Uppsala Reggae Festival 2005
Uppsala Reggaefestival KAP, UPPSALA, Uppsala Uppsala Reggaefestival, KAP, Ulleråkesvägen, Uppsala 12-13 augusti. Barn ej fyllda 12 år rär gratis i målsmans sällskap. Efter den 30/4 höjs priset! Medverkande artister kommer att publiceras i juni. Biljetter som sålda innan den 31/5 deltar i en utlottning av en Jamaika-resa!!! Idag släpps de första biljetterna alltså. 500 st, för 500 kr st(exkl. serviceavgift). Har du din !?
California, knows how to party!
Efter förra året så är det ju givet att man ska dit igen :)
Mer info, Om när, Var o.s.v !?!?
http://Soldjah.blogg.se/
Sorry..läst inte ordentligt =P
http://Soldjah.blogg.se/
samma ställe som förra året?
moments of silence for firefighters were interrupted by cellphones.
japp, biljett inhandlad!
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
Jag har 3 som ligger och väntar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja har min ticket :D
Don't you feel more like you do now than you did when you came in?
Ska inhandla senare. Hur snabbt gå de åt tror ni?
http://beaujolie.blogspot.com
biljetten köptes idag registrerad_ F15, hmm fanns det inte kvar ända fram till festivalen förra året? eller är ja ute o cyklar
Vem fan bjöd henne?
Nu släpps det ju dock bara 500 st.. Släpps ju självklart fler sedan, men för ett högre pris :)
Biljetterna tog aldrig slut förra året, men om man ska ha camping, billigare och verkligen vara säker kan det vara bra att köpa förköp. 12-30/4 -> Biljettpris 500:- (500 stycken) 1/5-31/5 -> Biljettpris 600:- (1000 stycken) 1/6-11/8 -> Biljettpris 700:- (resterande) I dörren cirka 600 för en dag. Prisera över är för 2 dagar + tillträde till det mindre arrangemang som kommer ordnas på torsdagkväll innan festivalen.
Jo, jag menade bara de som man köper innan 30:de april. Får inhandla dem snart. Hur får det plats för på campingen?
http://beaujolie.blogspot.com
ras-kri torsdagkvällens aktivitet är inte bestämd ännu och faller under resterande förhandlingar kring festivalen. Huvudtanken just nu är att del-tävlingar i SM i Soundclash körs under kvällen så går de bästa vidare till finalerna under själva festivalen. Går inte detta att ordna så är tanken att några lokala akter + sounds system spelar på torsdagkvällen, samt en eventuellt open-mic grejj. Hursomhelst kommer det bli musik på torsdagkväll av antingen sound systems och/eller mindre akter. Observera dock att man måste ha biljett till festivalen för även detta. Förra året kom bra mkt folk till campingen redan på torsdagen och många spred sig då inåt stan, etc och i år vill vi behålla folk på området (även ett önskemål av polis och myndighet) så inte stora mängder folk driver omkring. registrerad_ biljetterna som släpptes höromdagen var enbart 500 stycken och inga nya släpps förrän i första maj. Igår vid lunchtid hade över 20 personer hämtat ut och betalat sina biljetter, samt låg det omkrig 180 besätllningar på biljetter. (alltså sådana som bokats, men inte hunnit hämtats ut). Vet inte hur det såg ut idag och kan inte kolla det nu heller. Hur snabbt dessa 500 biljetter går kan jag inte svara på ,men de bör vara slut innan månaden är slut.
ras-kri uthämtningen av band ska förbättras till detta år. Exakt hur är inte klart, men det är tänkt att det ska bli smidigare och flyta på bättre än förra året.
biljetterna har blivit dyrare :/ det suu. men det gör inget, jag ska dit ändå med min dotter som är 1 år då, man måste lära henne var bra musik är redan tidigt ;P jag tyckte absolut att år 03 hade dom festivalen på det bästa stället, synd att dom inte fick ha det där igen. får se hur det är nu inne i stan, om det håller samma standar :) en fråga för er som var där förra året, var det mycket vakter och poliser och shit då?
veraone, tommietwo, bullen & morris 4ever
juste, vart säljs biljetterna? på multikulti som vanligt? eller bara på ticnet?
veraone, tommietwo, bullen & morris 4ever
vera . angående bilejttpriset så är det kanske något dyrare än 03, men billigare än 04. Festivalen inne i stan förra året, enligt mig, kändes mer kompakt än 03 och skapade en mer sammanhålladne festival. Inte sp splittrat i utrymme, etc. Det var även mer besökare. (03 cirka 6,500 och 04 cirka 10,000) Förra året arbetade vakterna dåligt och det var få poliser. I år kommer det var andra vakter och polisen kommer säkerligen att utöka då de inte ansåg sig kunna hantera allt. Det var inte ett enda bråk på området under hela festivalen!. Det som skedde i olaglig väg var graffiti, mindre stölder, falksbiljetter och cannabis. vera . Biljetterna sälsj enbart på http://www.ticnet.se tillsvidare. När biljetterna släpps till fullpris kommer de även att säljas av andra återförsäljare. MultiKulti och Ablaze i sthlm, Musikörat i Uppsala, samt eventuellt hos några andra återförsäljare.
Skivsamlare
2005-04-14 14:45
om jag köper biljetten till URF idag kan jag hämta den nästa vecka då... på måndag/tisdag eller någet? :S
Så får man inte göra!
ooh beställt nu! =)
www.unt.se/musikbloggen
hey. ska det va på samma ställe som förra året?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Losi: Japps.. Mja.. Biljetten är upphängd på väggen medan :) Aprilbokad!
