tillbaka från leran
jaha då var det slut för den här gången. riktigt riktigt mäktigt, grymma konserter, grymma folk att hänga med och vissa mindre grymma prylar som leran t.ex. fetast var dropkick murphys, audiobullys, alias o dosh, och sist men inte minst iggy jävla pop! hade grymmaste granncampet som inte läckte(!) med världens skönaste skåningar. så hur var eran roskilde?
http://www.kommandot.se/wp/
wu tang clan aint nothing to fuck with
jag hörde iofs att east faktiskt var bättre än west. fast vafan ska man där o göra
within temptation ägde allt.
K-LINE FUCKING ROCKSTAR
kom hem för 10 min sen... hel täckt med lera.. till o med i håret.. men men kul va de... kommer drömma mardrömar om denna lera.. Bästa: Scratch Perverts Amparanoia Blackalisious Life savas Nerd en massa andra.. Inge som hälsade på i vårt camp tyckte vi hade en massa folk där hela tiden... camp hooden... finaste campet på west...Men som sagt den leran va inte o leka med, mina gummi stövlar för 50 spänn va årets köp!..
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
Vägrade köpa gummistövlar av ren princip och fick således dras med ett par basketpjux som vägde 5 kilo vardera... Grymmast var lätt Blackalicious och Puppetmastaz. F.Ö. är det nån som har en bild på den sjukt snygga målningen på methodman som var på planken mellan arena och orange?
Ta av dig din tjockisdräkt!
kom hem från mitt första Roskilde för fem minuter sedan.. wu-tang, blackalicious & Scratch Perverts var fetast. Lyckades tyvärr missa Dangermouse och hela Lex-records spelningen.. Var det coolt?
Svammel, nu i din mormors walkman
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
hämskt att sånt ska hända!
vadå? vad var det som hade hänt? jag kom ingenstanns med den länken..
är det ingen som har bilder från wu-konserten!?
0034
kom just hem.... precis duschat... det behövdes! lerigt beskriver inte ens festivalen. det var beyond muddy! vad jag har förstått har det inte varit så här lerigt sen 97. och innan dess 91 - iaf enligt folk som varit där tidigare. :/ jag hade skitkul och jag lär lätt göra om det. det var da bomb. förutom leran då. bäst i rangordning: * blackalicious (gift of gab - vilken lirare, ni som inte åkte missade verkligen något) * michael franti (stor poet med riktigt schyssta politiska texter med budskap) * TY (egentligen T.Y. - sanslöst talangfull brittisk rappare, det här var troligen den bästa konserten av alla sett utifrån förväntningarna) * N*E*R*D (yeah, de kom och de lirade och var bra) * Santana (kungen kom, och var precis lika bra som man förväntat sig) * Korn (mäktigt är ordet) sämst i rangordning: * ersättaren till lady saw (ok musik, men texterna var pinsamt dåliga, även om budskapet i sig var bra) * meshuggah (förväntade mig nada, och de var precis nada) sen en fråga - vilka här såg whoastickers?! :) och till sist props till alla fiiiiiiiiiiinfiiiiiiiiiiiiiina brudar. :)
för övrigt så var wu-tang inte mkt att hänga i julgranen för att vara ärlig. de kom för pengarnas skull och gjorde en medioker show. och det var väl lite som man förväntade sig. de vet att de är legender, de behöver inte längre visa det... ni som påstår att wu gjorde nåt utöver det vanliga borde kolla på inspelningar från 90-talet - då de verkligen ville visa vad de gick för. pratade med annat hip-hopfolk på roskilde och det var ingen som tyckte de var särskilt bra.
Hahaha, fan vad nice att dra upp en fet målning till Meth när han inte ens kom :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ahh just det jag glömde det viktigaste - nån mer här som hade inbrott i sitt tält? jag blev fan bestulen på prylar för drygt 3000!! varannat tält på det området jag bodde på hade fan inbrott. så jävla värdelöst. och det jag hade i min ryggsäck (som de tog) det var iaf rätt värdelösa grejjer (som tillsammans blev mkt cash iaf) som tex tees, ett par byxor, mediciner, solglasögon, linsartiklar osv. :/
YEEESS!!! ingen METH!... nu kan jag andas ut...
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -
Leran bidrog till en riktigt trist stämning. Folk var inte alls så festglada som tidigare år.
Hur kan aftonbladet skirva såhär om Meth inte var med på scen: Än mer anmärkningsvärt är att de är hela nio man på scen, och man behöver bara kasta en blick på Method Man eller överhuvudet RZA för att inse att de gillar att klanen är samlad igen.
