I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

klent med hip hop till hultsfred?

Klubb & Konserter - Festivaler

2005-04-15 21:31

klent med hip hop till hultsfred?

tänkte dra mig ditt för första gången men det enda som lockar är timbuktu och snoop. 2 band för 1700 (biljett + buss skit) känns inte värt..

----------------------

2005-04-15 21:34
Samma här. Looptroop kommer ju också, annars är det inte så mycket som lockar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-15 21:44
och såna som timbuktu och looptroop får man ju inte ens räkna. dom kommer ju ändå till en klubb nära dig typ varje helg
skriv kort, helst inte alls

2005-04-15 21:45
Rico Won, Form One, + hela Hemmalaget kommer vara ån the spått!!! .... bättre???
Rotten Gothen 2013

2005-04-15 21:47
-RottenGothenFam-

man åker ju inte till hultsfred för att se svensk hiphop, artisterna du nämnde ovan kan man ju lika gärna se på ett lokalt jam/klubb...

2005-04-15 22:10
zerox, atmosfären på hultsfred är värd en hel del också.

2005-04-15 22:14
finns det inte tillräckligt med trådar om dålig hiphop på hultsfred. Ta bort den här tråden och fortsätt på de gamla för mer ordning tycker jag.
Camp Kwahsi till er tjänst

2005-04-16 16:02
finns väl ingen jävel som åker dit bara för att se 2 band..
det är ju hela grejen hela atmosfären hela alltet man är där för.

2005-04-16 20:26
B4mse P24 langa non phixion & mf doom så håller vi oss tysta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-16 21:31
haha ja backpacker-hjältar allena vill vi ha...noooot

2005-04-17 23:02
Bra med lite svar iaf :)
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.

2005-04-18 00:44
Snoop kommer ju! :D

Om hemmalaget kommer, kommer Vendetta då också?
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2005-04-18 00:45
hittills så verkar detta år bli det jag har flest konserter att se någonsin på hultsfred, me like ^_^
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-04-18 00:49
Det är redan en massa bra band! Loop troop och Timbuk är softa även om dom va ganska givna. Snoop är fett (om han inte ställer in). Sen Lars Winnerbäck, Flogging Molly och Anna Ternheim!

Och då är de ändå bara en bråkdel av alla som ska släppas.

2005-04-18 01:16
Jag har ett önskemål! Saïan Supa Crew eller OFX! Dom har nog den bästa scennärvaron i världen! Snälla boka nu! :)

2005-04-18 14:04
jag känner ändå mig hyffsat nöjd med System of a Down och Flogging Molly.. fast det är klart.. lite mer sjyssta band kan man ju önska..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2005-04-19 10:41
Äh, väntar fortfarande på att få någe dipset till festivalen...
Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752

2005-04-19 11:55
alla vill ha the game fy fan,.....!!
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2005-04-19 14:34
jag hoppas på flera rejält tunga band, förra året hade ju dillinger escape plan, the bronx och give up the ghost (även om de splittrades innan) bland annat

2005-04-20 10:57
Fortfarande klent med hiphop? Jag hörde något om att Medina skulle till Hultan?

2005-04-20 12:13
ja medina skulle ju verkligen rädda kalaset
Skribent

2005-04-20 13:27
va e d för smak? The game?? Hur kass rappare kan man digga? The game skulle kunna battla mot vem som helst o loosa.. Skulle va skitkul o se honom i en låt med t.ex. mos, talib, q-tip, brother ali, sage eller gift of gab.. då skulle the game, fifty-diggare se hur sugna dem e på att rappa.. anticon, rhymesayers, def jux, philly-gänget me roots, erykah, common, d'angelo (troligt.. :P), jay-dee, s-villa, rawkus, quanumm, eller varför inte soul-busar som anthony hamilton, dwele, bilal eller john legend (får man iof se i vår), där har vi artister som ja skulle hoppa i taket till att få se!! om mos skulle komma skulle ja lätt pröjsa 1700 bara för honom!
beatheartsblog.com - freshness!

2005-04-20 13:30
djkrush> du glömde chingy och ja
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Skribent

2005-04-20 13:35
and-one, har aldrig varit ett jättefan av chingy.. men antar att det bara är fördomar.. ratade honom efter radioplågan..

