I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Wu Tang på Roskilde 2004

Klubb & Konserter - Festivaler

2004-07-12 14:44

Wu Tang på Roskilde 2004

whatup

skulle bara vilja höra folks opinioner om Wu tang på roskilde nu i år. Jag var själv inte där... skulle bara vilja höra lite om den. Vilka låtar de körde, vem av dom som ägde på scenen osv.
skulle vara schysst.

peace

"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2004-07-13 15:28
sjukaste nånsin enligt mig. dom körde mest gamla låtar. öppnade med bring da ruckus! fast dom skrek bara lite och körde instrumentalen...sen dom flesta klassiska låtarna. nuthin to fuck with var första låten efter introt tror jag
real recognize real, and you dont look familiar
http://myspace.com/sunraw

2004-07-13 17:37
låter iof inte så fett men de e ändå wutang!!..
xxxxxxxx

2004-07-13 18:42
Det var inte fett... några Thugs som står på scenen och skriker Wu tang wu tang i en timme... nej tack...
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2004-07-13 19:23
haha.... ärligt Gogaku du har ingen aning

2004-07-13 19:25
beror nog på vad man har för "relation" till wu....dom nya grejjerna ger jag inte ett skit för, men första skivan t ex.....den sätter standard för hiphop alltså. överfet. har lätt aldrig spelat någon annan platta mer än den. sen den kom ut har jag lirat den rätt regelbundet fram till idag och att sen få se dessa låtar live var THE BOMB

2004-07-13 20:25
greven: jag har ingen relation till wu, och även om jag hade det tror jag inte jag hade gillat det ändå. Jag har sett koncerter med folk jag VERKLIGEN tycker om som har vart sjukt dåliga ändå...

2004-07-13 20:30
jag har diggat wu-tang i många många år nu och jag kan helt ärligt säga att detta inte var någon av deras bästa spelningar, eller ens i närheten. efter att ha sett videoupptagningar av tidigare spelningar hade jag en uppfattning om hur de skulle vara, de var tvärtom mkt mediokra.
det märktes så tydligt att de var där för att håva in pengarna för giget, inte för att showa och bjuda till för sina fans.
oavsett om man lirar sina klassiker eller ej så kan det inte väga över för det dominanta "wu-tang"-skrikande och slörappande de höll på. endast undantaget u-god och cappadonna så vågar jag påstå att de faktiskt var usla.
när de sen spenderade 8% av koncerten med att göra reklam för sin nya platta och 40% med att snacka skit så gör det inte saken än bättre. nej detta var en stor besvikelse på roskilde -04.
till de som tror att wu gjorde en bra spelning hänvisar jag till äldre videoupptagningar av deras spelningar, och då sådana från 90-talet då de fortfarande var hungriga och ville visa att de var bäst! ... för det ville de inte nu, och varför ska de det? ...de vet ju redan att de är legender...

2004-07-13 20:33
Priyan P21: tack!

2004-07-13 22:24
priyan. alla har ju sina uppfattningar. jag är grymt nöjd över konserten. sen om det finns nån videoupptagning där de kör 1000 ggr bättre så spelar det mindre roll för mig. jag var inte där ändå. däremot fick jag höra dom flesta av alla grymma låtar jag ville höra och det var coolt att se allt bara några meter ifrån mig. det var faktiskt den enda konserten jag sett där jag tänkt "slut redan??" ..... beror ju som sagt på vem man är. var det du som tyckte blackalicious konserten var så grym? jag och min polare stog där och skakade på huvudet. riktigt kefft. så man har ju olika uppfattning

2004-07-13 22:41
Jag tyckte det var helt ok, har iof aldrig varit nån stor wu fan. (Mer än när det kommer till rza's beats). Cappadonna ägde scenen iaf och var väl i stort sett den enda som verkade gilla vad han höll på med. Han var grym
Det är inne med mobiltelefoner igen

2004-07-13 22:57
greven:
det beror ju helt på vad man diggar, man kan digga feta wordplays och freestyles, eller så kan man digga folk som skriker "wu-tang" i 55 minuter...
för övrigt har jag varit (och är) ett fan av wu-tang sen jag minns inte när, men när det gäller liveshower var gift of gab riktigt fet och wu-tang riktigt dåliga, iaf den här gången...

2004-07-14 01:14
ok. vi kan ju sluta här men jag fattar ändå inte det där med skrika wu tang i 55 min? vad jag hörde körde de alla sina verser i låtarna? de gångerna de drog wu-tang uppskattade jag det! var stämning att alla i publiken formerade W med händerna och diggade. det var snarare ett plus......sen tyckte jag gift of gab bara försökte showa med hur fort han kunde rappa och det lät inte ens bra.

2004-07-14 01:14
goblin--> var du där??? maan! drygt att vi inte träffades....såg några av dina polare från götet i publiken men inte dig..

2004-07-14 01:16
greven:
trodde poängen skulle gå fram, men nej, 55 minuter skrek de inte "wu-tang", om vi ska va korrekta.

jag kommer för övrigt inte dela din åsikt, så den här diskussionen kommer iaf inte ge något. låt oss konstatera det. ha en bra kväll och vi ses på roskilde next year...

2004-07-14 07:32
wu tang ager ju. hade kunnat gora vadsomhelst for att fa se dom!
these drugs aint as good as we wish they were

2004-07-15 09:47
Synd att ni inte uppskattade det... i Berlin körde de stenhårt hela tiden och snackade knappt nåt, och man hör olika från varje konsert. De improviserade nog en hel del, de hade inget bestämt spelschema osv...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-15 16:12
jag tyckte det var rätt ok, förutom det att jag inte uppskattar när rappare står och vrålar på scenen när de egentligen kan rappa. vilket tyvärr var fallet under en stor del av konserten.

sen var iofs inte jag vid minna sinnes fulla bruk under konserten ändå.