"Hultsfred satsar på hårdrock" whatta fuck??
Va håller dom på med? www.aftonbladet.se Är det någon som yttrat sig att hårdrock är det enda vi vill ha på festivalen? 20 års jubileum innebär enligt mig att man satsar precis som vanligt på alla musikstilar fast snäppet högre i artistkvalitet....inte att man koncentrerar sig på en musik stil.... Trist o se....
House is hiphop on fast forward ..
De vill väl sno besökare från Sweden Rock...
– Vissa år så är det fler hårdrockband ute och åker. Då är det klart att vi försöker få hit dem, säger Janne Kleman, bokningsansvarig. aftonbladet förvränger sanningen
•pave paradise•
Slipknot e ju iof rätt roliga att se haha plus att SOAD e brutalt grymma live, jag klagar då inte på uppsättningen än så länge, ovanligt att Looptroop e me på ett hörn..... Flogging molly oxå ja... fan, blir grymt i år..
:.:: ::..: ::.::..: ..: ::. :..:: Denna rad är skriven med blindskrift
de har väl bara 3 band som är bestämda? the hives, system of a down och marlyn manson.... hur kan de då veta att de flesta andra band också är rock?
kyliegoesdisco är dålig på allt typ!<br> <br> http://aegd.qtax.se/??aegcrew
kyliegoesdisco är dålig på allt typ!<br> <br> http://aegd.qtax.se/??aegcrew
gaynils, kolla
www.rockparty.se .
de har släppt fler band.
Jag har planerat att åka sedan länge men köper inte biljett förens dom släppt nåt att se.
God Bless America
Hultsfred är väl från början en rockfestival. Hellre rock och att de tvättar allt för mycket av popen. Och nu kommer ju Flogging Molly . Så jävla hårt! Tvekade lite över årets festival, men fan vad intressant det börjar bli nu.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
öh hej hjälp, fan vad de har lagt till artister på tre sekunder då! LE TIGRE!!?!!! ååååååhhh vad jag kommer vara där!! åååhhhhhhh tack för denna nattliga lycka! jag kommer sova gott inatt!!!!! ååååh weoweeeeoooooowwwwwwwwoweeoo <3
baeng
Emelpee P18 nej jag vet, men det är en jävligt dålig start...
det är ju bara gött att det blir rock n roll oxå..
är det mig eller åskan du är rädd för?
Le Tigre, SOAD + Flogging...börjar se ljust ut. Äntligen har Hultsfred börjat boka lite mer alternativa band igen.... minns guldåret 98....damn....
http://www.alleycat.se-- http://www.showdowngbg,se -- http://www.jonk.se -- http://www.myspace.com/perfektklubb -- http://www.myspace.com/belsepub
Nej fan jag håller med Makkan, låt oss jobba STENHÅRT för att äntligen få dit CHORDZ i år asså!!!!
skriv kort, helst inte alls
Precis som Evolution skriver är ju Hultsfred från början en rockfestival så det är ju inte så konstigt om det blir mycket hårda band ibland. Hiphop- och reggae artister är väldigt svåra att förhandla med. Ni vet ju t.ex. hur ofta de ställer in. Såna band brukar dyka upp mer framåt våren. Bara att vänta och hålla tummarna. //Rockpartymedlem
Camp Kwahsi till er tjänst
fan asså.. aja nu var både roskilde och hultsfredsbiljetten fixad nu. Le tigre är ju fan ett måste ut över dem andra, från min sida. Helvete vad jag ska äga, tredje året irad för mig, men det är väl nog inget att skryta om. Hur många ggr har ni vart där? (Sägs att man får gå in gratis om man har 10 hultsfredband på sig, från olika år då, självklart)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
(Sägs att man får gå in gratis om man har 10 hultsfredband på sig, från olika år då, självklart) Det är en myt
hehe antog väl det,,
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Inte nåt ord om att In Flames är på väg? :( Jag skulle dö för att åka till hultsfred om de kompletterar med In flames.
du är kär i mig.
är inte in flames ett typsikt hultsfredsband ungefär som looptroop som alltid är där?
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
HHakaHG P0 det blir fjärde året för mig. och jag tror inte man behöver oroa sig för banden, hultsfred fixar alltid grymma akter oavsett vilken genre det gäller.
Men vafan.. jävligt mycket bättre än soul-skiten förra året.
Men det skulle vara nice med lite kvalitéts hiphop också.
