.com

2004-05-28 14:34
ett dåligt tält ligger på 300kr. sedan infinnes fördel om du fixar en pressening till det ;)

allt beror egentligen på hur man lever. att få ihop 150kr per dag bara genom att panta folks backar e inga problem. jag hade med mig 700kr förra året men levde för säkert 1500.

Det beror på hur lat du är, om du lagar allt käk själv istället för att köpa så sjunker ju dina kostnader dramatiskt.

det jag gjorde av med mest pengar på förra året var nog cigg. I alkoholväg köpte jag bara 1/2 back öl och 2 liter vin :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.