I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-12-10 20:27

umeå open 2005!

The Ark
Nasum
Cult of Luna
Mates of State (US)
The (international) Noise Conspiracy
Isolation Years

band som redan är klara.
vilka kommer, vilka kommer inte?
jag är rätt inställd på ett tredje år.

diskussion tack :)

xo

2004-12-14 17:30
känns lite lamt...
High Coast Hoes ain't nuthin' to fuck with

2004-12-14 19:20
nejnej.

bör tilläggas att det inte börjar förrän i april.
så för att vara de första banden bokade ser det lovande ut måste jag säga.
xo

2004-12-14 19:23
Umeå Open kommer fan att gå under, blir bara sämre kvalité för varje år, arrangemanget var helt sanslöst dåligt sist jag var där. Sen är ju artisterna lite halv-lama.. D.v.s om det inte blir bättre än förra året.
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!

2004-12-14 21:40
nee, det var fett förra året.
promoe och atmosphere gästade ju.
sen är stämningen nice. väldigt rent och härligt.
xo

2004-12-15 03:58
I dagsläget inget jag skulle betala för. Men de brukar ju droppa nån stor Hiphp akt också. Company Flow och Atmosphere har ju vart där tidigare och minns jag inte helt fel sa arrangörerna att de ville satsa på en större hiphop akt varje år i fortsättningen.

2004-12-15 13:13
hoppas på nån stor fet hiphop-akt...
Brukar vara bra på ume open!
Följer utvecklingen med spänning.
Kristofer, the Hiphoper.
I'm on point just like a weightwatcher!

2004-12-28 15:13
en av medlemmarna i Nasum är iaf försvunnen nere i thailand/indien ni vet översvämmningarna sooo...

2005-01-23 12:57
Nya artister klara:

Le Tigre (US)
Le Tigre bildades 1998 och hade en stor del i riot grrrl-vågens framfart. Åren har gått, men även om genren tappat en del i betydelse har Kathleen Hanna och hennes vapendragare inte fastnat i utvecklingen, utan behåller fortfarande sin revolutionära attityd. Nya skivan This Island spelades in med Ric Ocasek som producent, något som kanske får det att knyta sig i magen på övervintrade riot-talibaner (japp).. Räcker inte det så har de för säkerhets skull också gjort en cover på Pointer Sister's inte-så creddiga I'm So Excited. Och fan, det är befriande med ett band som gör vad de vill, oberoende av vad indiescenen ska tycka.

Lady Sovereign (UK)
18 år gammal MC från England som redan hunnit agera förband åt Dizzee Rascal, Obie Trice,Basement Jaxx och D12. Eftersom hon just nu håller på att spela in sitt debutalbum finns det inte så mycket Lady Sovereign-material att få tag på, men ett hett tips är att leta reda på remixen på The Streets "Fit But You Know It", där hon lägger en knäckande vers.. Egna singeln "Random" släpps i januari, albumet kommer först i juni, men redan i april har du chansen att se henne på Umeå Open.

Deportees
I Deportees värld är allt tillåtet. De blandar allsköns soul, country och rock och får det att låta som om Prince kommer från Vindeln. Sedan spelningen på förra årets Umeå Open - då som ett mycket lovande demoband - har det hänt en del. Deportees har släppt debutalbumet "All prayed up" , uppmärksammats i allt från Sveriges Radio P4 till tidningen Bon och gjort massvis med livespelningar. Alldeles för få av konserterna har varit på hemmaplan, men på Umeå Open är det dags. Välkomna hem!

Kristofer, the Hiphoper.

2005-01-24 14:11
Grymt, Le Tigre har ju dock spelat tidigare på Umeå Open. Ska dock se dem...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-24 23:38
Värt, umeyo open värt som vanligt. Det är sen gammalt.
Fika finns inte på engelska.

2005-02-03 22:32
senaste nytt.

nasum ställer in.
sångaren är fortf. saknad :/
xo

2005-02-04 01:46
Lär bli att fara dit som vanligt, även om jag inte räknar med några sjukt bra artister. Turbonegro, Chicks on Speed och Atmosphere var grymma förra året.

2005-02-18 11:44
Nasums sångare återfunnen. Detta är dock ingen bra nyhet.

www.nasum.com

2005-02-20 12:08
tycker det var rätt kasst av umeå open att skriva att nästa artistsläpp skulle vara den 18:e februari för att sedan ändra till den 22:a! gaaah.. vill ju veta alla nu! haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-22 18:49
jadå, men nu har det nya artistsläppet ägt rum!

bland de nya hittar du bl.a. millencolin och the caesars.
kolla in det själv på : www.umeaopen.se

måste säga att om det fortsätter såhär så åker jag nog inte.
vart är dom där stora artisterna som man kan känna att det är värt att lägga pengarna på?
xo

2005-02-22 19:58
el perro del mar, det är bra!
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2005-03-10 19:39
whöö.

