e folk rädda för roskilde?
verkar vara en jävla massa som är rädda för roskilde. massor har frågat mig om biljetter trots att dom inte ens är slut vad jag vet. 90% av de som var game från början ska nu helt plötsligt inte åka. är precis som om de hoppas på att de är slut så de kan säga "ja jag skulle till roskilde men biljetterna var slut, fan också" känner ni igen beteendet?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag åker gärna, men jag hatar att tälta på festivalcampingar...
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
va e du för en lyxlirare... det är ju förfasen halva grejen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
iiiiiiiiiiiiiii 3 dar kvar sen börjar svineriet!!! det här har man ju inte längtat efter sen man satte sig på bussen hem förra året =)
finaly... ZOIDBERG is the popular one!!!
lyxlirare for life. :)
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Maten är ju skitdyr, nudlar räcker alltid.
2500 i fickpengar tycker jag är för mycket.. men det beror ju helt på hur man vill leva..
Thou shalt not make som noise for Detroit
ingen har svarat på tassels fråga än ju.. jag känner igen beteendet fast inte pga att nån är rädd. utan det klassiska "ja låter ju svinskoj! skitbra band! jag är LÄÄÄÄÄTT PÅ!" sen när det kommer närmare kommer bortförklaringarna. "jag ska på jobbintervju", "jag har inte råd" (läs: bruden låter mig inte åka). hatar sånt där verkligen över allt annat, speciellt om det sätter en själv i knipa - för få för att ha råd med bil eller liknande. btw, det kanske är att folk är rädda, inte så att nån skulle erkänna det :)
nalia allt beror på hur du vill leva. jag brukar ha med mig ca 1000 dkr och det klarar jag mig bra på. Fast jag lagar en del mat själv. om kassan tryter så äre bara att plocka ett par backar. man får svinmycket pant i det landet, pantade för 150kr varje morgon när jag skulle ner till bodarna o handla :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
tassel klart folk fegar ur, de vill bara låtsas vara lika fräcka som vi festivalare ;) det var så hultsfred uppstod en gång i tiden, folk som inte vågade åka till roskilde samlades i någon liten skog på behändigt avstånd :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Folk säger oftasta att dem ska dit för att de vill dit men i slutändan blir det att de prioriterar nått annat i stället. Detta är ofta folk som aldrig varit på Roskilde och inte vet vad de missar...
!
Boka precis biljetter! Fanns fan många kvar
Men vadå några hundra danska om dagen? Vad fan köper ni då? Jag gjorde slut på högst fem hundra (om ens det) på Hultsfred, vad är det mer man köper på Roskilde? Inte för att jag tänkte åka dit med 500 SEK på fickan, men det låter ju jävligt mycket..
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"
förresten tror jag också på nalia s teori. så tänker jag ibland, att "hoppas det inte finns biljetter" eller "hoppas den inte vill" så att man kan räkna bort det alternativet. i fall man inte egentligen har råd eller vet om man vill..
har också funderat på det... en back öl kostar tydligen 100dkk... mat e max 700spänn för en vecka om man inte ska leva på oxfilé. 1500 som standard verkar lite väl mkt
jag tänkte dessutom ta med mig en flaska sprit eller två, så jag chansar på att man inte behöver tre mille med sig..!
har en liter av nån 80% turkisk citronsprit hemma... används som svalkande parfym... borde räcka som booze roskilde ut.
Jag vet varför jag inte ska åka, jag jobbar. Hade lääätt åkt annars ;)
jag bränner ner till danmark redan idag, ska dock inte börja tälta föräns på söndag...Roskilde kommer bli så jäääävla fett!
Idag är jag farlig
räcker det inte med typ 1500 1000 för jag ska bara äta en gång om dan sen ska jag supa för resten!?
öl: back med 30 st tuborg på campingen = 160dkk, varav 60 är pant billigaste ölen på campingen: en back med 24 st harboe på Netto = ~80dkk varav 40 är pant (på netto, 20-25 på campingen). maten på området: prisvärdaste är pasta bolognese för 35dkk. mycket och mättande. en burgare 35 också tror jag.. you go figure. man sänker väl minst 6 backar, (räkna med att bjuda bort/bli av med en del). äta en gång om dan är en fin idé men man äter nångång runt 4, sen drabbas man av extrem fyllehunger på natten, så d blir 2 ggr om dan. har ni med er spritkök blire ju såklart mindre, men sånt pallar jag inte med.
oj, andra raden i posten ovan: ska inte vara "billigaste ölen på campingen" utan det är billigaste i roskilde.. en till grej, om ni har tur kan ni se bilar som står utanför o smuglar öl från tyskland, rätt billigt där också.
om man har orken kan man ju gå in till netto var dag men det blir lätt jobbigt. tåget kostar 15 dkr (de höjde väl förra året?) enkel så det känns inte så lönt heller. man kan förvisso ha med sig en kärra, alternativt låna kärra av någon snäll person för att forsla sin öl men det är fortfarande väldigt jobbigt. allt är stängt i det där konstiga landet på söndagar. kommer ihåg första året när jag burit in 2 fulla pantbackar för att mötas av ett helt öde roskilde ;) man äter inte pstan på roskilde, den är skum som satan. Det är tortillas som gäller. Tror de går på 25 dkr och då får man ösa på hur mycket tabasco man vill :)
Coke åååh längtar efter såna tortillas nu..
Thou shalt not make som noise for Detroit
vafan , klarade mig på 25.- spänn på hultan. var tvungen att köpa lite mat i natten , hann fixa mat just då. nudlar/pasta och vita bönor i tomatsås + bröd med mjukost + konc. juice +ÖL , håller i längden
mina 500.- danska kommer räcka och bli över på roskilde=). laga mat håller i längden.
panta era packar så är ni smarta , pant är guld i danmark. panta 2 backar och få en ny
ÖH! glömm för alldel inte bort fish n chips å bruschetta inne på festival området!
finaly... ZOIDBERG is the popular one!!!
word doctor...käkade säkert 10 chips n fish förra året hahaha
www.myspace.com/timpanini get drunk or die trying
jag kommer nog ha med mig 1500:- och då ska jag peja tågresa hem också, får se hur d går, min första gång på roskilde så... annars får man ta till fördelarna med att vara kvinna.. ;)
allt man behöver pengar till är ju öl! På hultsfred klarar man sig på 100 spänn, om man ska va lyxig 200... På Roskilde behöver man till två flak öl.. kanske lite till nattamat.
Skåne!
hmm man behöver ju minst 1/2 back öl per dag. sedan är vinare alltid bra att ha under festivaldagarna eftersom de med lätthet kan tas med in på området.
"90% av de som var game från början ska nu helt plötsligt inte åka." så är det alltid med festivaler.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
förra året klarade jag mig nog på 1600svenska kronor (som jag växlade såklart t danska) har jag för mig...men då hade jag edan fixat me skjuts o så.
www.myspace.com/timpanini get drunk or die trying