I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SummerJam vs Spash-festival?

Klubb & Konserter - Festivaler

2005-04-12 14:55

SummerJam vs Spash-festival?

Som rubriken säger är jag intresserad av båda festivalerna men kommer inte ha råd med båda så därför vill ja ha information om priser, hur man bor, artister mm. Har varit inne på både hemsidorna men bara funnit information på tyska.

Så jag vill ha lite råd och tips.

Tacksam för svar.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-12 16:09
Jag vet inte så mkt om SummerJam men jag var på splash förra året och det var riktigt trevligt. den kostade 84$ tror jag det var runt 800 kronor blir väl det.. området ligger runt en konstgjord sjö så det var riktigt nice att gå och ta sig ett dopp varje morgon innan artisterna började. Maten var billig om man jämför med svenska festivaler och ölen är ju självklart också betydligt billigare. åkte festivalbussen ner det gick på tusen spänn tror jag det var. du kan kika lite bilder här från hur jag och de jag var med hade det förra året: http://pix.kebabguiden.com (Det är Kontrast här på whoa som tagit bilderna.)

när det gäller artisterna så är väl skillnaden att det är bara reggae på summerjam men blandat hiphop och reggae på splash.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-04-12 20:26
vet inte om splash. men jag har vart på summerjam dom senaste 3 åren. fett nice festival med 2 scener, 2 tält med sounds. festivalområdet är en ö som ligger i Fühlinger See. campingområdet är runt ön. mkt nice vibes och musik på campingområdet oxå. maten e fett god (DÖNER).
jag har beställt flyg tur+retur med germanwings och det kostade 1048:-. festivalbiljetten kostar 75€. så d blir runt 1800:- sammanlagt. billigt tycker jag.
det är 20årsjubelium i år oxå så det lär bli tungt.

kolla bilder från 2003 på:
www.valsta.com

jag tror att det är en smaksak att välja mellan dessa 2 festivaler. gillar man renodlad reggae mer så väljer man summerjam.
gillar man hiphop mer så väljer man splash.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-12 21:15
jag rekomenderar splash om du gillar hiphop, men vill du bara ha reggae är nog summerjam rätt..

Splash är dock en gryyymt nice festival.. har vart där två år i rad nu och det blir tredje i sommar.. Dom har dessutom utlovat bästa festivalen sen 98.. vad som hände då vet jag inte men 2002 var så bra på artistsidan att om dom kan toppa det så kommer jag leva på det lyckoruset i flera år..

Och det brukar vara riktigt mkt bra reggae även på splash..

Jag ser fram emot hiphopkemp i sommar också.. så nästa år kommer resultatet på vilken som är norra europas bästa..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2005-04-14 12:46
mm jag var på splash festival, när vi kom dit och fråga efter ett artistschema existera inget sånt ingen hade någon aning om när vem någon uppträdde schema kom inte först i mitten på andra dagen om det inte va den allra sista. och det var inte lätt att hitta dom iaf. Jag missade massa sköna acts pga deras dåliga organisation så det här året satsar jag på summerjam men annars va splash fett, tung reggae tror de fixar allt det här till detta år.

2005-04-14 14:35
GinaMontana

på summerjams hemsida finns det en liten engelsk flagga längst upp har jag för mig... då kan du iaf se viss info på engelska men jag tror inte allt är översatt tyvärr. lite dåligt, men det är tyskarna i ett nötskal änna..

jag vet inget om splash men jag har vart på summerjam två ggr (dock inte senast) och det är jävligt nice! köpcenter med diverse affärer finns på gångavstånd och för de lite mer lyxiga festivalbesökarna finns också ett sjukt uppstyrt badhus i närheten som är dyrt som fan... gör inte som jag bara och glöm badbrallorna! jag fick köpa ett par barnbadbyxor för det var allt jag hade råd med. jag hade turen att de inte sprack men det var knappt! =)
annars kan man ju bada i sjön på ett särskilt avgränsat område där det också finns utomhusdusch. helt OK men inget för de pryda..

ha det!
www.myspace.com/roughlynx

2005-04-14 16:37
med tanke på att du gillar d&b så borde det inte vara några problem för dig att välja.

splash: hiphop, reggae/ragga/dancehall, d&b
summer jam: reggae/ragga/dancehall.. och ytterst lite hiphop
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2005-04-14 18:30
Åk till splash. Superskön stämning, bra musik, nice mat, schysst folk.

2005-04-14 19:48
Summerjam!!
We all gonna sing the same song... <br> <br>

2005-04-15 12:50
Kontrast; jo...utan dnb överlever jag ju inte så det blir splash.

2005-04-17 22:51
Black Uhuru with Michael Rose and Duckie Simpson till Summerjam 2005!!!!!!!

en av de många anledningar till att man ska till Summerjam i sommar...!=)

2005-04-18 12:41
ginamontana: gott! så, du och jag, dnbtältet, 0200 på fredagen?
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se