Jävla nollor... samma sak som när RZA var i Malmö förra året. De tyckte han gjorde en dålig show, men i själva verket hade de förväxlat honom med Cilvaringz som körde före honom... troligtvis hade de gått därifrån innan RZA ens kom upp på scenen :|
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hahaha, aftonbladet har gjort det igen...
Ta av dig din tjockisdräkt!
sjuuuukt mycket lera vilket gjorde att jag inte orkade gå på alla konserter jag hade velat se.... sjukt jobbigt väder, annars hade jag den trevligaste festival nånsin. har alla glömt basement jaxx eller?? shiiiiiiiizzzz vad fett det var nåt av det grymmaste jag sett. icke att förglömma NERD!
viktigt!
Bra konserter: Ben Harper Trots att de flesta av låtarna jag velat höra uteblev var det en riktigt bra konsert. Skickligt band. Muse Bästa konserten. Time is running out är grymt bra. Synd att den var på söndagkvällen, man var lite sliten. Beenie Man Över förväntan. Trodde att han skulle komma dragandes med några dassiga rnb-låtar, men han brölade loss ganska bra på dancehall. Zero 7 Soft konsert. Grymma sångare.
Vad fan ingen som nämner Sly & Robbie, fetare konsert får man fan leta efter...
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
Tyckte Meshuggah konserten var den bästa jag var på..Missade tyvärr Dropkick Murphys och Promoe...Va fan lirade promoe 12.00 på dagen för?! Raised Fist var kul att se till sist.. Annars gillade jag chill-out tältet..Grymt!
Priyan Du hade samma åsikter som mig om de flesta spelningarna. Synd att jag missa Blackalicious. Blev också bestulen, men bara på en bandare som inte funkade och mitt liggunderlag så det kändes som det kvittade. Låste iaf tältet efter det.
Skäms du inte?
För övrigt så var leran RIKTIGT jobbig.
Skäms du inte?
Wu-tang var nog bland dom sämsta spelningarna jag sett, orkade inte ens se klart skiten. Annars blev det ju som det alltid blir på festivaler att det inte blir så många spelningar som man tror så jag är inte särskilt nöjd över någon konsert! Skulle isåfall vara Morbid Angel och Anticon gänget..
har precis vaknat, är inne i en konstig twigh light zone nu e helt trött fortfarande.. ska ta ett bad på 4 timmar nu tänkte ja, e mad skitig... men leran va bara en part of the game men vissa stunder undra varför man hade betalat, tyghhjderfdgnnmbvcxcxasddfghjkjlöäåoiiyu uytytrtrerewewq
ehhhhh mina data knasar... iallafall... ibland undra man va man hade betalat för, men de va lätt värt de i slutändan, men damn damn lera.. träffa en nya whoare bara, hela vårt camp va whoare nästan.. konstigt att ingen träffa på oss... ahh va seg o sliten man e...
www.rockphoto.dk mad fina kort
orakel P22 - jag såg inte Dizzie Rascal utan I was on the stage! mohhhaa.. ville bara skryta lite!
det höll på att bli mord pga leran hela tiden.. överhängande flipp-potential KRONISKT! hehe men det var kul ändå.. Nästa år kan BARA bli bättre vädermässigt. Tur att man hade ett par oväderliga snustorra skottsäkra tvåvåningstält med värmeslingor att chilla i när vädret var som jiddrigast Jag såg bara scratch perverts och wu-tang. Cappadonna var bäst
Det är inne med mobiltelefoner igen
*ovä-R-derliga
Det är inne med mobiltelefoner igen
Volgobalt: Ja Ben Harper hade ett tamt sett.. jämfört med när jag såg honom live på hans eget sett som var typ 3 timmar.. men kul att få höra låt från hans nya skiva bådar gott.. speciellt när han spelar in med blind boys of alabama
det var synd att wu-tang fick spela på Orange.. hade de spelat på nån inomhusarena som Arena t.ex hade trycket blivit mycket bättre..NERD spelade där och det blev mycket mera drag..
