Organism 12 - MBMA återvänder till brottsplatsen från förra året. Kommer Org12 klippa lingvister i samma takt som då? Kan PstQ se ännu gladare ut? Kommer DJ Lizzylarge dansa?
Freestylers - exakt omöjligt att stå still till det här 7mannabandet grymma mix av hiphop, ragga, drum&bass, breakbeats och vad de nu känner för att blanda in för dagen...
Dilated Peoples - en av de bästa rapgrupper jag sett. Och jag har bara sett dem 1998. De har gjort en del klassiker sen dess om man säger...
Peshi - grymt cool show med Nadasdi, Erik the drummer och DJ Confizzay
Automato - liveband från NYC, låter ungefär som om Sole rappade med Beastie Boys... Extremt fonky.
Snook - kom igen, det fattar ju vem som helst att det blir magiskt när de kör "17 juni" (deras låt som handlar OM den här spelningen) på Stora Dansbanan? Kolla videon längst ner till höger på
www.rockparty.se Puppetmastaz - tysk rappande dockteater. När Yoda kommer in och rappar om hur långt hemifrån han är på slutet skrattar åtminstone jag nästan ihjäl mig...
Jonzi D & DJ Pogo - Pogo har sjuka skills (och grym smak, kolla hans samlingar "Block Party Breaks") och Jonzi gör en multimediashow i världsklass med rap, breakdans och spokenword...
Promoe - solo för första gången på Hultsfred!
2 Many DJs - blandar acappellor med andras låtgrunder. Kan bli Salt n Pepa på Iggy & the Stooges-beat, eller egentligen vad som helst...
Eyedea & Abilites - när Eyedea drar på en freestyle går alla andra battlerappare och gräver ner sig...
Petter - sjukt nog i Atlantistältet! Kommer nog bli svettigt...
Roots - världens bästa liveband någonsin. Behöver man tipsa om dem?
Jean Grae - hon är enorm på alla sätt. Tror jag tar mitt liv om jag missar den showen...
Dizzee Rascal - skulle tro att det kommer vara massivt och hårt. Korsa The Streets och Wu-Tang ungefär...
Brother Ali - Slug i Atmosphere sa en gång att han vägrar spela efter Brother Ali för han gör en så grym show. Äger scenen som KRS-One ungefär.
Check yourself and I'm out.