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Vill man ha ett hiphopband som verkligen inte ställer in får man kontakta Roots igen. Jag skulle absolut inte ha något emot det. Tvärt om, de är antagligen det bästa livebandet som finns (åtminstone när det kommer till hiphop), och jag skulle bli överlycklig om de kom igen. Men eftersom de kom förra året känns det föga troligt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Kolla bara vilka band som e fixade hittills. bara möög Marilyn Manson, System of a Down, Slipknot, Slayer, the Haunted, the Ark, the Hives osvosvosv
Men hultsfred har väl alltid varit en rockfestival i första hand. Det är väl bara de senaste åren som tyngre band har fått lämna plats för, till exempel, hiphopgrupper. Om detta också har ett sammanhang med den sjunkande publiksiffran vill jag inte spekulera i. Å andra sidan....det är fan ett halvår kvar till festivalen och inte ens hälften av alla band som ska spela har blivit släppta. Hiphopen kommer nog också snart ska ni se.
////
Redan har betydligt mer folk köpt biljetter än förra året. Detta är ett bra tecken!Hoppas det fortsätter i denna takt. //Rockparty
enda bra hittills är looptroop och ani difranco
vafan orkar itne med en massa äckliga jäval slipknot fans....fick nog av dom på roskilde förra året..men men blir det fet hiphop och roskilde sviker vem vet...
Ska´ru ha spö??
roskilde lär inte svika detta året.. hoppas fan att hultsfred tar dit wu-tang detta året, det hade varit kul, men ändå inte samma sak när odb är död. men skitsamma, de spelar ju ändå aldrig hela bandet.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 - whoa = ZOG.
son kite kommer, grymt!
Tycker faktiskt att Roskildes lineup hittils ser riktigt b-aktig ut. Det lär visserligen krutas på mot slutet, men Hultsfred ligger i dagsläget långt före. Nu har ni fått rockfolket att tjacka plåtar, se nu till att ge hiphopfolket något att bita i så blir det smockat med folk.
jag funderar på att dra båda två detta året......har bara vatt på hultan inte roskilde...det sägs att de dräggiga danskarna är ångest....
ja precis 2 kilomerter....eller typ 500 meter.....argh att roskilde är stort gör det roligare. drygt folk finns på båda festivalerna...jag menar dryga göteborgare var inte det roligaste heller...lite hiphop på hultsfred skulle sitta fint....
Ska´ru ha spö??
mm jag har också hört det där med storleken...40 minuter mellan scen och camping...abooooo
okej...jävligt intresant fakta...
Ska´ru ha spö??
HHakaHG P0 ryktet går att du kommer in på gratis roskilde med 10 armband,dock inte hultsfred
ja dagens släpp gjorde inte det hela mycket bättre..... shii
tar inte hultsfred dit nån fet hiphop drar jag fan inte dit, okej att slipknot hade varit grymt att se, mest för att de är bra live, men vafan, det får ju vara någon sorts blandning.
hittils på hultsfred: MARILYN MANSON SYSTEM OF A DOWN NY! NINE INCH NAILS SLIPKNOT THE HIVES SLAYER THE ARK NY! TURBONEGRO LE TIGRE NY! TORI AMOS THE DONNAS MONEYBROTHER LOOPTROOP NY! TIMBUKTU THE HAUNTED NY! ANNA TERNHEIM ANI DIFRANCO THE HIDDEN CAMERAS FLOGGING MOLLY NY! RODNEY CROWELL NY! VIVE LA FÊTE ANA INTERNATIONAL PENETRATOR SON KITE JOHAN NETZ NY! KAISER CHIEFS NY! ANE BRUN NY! TIMO RÄISÄNEN NY! EL PERRO DEL MAR NY! FRIDA HYVÖNEN JASON RINGENBERG JOHNOSSI HANS APPELQVIST CONVOJ
anal_ P0 menyo va skönt med någon som håller med mig....
turbonegro, jess asså
:.:: ::..: ::.::..: ..: ::. :..:: Denna rad är skriven med blindskrift
3 ½ månad kvar till hultsfred. det kommer GARANTERAT komma mer artister. förövrigt så var hultsfred en ROCK-festival från början.
•pave paradise•
saker och ting förändras...har man bara rock så blir det sämst folk då drar alla bäst folk till roskilde...
Ska´ru ha spö??
Hoppas dom verkligen bokar minst en stor hiphop-akt. Looptroop & Timbuk i all ära men vi har redan sett dom på hultsfred (och på en andra massa ställen) KRS One hade nog dom flesta uppskattat, dom måste ju boka minst en stor akt i varje genre men nu är det till stor del hårdrock... Jag skulle lägga min röst på KRS ONE!
lhabia förövrigt så var hultsfred en ROCK-festival från början precis ;)
makkan_xl då är det väl självklart att man har en massa jävla rock på festivalen? ROCKPARTY anyone? alla som klagar VET att minst en stor hiphop-akt kommer bokas
•pave paradise•
nej tack
har inte hultsfred allid varit en "rockfestival"?
ja tvivlar på att de itne kommer komma ner hiphop, med tanke på de tidigare åren då det nästa varit bara hiphop på atlantis en hel dag.
Legetima woord
Makkan_XL Det kommer inte vara som det var "back in the days" på hultsfred :)