I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tröttnar inte folk på TLK på festivaler?

Klubb & Konserter - Festivaler

2004-07-02 17:16

tröttnar inte folk på TLK på festivaler?

det är ju absurt..
så som jag minns det nu så har ALLA festivaler här i landet Latin Kings som artister.. (finns kanske ett par som inte har det så klart.. men ni förstår poängen)

de uppträder nästan i alla hörn i vårat långa land.

och de kör SAMMA SHOW som för några år sen?!

de har ett par nya låtar.. men annars lever dom fortfarande på "Snubben" och allt vad dom heter...

tröttnar ni inte?

"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2004-07-02 17:28
Jag har fått en revival tack vare Omerta :)

Men visst, poängen e klockren
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2004-07-02 18:11
håller med. dom har blivit ett måste. (har varit ett tag kanske) dom är överskattade. dom har väääldigt få låtar som är bra.
right on.

2004-07-02 18:16
Asså dom e ju bra som artiseter ocg jag tycker dom har välääldigt många bra låtar. Men håller med Kontrast dom börjar bli lite väl uttjatade. Dom ska ju vara med överalllt.
Har för mig att dom själva sagt att det är för dom typ inte tjänar så mycket pengar och att konserter å sånt det är så ´dom får in pengar yao.

Sen är det väl ofta förortsungar och yallas som gillar tlk och går alltid när dom spelar.

Vaddå?.. Varför är det bara jag som ska va kär i dig om inte du e kär i mig?

2004-07-02 18:21
Dom är grymt bra live och bäst i Sverige när det gäller att göra skivor. Har bara sett dom 2 ggr också så jag har ej tröttnat,, dock tröttnat på Promoe och Looptroop för ett antal år sen. Känns mer som dom är överallt.

2004-07-02 18:42
men så är looptroop 100 gånger bättre..
right on.

2004-07-02 22:13
först och främt, det finns troligtvis en anledning till att de kommer tillbaks till festivalerna och är så bokade. samma anledning som gör att det står massa folk framför den scenen dom spelar på.

"Sen är det väl ofta förortsungar och yallas som gillar tlk och går alltid när dom spelar."

skabbig kommentar, men nej, så vitt jag vet är det minst lika mycket södertöntar och bönder som går och ser de exotiska förortsrapparna.

Det är naturligt att dom lever på sina hits och gör liknande shower med några nya låtar då och då när de släpper nytt.

jämför med typ gangstarr, dom lär ju också köra sina classics, som latin kings kör snubben...

jag förstår inte detta hat för ingenting.. på festivaler finns det fett med band såklart man inte gillar nåt men normalt så brukar man inte skriva ett helt inlägg för att sprida sina hatiska vibrationer bara för det.

2004-07-03 12:18
Soulpower P19

Fatta att dom inte kickade boastin pga Miio-låten, det var långt innan den skiten.. Håller för övrigt med om att Dogge säljet ut sig, men ack så charmigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-03 13:28
Soulpower - Killen som har lika bra koll på det han snackar om som sin egen ryggtavla.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2004-07-03 16:48
och sen ni som börjar snacka om looptroop och sånt, ni kan suga kuk, looptroop är ett fuckin skämt....hajjar ni ETT SKÄÄÄMT !!!
men de bra att dom finns så ni vita kids kan ha någon/några att identifiera er med !!!

Va?? Utveckla gärna!!
DJ

2004-07-03 21:09
Kontrast:

Jag håller inte med dig.. Och det har inte med att gillar TLK att göra. :)Dessutom tycker jag de är jävligt grymma live, förutom senaste gången jag såg dem. Då var de inte särskilt bra faktiskt.

Vad menar du med att de spelar överallt? På rak arm kan jag bara komma på 1 festival som jag sett att de ska spela på i sommar och förra sommaren var de väl inte ens på turné, även om de hoppade in extra på Hultan?

Sen det här med att de kör ungefär samma låtar.. Skulle det vara utmärkande för TLK, eller? Petter körde hårt Mikrofonkåt, Vinden har vänt, Så klart, m.fl. som viktiga låtar på Hultsfred. Jag tror artister helst vill spela nya låtar, eftersom de är trötta på de gamla. Men de kör de gamla låtarna för att de vet att många i publiken förväntar sig det.

Dock kan jag tillägga att sist jag så Latin Kings, då jag blev besviken så körde de väldigt få låtar från senaste skivan. Och det var väldigt tråkigt...

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
DJ

2004-07-03 21:17
Håller med wackcent förresten...

Och alla ni som säger att Dogge säljer ut sig? Vad menar ni?
För att han tjänar pengar på sin musik? För att han får möjlighet till roliga extrajobb?

//NickeMannen
I'm back!

2004-07-04 05:40
Nicke
just nu är jag för sliten för att svara ordentligt men:
kolla på alla festivaler (inte stadsfestivaler.. med da buzz, jan johansen och markoolio..) - där hittar du TLK. de är överallt.

mäki
"men ack så charmigt."
huh? hur fan då??
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
DJ

2004-07-04 16:19
Kontrast:

Du får komma med några exempel alltså.. Jag har bara sett att TLK ska spela på Peace & Love festivalen.. Inga andra vad jag kan komma på (tyvärr). Däremot ska Promoe spela på alla festivaler :)

//NickeMannen
I'm back!

2004-07-04 20:28
dom är gryma live fan!
synd att dom aldrig kör - måla mer..

2004-07-05 01:28
intresssant diskussion..
personligen tycker jag dogge är en helskön lirare. han kommer från förorten och har under en längre tid skrivit texter om alla tänkbara saker på ett skämtsamt men ändå allvarligt sätt.
och sen har han blivit accepterad nästan folkkär för den han är, vilket är väldigt kul tycker jag med tanke på snutföraktet som dyker upp hela tiden, för att inte nämna mekkisch o.s.v.
big up "dogge my nigga doggelito"...
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic

2004-07-05 12:20
här är ett annat kul exempel på att sälja ut sig.. notera dubbelmoralen..

http://www.sanningochkonsekvens.se/kroni ..

DJ

2004-07-05 13:42
Japp.. nu säljer man även ut sig om engagerar sig för utsatta ungdomar och mot narkotika och annat elände. Intressant att veta.
Sen borde ni läsa intervjun med Dogge i senaste numret av Motdrag, innan ni säger nåt förresten..

//NickeMannen
I'm back!