I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

skit som händer/blir snott osv på festivaler mm...

Klubb & Konserter - Festivaler

2004-06-12 01:10

skit som händer/blir snott osv på festivaler mm...

ookej...när man hör rykten om folk som varit på festivaler så verkar det som om antingen allt man har med sig blir snott eller antingen nerskitet/pissat..hur jävla illa är det igentligen....VAD man man lämna i tältet? ingenting helst?? osv..berätta sånna här grejer..

yes

I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2004-06-12 02:36
Äh sååå farligt e det inte nu$$isch... lämna din sovsäck, väska osv i tältet... inget kommer hända! :)
CAMPIONI!

2004-06-12 12:04
jag går med stålarna på mig, och har inget annat av direkt värde med mig.. så det är ganska lungt...

har aldrig blivit av med något under mina tre festivalår på varken hultsfred eller roskilde.
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.

2004-06-12 13:16
Ta bara med sånt ni inte bryr er om. sketen sovsäck, halvtrasigt liggunderlag osv...om det är nya grejjer blir man bara ledsen när nån idiot snor det. jag har bara med skräp och bryr mig inte det minsta om någon tar mina saker, då får jag väl sno nån annans helt enkelt. men jag kör stenhårt på att låsa tältet också.
Idag är jag farlig

2004-06-12 13:20
jag har bara blivit bestulen på alkohol..

det var en tattare som finns på whoa som gjorde det dessutom :D
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2004-06-12 13:26
kakkka
har aldrig hört talas om ett tält på en festival som luktar GOTT iofs så...

2004-06-12 13:30
Kontrast P-1 det var väl inte så farligt? eller tog de allt drickbart du hade?
jag brukar sno några öl här och där på festivaler..men jag tar o andra sidan inte illa upp om någon snor några öl av mig
Idag är jag farlig

2004-06-12 16:06
en del grejer blir man alltid av med (såsom alkohol). jag har lås på mitt tält eftersom de flesta "tjuvarna" bara är överförfriskade människor som letar alkohol o dylikt och därför inte har ork att sprätta upp mitt tält. men om man själv lämnar saker utanför får man fan skylla sig själv, de är up for grab ;)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2004-06-12 18:08
alla dumma fyllon tror att om det är lås på tältet så kan man int komma in. så kör på det..

sen. ha med skit-grejjer... ta som inget värdefullt.
High Coast Hoes ain't nuthin' to fuck with

2004-06-13 17:59
som jag gjorde förra året... bodde med alla tjuvar å banditer!
mitt tält va safe som fan fast det låg en videokamera, mobil å massa cash i!
finaly... ZOIDBERG is the popular one!!!

2004-06-13 18:02
Riotrunner
det var ju det jag menade iofs? :)
det var inte så farligt.. bara lite dricka...

SuperRapMan
första festivalen? :P

2004-06-13 18:10
Kontrast P-1 aha, okaj! =)

SuperRapMan P18 sprid runt allting i tältet så det ser sunkigt ut. ta bara med sådant du inte är rädd om. ha lås på tältet!
för som någon sa så är de flesta som snor bara skitfulla o de orkar inte skära upp tält för att få tag på bärs.
Idag är jag farlig

2004-06-13 18:13
Hehe lämna inget i tältet som du vill ha kvar, för allt blir baxat om man lämnar det ovakat.
FY!!

2004-06-13 18:22
man kan väll låsa in alkoholen i sånna där förvarningsboxar också.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2004-06-13 20:07
men alltså alkohol e ju inte dyrt..orka bli ledsen för att någon snor lite öl av en...om man vill vara på den säkra sidan kan man som sagt bära runt på allting men det e fan inte kul.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2004-06-13 20:13
ölen snos på natten, tar ju inte lång tid att fixa ny på dagen. eller där på hultsfred har ni kö till systemet o grejer va? tur att man drar till roskilde istället :D