ännu mer artister..

moneybrother, silverbullit och the radio dept.
bland annat..
xo

2005-03-10 21:30
känns ändå grymt lamt. men man vet aldrig.

2005-03-11 09:29
inga artister som jag känner direkt att "wow, jag bara måste se!"

men det hör till jobbet att gå på festivalen , så jag lär smyga runt där ändå :P
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2005-03-18 17:23
woohoo!

looptroop & embee till umeå open!

vi ses där, right?
xo

2005-03-18 17:59
fan! jag som hade hoppats att det inte skulle komma nån som jag ville se. men embee vill jag inte missa!

500spänn... oh no.

2005-03-22 13:49
jävligt besviken på lineupen, det borde väl heta umeå indie pop open nästan,. vafan, det finns skitmånga roliga hip hop akter som är ute på turne nu, borde inte vara så jävla svårt att lura hit några nu, atmosphere spelningen förra året fyllde ju hela lokalen

2005-03-22 13:52
www.whoa.nu

om någon inblandad i bokningen möjligtvis skulle läsa den här tråden så kan det vara dags att kolla klockan och se till att styra upp det här ^^^^^^^^^^^^^^

Skivsamlare

2005-03-22 17:38
vart kan man köpa biljetter?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2005-03-22 19:30
www.umeaopen.se finns all info

2005-03-26 16:28
looptroop ska spela låtar från nya osläppta skivan där!

2005-03-28 13:06
Fuck, ar inte hemma da...

Skulle verkligen vilja se Moneybrother, looptroop.. men men. Hultsfred! Da javlar...
Kristofer, the Hiphoper.

2005-03-29 13:03
Nu är även tiger lou klart.
finnemang!

2005-04-02 16:50
verkar som att man kommer bli tvungen att knarka ner sig ordentligt för att kunna ha roligt på den här festivalen, 3 hip hop akter? och hundra indie band som jag aldrig hört talas om

2005-04-02 19:06
kul har man alltid, det är svårt att inte ha kul på open brukar jag tycka.

2005-04-02 23:47
Hur mycket går kalaset på?
My three year old son can do that, and I don't even have a son!

2005-04-03 18:04
520 kr för fre-lörbiljett.

2005-04-05 21:56
Lite väl mycket pop, men iaf så var det några bra band. Ska bli kul att se Tiger Lou...

2005-04-09 11:00
bäst igår var Deportees imo.. fast hann inte se så mycket eftersom jag jobbade.. ikväll ska jag se Defleshed och Looptroop
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2005-04-09 19:50
Hur var Lady Sovereign?
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2005-04-10 11:45
seized F17

missade henne, jag jobbar som vimmelfotograf så jag var mest kring barerna i fredags, looptroop var grymma igår

2005-04-10 15:48
bäst var att vara rostad vid högtalaren på doktor kosmos när de spelade hashtomte, mycket fjortisar på looptroop alltså

Poet

2005-04-10 17:45
seized F17 - är det hon gitarrspelande flickan som spelar sjäv på scen? om det är det så, visst hon var duktig, men fyfan vilket oljud det blev i den lilla lokalen och höjt ljud som faån...ajaj
"life's a garden, dig it."

2005-04-10 18:22
balhoo>> Nej lady sovereign är en mc från england.
Hon var väl duktig men enformig

Igår sprang jag f.ö runt i strumplästen hela kvällen så mina fötter är inte riktigt vad dom borde vara. Inte heller min haka är vad den borde vara. Usch å fy vad sönderskrapad.

Mest röj i freja som vanligt.

mycket röj på looptroop också.

Det var ruggigt skum stämning på efterfesten av nån anledning också

2005-04-10 19:49
rupus P21

jag for från efterfesten vid kvart i 3.. det var inte riktigt min cup of tea. . antar att blev roligare sen lr?

2005-04-11 13:10
det var inte lady sov som var enformig. det vara lla jävla fulla monokilalr som inte fatatde vare sig chingching eller cheeky utan stod och lät som värsta hönsgården. jag skämdes för att vara där. shit, skulel det se ut så i england skulle ju det aldrig kommit fram ngn grime alls. pinsamt var det. lady sov kunde sin grej. synd att ingen annan förutom kanske 5 i publiken fattade.
WWW.FIRSTUP.SE - A Daily grind of the best in: Grime // Hyphy // Southern // Hip-Hop // 8-Bit // Bassline // 4x4 // Club // Funky House // Dirty Pop // Sneakers // Caps // Nails // Interviews // Events // Downloads // Nights Out - Basically, for the love of music and nyce stuff