- nu går vi och hänger oss - aa eller så gör vi inte det
jepp, eftersom det inte kan bli sämra väder nästa år så är det en garanterad bättre festivel. fast å andra sidan var det bästa tänkbara artister så de kanske blir garanterat sämre
Ultra: nice. du har uppenbarligen bra smak mao. ;) synd med blackalicious. gift of gab är sjukt mkt bättre än jag trodde, nog för att han rockar på skivor, men att han var så grym live visste jag inte. hans freestyles är inte att leka med. har varit på en del spelningar genom åren och jag vågar påstå att blackalicious och t.y.s spelningar var på topp 4. enda jag kan tänka mej ranka över var outkast i globen och coolio i kungsträdgården 96 (coolio är grym live, speciellt då när alla diggade gangstas paradise osv). men återigen... har ingen sett whoastickers på festivalområdet? har jag satt upp alla i onödan eller?! jag som valde så fina platser. :s
Jag blev jätte sjuk 3:e dan... de va inte så kul, men man får göra de bästa utav situationen, jag lyckades iaf pallra mig iväg på nåra band. Bla. Ben Harper, Nerd, Wu tang och lite annat smått å gott! Leran var förjävlig och det drog ner stämningen lite, sen tyckte jag det var ganska obehagligt sista natten med tältbränningen. Om alla hade vart nycktra visst, men när man vet att alla är dyngraka och ska elda upp tält... det gör mig smått orolig! Sen killen som dog som nån skrev om ovanför bodde precis vid vårt camp, de va väldigt läskigt faktiskt... Jag hörde iofs att det var fler som dog, bla en tjej som brann inne i sitt tält första eller andra natten. Nån som kan bekräfta? Sammanfattningsvis var det en helt ok festival. Utan leran och sjukdomen skulle den vart grym!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Gogaku P18 Har inte hört något om fler dödsfall. Kollat tidningar osv, så det är nog en skröna precis som mycket annat.
Volgobalt-235 P21: De e nog sant. Det var mycket rykten som cirkulerade bla. att Wu tang hade ersatts utav Beastie Boys. Det var tillochmed några från vårt camp som drog för dom trodde Wu ställt in =D
aja... vårt camp fick iallafall vara med i gp. det va fan ös från morgon till kväll och helt fullsmackat med folk (och vår granne som inte sov mer än 2timmar per natt å rökte och söp konstant) kul har det varit men sissta dagarna har varit jobbiga att hålla humöret uppe! ses nästa år...
finaly... ZOIDBERG is the popular one!!!
Gogaku P18 Lägg 10 kr på roskildetidningen så har du dagsfärsk information. Annars kan du kolla det på nätet, lyssna på festivalradion el liknande.
L-E-R-I-G-T!!!! Satan i gatan så jämarns lerigt det va.. men så värt. Längtar redan tills nästa år ; )
High Coast Hoes ain't nuthin' to fuck with
längtar som fan till nästa år redan. tyckte wutang var feta, beenie man var fetare och fatboyslim fetast. Var helt förjävligt med leran, men fan, man har inte roligare än vad man gör sig!
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
Det var ju kung att bo på lilla västra camping delen, den vid skaterampen och baren, shyssst som fan där om man jämnförde med resten för där var leran inte så jevla djup iaf.+ att man kunde skatea och dricka margarita. Undrar hur mkt gummistövlar dom sålde egentligen. Men är dock jevligt trött på Bagels, inte bra att bo granne me skiten, åt ju sånt i tid o otid.
Volgobalt-235 P21: Jo de e sant, men så långt tänkte dom inte. Och orka lägga en TIA på en tidning ;)
Roskilde var helt okej i år. jävlit kul!!! hade inga gummistövlar o mina sky high 2 vart rätt tunga men bara lite blöta sista natten konstit nog. bra tält också. 300 spänn o inte en ända droppe läkte in. Gogaku P18>>> det var percis så jag hoppades på skulle hända. o sen hörde jag att wu ställt in. men det hade dom inte. och det var bara bra iofs men hade hellre sett beastie. bäst: WU nerd dosh restiform bodies dropkick mm mm
www.myspace.com/timpanini get drunk or die trying
jens- P18 d var grym känsla att stå där upp på scenen... =) blev ju ännu ballare när publiken rösta fram en så man vann ;) Dizzie Rascal d bästa på hela roskilde!! =)
Synd för leran och regnet, men jag blev riktigt nöjd när jag köpte ett par stövlar inne på festivalområdet för hundra spänn och sen kom tillbaka och såg den långa kön ute på campingområdet som stod och väntade på att de skulle få in nya boots om en timme. Vi hade iaf chillaste campet i slutet, våra grannar lämnade både partytält, stolar och presenning när de åkte på lördan. Så vi satt på första parkett och såg när våra galna danskor till grannar bråkar, skriker i falsett och brörjar slåss o skit. Det enda som var dåligt under festivalen var att det var så långt att gå överallt och att man fick gå i lera. Bästa konserterna: 1. Passage with restiform bodies 2. Muse 3. Raised fist 4. Audio bullys 5. Slipknot / Korn 6. Blackalicious 7. Ben Harper / Nerd
Timpa P21: jag hoppades också på det... men va ska man göra? Vårt partytält som vi hade dog andra eller tredje dan också... riktigt störande...