2004-06-13 20:31
man ska inte ha med sig så mycket, helt enkelt.
sketen bandare, blandband (man kan spela in nya).
kanske ett ombyte kläder, ha pengarna på sig hela tiden, o.s.v.
försök att bo flera stycken, som känner varandra, så kanske det blir så att det alltid är någon där, eller nästan alltid iaf.

och ang. hänglås: jag har haft det varje gång jag tältat på festival, och aldrig fått något snott. det väcker en del uppmärksamhet att skära sönder en tältduk, men inte att bara dra upp dragkedjan.
har däremot fått stolar och bord snodda på husvagnscampingen.

i år ska jag antagligen åka bil, så då kan man ha viktiga grejer där.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-06-13 21:09
äh vafan.. ingen har snott nått av mig förutom bärs o de e sånt som händer när man råkar ställa dom i fel tält :)

aldrig haft lås.. men vi brukar va ett gäng som åker ner och bor på samma ställe typ 10 tält, sitter alltid nån där även om dom inte har koll så går väl ingen dit o försöker sno antar jag.. de vore ju dumt
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2004-06-13 23:02

jag blev av med typ allt jag hade med mig plus vinare ..och sen blev min kompis då av med sin sovsäck. ...hade då inget lås på tältet o skedde för två år sen på hultan...men o andra sidan så fanns d folk som hade lås på tältet som också blev av med massor...så..spelar ingen roll typ..tror man lockar tjuvar mer genom att ha lås på tältet...

men nu för tiden kör jag..tömma väskan..så tvingar man dem man delar tält med också att tömma väskan helt..o sen köra allt huller om buller i tältet så att d blir riktigt kaos...sånt funkar nog finfint...inte för att man has massor med saker med sig..men jobbigt o bli av med de få kläderna man har med sig..

2004-06-13 23:34
Jag blev av med mina kläder förra året när jag sov. Sen köpte jag en hawaiiskjorta på fyllan haha.
Och ett annat år så blev jag av med min bandare. jag somnade med den i famnen utaför tältet. När jag vaknade var den borta
Det är inne med mobiltelefoner igen

2004-06-13 23:56
Ta inte med ett skit, sov i skogen eller not.. och skit i ölen ta med er en massa droger i stället. Bara att ha skiten i fickan och se glad ut..!!

2004-06-14 09:24
låter som att man får köra på hänglås... ha oreda i tältet är inte riktigt min grej
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"

2004-06-14 09:55
Har du hänglås så sliter nån säkert bara sönder tältet.
FY!!

2004-06-14 12:12
SuperRapMan
alla tält luktar alltid illa på festival, om det är varmt alltså..
så det behöver du inte göra mycket åt..

ingen stjäl kläder.. om du inte går runt i armani-suits...

duscha? lita inte på det du..
det är ALLTID världens största kö till duschen på alla festivaler.. men på många festivaler finns det också en sjö - så ta med dig tvål och bada!

hänglås på dragkedjan som sagt.

2004-06-14 12:58
kontrast

man kan ju dra till badhuset i hultsfred.. de brukar jag göra.. iaf en gång, så jävla skönt att få duscha o ta de lugnt en stund
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2004-06-14 13:05
Spyder
aldrig varit på hultsfred tyvärr, så jag vet inte :)

men det låter som en klok idé!

2004-06-14 13:10
ha en vakthund i tältet!

2004-06-14 18:52
spirit F1 hehe..jag kör också på att ha ett kaos i tältet...ingen som orkar leta runt bland kalsonger, strumpor och konserver =)
Idag är jag farlig

2004-06-14 19:59
min polare snodde ett tält med packning och allt....fett bull för tjejen som ägde det
Bukit lawang

2004-06-15 00:49
Spyder P21

är det långt till badhuset och centrum i allmänhet?

2004-06-15 23:18
Jag har blivit av med mitt tält och alla grejer som fanns i det.

Lite surt men som tur var hade jag alkoholen på ett annat ställe.
fast dom tog 2 liter sprit av mig.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.