I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Reggae festival på Öland!

Klubb & Konserter - Festivaler

2005-03-02 14:08

Reggae festival på Öland!

Hej!
Tänkte bara informera alla om att en reggaefestival vid namn öland Roots kommer att äga rum den 8-9 juli på en plats som heter Sandbergen på södra Öland. För mer info, håll ögonen öppna på våran hemsida: www.olandroots.com Sidan är tyvärr inte uppdaterad än sedan förra året men vi hoppas på att den nya sidan ska komma upp innan veckoslutet!

Johan
info@olandroots.com

2005-03-02 14:16
hehe...Öland och reggae kommer ju alltid vara förknippat med ett visst humorgäng.....rubadub......hur många bultar har....?
Camp Kwahsi till er tjänst

2005-03-02 21:14
Känns dumt att placera en reggae festival just dessa datum
SummerJam som är Europas största reggae festival har under de senaste 19 åren alltid kört första "rena" helgen i juli. I år alltså 8-10 juli.

Många rätt seriösa reggaefolk åker till SummerJam den helgen om de kan.

i år har summerjam även 20-års jubileum och lovar ngt extra, vilket säkerligen lockar en stor publik från hela Europa.

www.summerjam.de

2005-03-03 12:20
Fett!
"...and you can Quote me on that"

2005-03-03 12:26
mike_red: sen finns det ju också dom som inte riktigt kan åka ner dit pga ålder kanske, eller pga pengabrist, så kom inte hit och kom ;)

2005-03-03 14:27
Vi är medvetna om att Öland Roots krockar med Summerjam i år men vi tror inte att vi förlorar så mycket på det. De som åker på Summerjam skulle nog inte orka ta sig ner till Öland för att gå på en reggaefestival till efter det.

Lite artister som är klara nu:

*Bustups
*Beatsquad
*Collision
*Livelihood
*Moambessah

Fler band kommer inom kort. Har ett par riktigt stora dragplåster på gång..

tack och hej
Johan
info@olandroots.com

2005-03-03 19:00
madmadde . Du måste inte verka så arg.
Jag vet att alla som lyssnar på reggae inte åker på SummerJam av vissa anledningar. Men tanken var snarare att reggae är en ganska smal musikstil som jag gärna ser växer större.
dock om man kan kanske man inte bör lägga en festival exkat samtidigt som vissa andra eftersom det då finsn risk att man kanske tappar vissa gäster.
Är dock för reggaefestivaler. Gärna så många som möjligt och helst hela tiden.

olandroots . Du kanske har rätt i att folk kanske inte har ork eller pengar att dra på flera festivaler. Eller för den delen tid. FÖr mig gäller det mest tid i år, men tidigare år har jag inte haft problem med att sticka runt på flera ställen under samma år.

2005-03-03 21:46
boka helt off :)
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2005-03-10 20:19
Ber om ursäkt för att hemsidan ligger nere. Det är ionte vårat fel, det är webhotellet som krånglar. Vi jobbar på det och hoppas att sidan kommer att vara uppe igen inom kort!
Johan
info@olandroots.com