I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt.
Läs Mer »
Whoa Community
Allmänt om whoa
Svensk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Request / Önska
Utländsk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Vår Hiphop
Graffiti
Producenter & DJs
Breaking
Audio & Video
Beats
Battle & Cypher
Lyricism
Samarbeten
Emceeing
Övrig musik
Reggae & Dancehall
Soul & RnB
Elektroniskt
Rock, pop & annat
Klubb & Konserter
Stockholm
Göteborg
Skåne
Övrigt & Utland
Festivaler
Hobby & Fritid
Kultur & Media
Datorer & Teknik
Konsol & PC-Spel
Sport & Idrott
Övrigt
Blandat
Webbsidor
Vardagsfilosofi
Köp & Sälj
Specialforum
Populära
Senaste
Aktiva
Whoa Shop
Kontakta Whoa
Quart Festival Oslo!
Klubb & Konserter - Festivaler
Tillbaka till forumet
Gaby F42
2004-06-27 01:26
Quart Festival Oslo!
Nån som ska dit? grymt bra band i år!
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright
The more you stay the same, the more they seem to change.
Don't you think it's strange?
blomsta P55
2004-06-27 12:40
Quarten ligger ungefär 40 mil från Oslo i den vackra kuststaden Kristiansand.
www.quart.no
Programmet är skitgrymt, men jag måste nog varna lite för en del grejer...
Festivalen är världens dyraste och mest komplicerade att se band på. Eller vad sägs om följande:
1. Även om du köpt biljett för alla 5 dagarna (för 1700 norska eller vad de kostar) så tillkommer minst 50 eller 100 nkr för varje kvälls program (beroende på om man nöjer sig med ett ställe per kväll).
Festivalområdet stänger nämligen vid niotiden på kvällen och därefter får man gå på olika klubbar inne i stan för att se band. Du får då betala endera 50 eller 100 norska för att komma in på stället och om du tänkt se nåt band eller DJ på nåt annat ställe senare, så får du betala 50 eller 100 norska där också.
2. Det kostar pengar att komma in på campingen. Dessutom kostar det pengar att ställa upp sitt tält. Har för mig det var 400 nkr.
3. En pizza på vägen ut till området från stan, 180 norska. Jorå.
Jävla oljedollars.
Check yourself and I'm out.
Freak P43
2004-06-28 01:50
Jag hade planer på att dra dit för nåt år sen. Men sen såg jag kostnaderna som blomsta precis skrev.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com
kickan F45
2004-06-28 11:46
och några tips
iår har pass it en tokig båt liggandes i hamnen och jag gissar att oavsett klubbspelningar är den fetaste festen där..
man måste ju inte äta peppes pizza-pizzan.. den är ju ändå bara degig och äcklig..
och om man smörar för det relativt oproffsiga press/ackrediterings människorna lyckas man faktiskt få ett par friplåtar till klubbspelningarna..
har ni sån där piggelinshot?
aha okej.. fy fan vad äckligt!
blomsta P55
2004-06-28 13:08
och om man smörar för det relativt oproffsiga press/ackrediterings människorna lyckas man faktiskt få ett par friplåtar till klubbspelningarna..
Det lyckas man ju inte alls...
Åtminstone inte du och åtminstone inte förra året. Då använde vi ju det superhemliga "runner-passet" som bara de som springer med bandens utrustning. Har jag för mig.
Check yourself and I'm out.
kickan F45
2004-06-28 23:40
blomsta
jag har ju ingen aning om hur du snubblade runt på klubbarna när jag åkt hem =) men den dagen jag var där vet jag att det var ett herrans spring..
för med sin friplåt kommer man inte in om man inte bytt den i rätt lucka någonstans utanför hotellkomplexet mot en stämpel som typ försvann efter 2 minuter i ihållande regn
bah!
har ni sån där piggelinshot?
aha okej.. fy fan vad äckligt!
Tillbaka till forumet