Vill veta vilka som kommer!!!
rök miljövänligt, rök grönt
http://www.whoa.nu/community/forumMessag e.asp?forumID=48&topicID=335469&highligh t= Finns redan en tråd för URF-05 !
-- Mr.L --
nicenice! jag har inte läst hela tråden. bara undra om nåra svenska artister kommer..
Losi . Ja det är på samma ställe i år som förra året Ja det kommer svenska band, men i år blir det inte så många svenksa, utan mest utländksa SankO detta förbli "hemligt" tills vidare, men kan säga att det kommer stora namn och väldigt många utkländksa artister.
då vet man. tackartackar!
suniil P18 Det är ju "Inför".. Hehe.. Nu har ju biljetterna släppts.. Då har resan börjat! ;)
Vad: Uptown Skanking + URF När: Fredag 22/4 Tid: kl 22-03 Var: Uppenbar , Uppsala Pris: 50 kr . Uptown Skaning i samarbete med Uppsala Reggae Festival. Under kvällen så kommer Yared & Daddy Natural att vända plattor. URF kommer även att lotta ut en tvådagarsbiljett till årets festival under kvällen !!
för er information så har antalet besökare på festivalen ökat med 100% varje år (!)
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
nja ökningen var inte 100% för varje år Mellan 2001 till 2002 ungefär 70%. Mellan 2002 och 2003 nästan 100% Mellan 2003 och 2004 omkring 70% även i år kan man hoppas på en ökning ;)
Kommer ni visitera folk när man ska in på festivalen? Kommer det finnas civvare som glider runt och checkar folk?
rök miljövänligt, rök grönt
Visitation gör si viss mån mellan camping och festivalområde för att avlägsna främst glasflaskor + sprayburkar. Om det finns civilpoliser på området så är det upp till polisen. URF kan inte styra över polismyndigheten. Polisen kommer självklart finnas i och omkring området eftersom tusentals folk samlas där, sen om de utnyttjar civila poliser eller inte är helt en fråga till dem och inget URF kan säga ja eller nej till
det krylla av civilare förra året... så om ni vill röka en joint var beredda och kolla ryggen !!
BLESS REGGAE MUSIC
yeeeah, biljetten är köpt, minnen väcks när jag ser den. Hoppas det blir lika skoj som förra året!!
fear and loathing
Hangaround
2005-04-23 15:43
skippa urf och haka på mig till norge och uniongame!;)
Meron Haha du kör samma meddelande på flera forum, effektivt =)
Skivsamlare
2005-05-02 12:42
står på ticnet också att dom kommer så jag tror inte det är någet skämt :) Gladiators, Steel Pulse & Lutan Fyah and Dag Vag Går även snack om det på urf 1 han som har det skrev att dom också skulle komma !
Så får man inte göra!
Tror jag har hittat nåt mer som läckt ut i förtid.. hähä
www.journeytojah.de står där att Gentleman ska på sin Confidence Eurotour 2005 till Uppsala 13 Augusti 2005..
Om det stämmer så vore det ju kul som fan.
peace, love & unity
pzy: ? ser inget om uppsala där..
jo d bör du nog. gå in på den andra länken, den första är fel. sen går du på dates till vänster, sen på Tour till höger. saxat från sidan: CONFIDENCE LIVE 2005 Gentleman & THE FAR EAST BAND Confidence Eurotour 2005 04.06.2005 Hannover, N-Joy Starshow@Expo Plaza 18.06.2005 Nürnberg, Open Air Wöhrder Wiese 25.06.2005 Herzogenrath, 1lLive Königstreffen 03.07.2005 Osnabrück, MTV Campus Invasion 09.07.2005 Köln, Summerjam 10.07.2005 NL-Amsterdam, Two Seven Sunsplash 14.07.2005 CH-Bern, Gurtenfestival 16.07.2005 Stuttgart, MTV HipHop Open 22.07.2005 CH-Vella, Val Lumnezia Open Air 23.07.2005 Lörrach, Stimmen Festival 29.07.2005 Bermuda, Sting Festival 30.07.2005 US-New York, Eilte Ark 06.08.2005 B-Geel, Reggae Geel 07.08.2005 Chemnitz, Splash Festival 13.08.2005 S-Uppsala, Uppsala Reggae Festival 19.08.2005 A-Salzburg, FM4 Frequency Festival 20.08.2005 Übersee, Chiemsee Reggae Festival
peace, love & unity
pzy: YEAH!
värt!
äähh...hade vart roligare med nån annan akt än gentleman, han va ju här 2003 och så börjar han bli ganska uttjatad!!
Imperial Sounds ! roxxad av kury
är ju nytt material. gentleman är grym.
men shit skippa gentleman orka me den lirarn , ring hit leroy smart och cornell campbell istället
ARE U READY FI DI ROAD
Skivsamlare
2005-05-02 20:37
GENTLEMAN ---> 13.08.2005 S-Uppsala, Uppsala Reggae Festival står det på hans hemmsida !!! GENTLEMAN kolla hemsidan står där också
Så får man inte göra!
min biljett ligger nån meter ifrån mig oxh vill gärna att det ska bli augusti så att den kan göra sin mission in life och bli använd. jag med, sommar kom hit!
Ähhh, det är ju värt med en artist som återkommer, då lär han ju tyckt att det iallafall var hyfsat schysst. Han kanske kan bli den stående akten på Uppsala. :)
"jag har fin hår. som en waterfall."