2005-04-20 15:51
the game tourar ju med snoop i USA nu så han kanske kommer och sidekickar :P

2005-04-21 12:20
jag gillar ju mos som fan, framförallt debutskivan, men ärligt talat vet jag inte om jag tror att han gör en så grym show nu när han har flippat ut helt i rock-spåret
Skribent

2005-04-21 20:47
Soulive, mos e den som e störst inom hiphopen anser jag, jag förstår vad du menar me nya plattan, men ja ser det som att mos har gör nåt eget utan att blir helt wack, tänk dig en annan artist som gör en sån här grej, det känns väldigt ovanligt i hiphopen.. just att han klarar av det.. han kör så ja blir lyrisk, plus att ju mer ja lyssnar på de hårda spåren tycker ja om dem mer o mer, o sen har hans texter ett grymt innehåll.. sen finns ju dem där mysiga spåren också.. det viktigaste inom musiken är att utvecklas, annars blir man lätt glömd o kritiserad, mos glömmer man inte i första taget.. mos har utfört mycket o han gör det me flaggan i topp.. black star e enligt mig den bästa hiphop-plattan som gjorts, black on both sides är också helt underbar! mos def e the coolest nigga around!

JohannaB, håller med dig till en viss grad, visst e det en upplevelse, men ja kommer dit för konserter framförallt, man kommer hem o inte har sett dem man ville se för att man va "för upptagen", det är ändå konserterna som sitter i minnet mest efter en festival, inte när ja låg med nån i ett tält eller spydde i en buske..
Skribent

2005-04-22 19:17
mm verkligen.. förra året på roskilde skulle ja skärpa mig på den fronten o det funkade faktiskt rätt bra.. såg typ 4 band om dagen.. *stolt* :P

2005-04-25 00:29
Maik, pejja runt 1500 - 2500kr för att knulla flumma och knarka? Fan jag har en lägenhet, flickvän och en plånbok istället isof :P
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.

2005-04-25 10:29
problemet är väl att utländska hiphopartister har en ovana att avboka hultan i sista sekund.

Ja ta dit anticon och def jux och låt dem slåss om vilka som ska få bäst scen och tid
this goes out to my little princess

2005-04-25 15:18
Maik P19 för 2 pap kommer du på en sista minut resa där du kan flumma knulla och knarka både billigare och mer
----------------------

2005-04-25 23:38
är du sån woodstock barn fast på hultsfred?
----------------------

2005-04-26 13:28
mos def, talib, common, immortal tech.. tillsammans med jaydee och madlib... fyfan vilken dröm.
Skribent

2005-04-26 14:37
om jaylib skulle komma dit skulle ja koka över.. :P
DJ

2005-04-26 15:54
Ska det vara så svårt att fatta att det fetaste paketet skulle vara MadVillain feat Kurious. M.E.D, EDAN feat Insight. People Under The Stairs, Hieroglyphics, De La Soul, KRS - ONE & Common.
Släng sen in hela Raw fusionstallet som DAMN, A Bossa Eletrica, Speech Defect, Linn, Hearin Aid, Samoo och givetvis Red Astaire & Beatfanatic så är det FEST!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2005-04-26 17:30
jaylib köra The Official.. daaaamn! hotshit!

2005-04-26 20:23
it's the officiaal..........!!

2005-04-26 21:16
Nån som vet när nästa släpp är?
Väntar på spännt på nån fet hiphopakt, beställde biljetter idag..
Kristofer, the Hiphoper.
I'm on point just like a weightwatcher!
Skribent

2005-04-27 12:40
säger ändå att jaylibs skönaste e starz.. måste vara det mest grymma beat som dilla har tillverkat.. men den funkar nog inte så bra live.. it's the official, officiiiaal.. live.. oooooh, skulle fann få orgasm!

Raw Fusion kan man se ofta, vill åka till danskarna för att se akter som ja inte får se så ofta, som förra året, danger mouse o prince po, eller gift of gab.. det känns bättre.. speech defekt o hearin' aid va ja inte allt för imponerad av.. :/

2005-04-28 02:02
vore synd om snoop körde sina bullshit rnb inspererade låter på hultan..

2005-04-28 06:24
eruduja WORD!
Homothugs <br>

2005-05-01 14:51
heres a thought...ÅK INTE OM NI INTE HAR NÅT ATT SE!
•pave paradise•

2005-05-02 14:00
Som nån sa där uppe, man åker ju inte dit för att man gillar 2 utav banden, det är ju hela grejen liksom, tälta festa och sånt! :) och jag tycker om att se band live, även fast man kanske inte är superfan av dom liksom. Fast det är kanske dåligt med just HIPHOP ? jag vet inte riktigt.. Fast det kommer ju massa andra coola stora band ju!

2005-05-03 03:15
nu får dom kamma sig o släppa lite hiphop.

snoop,rotten gothen är tyvärr inte nog för att jag vill dit.

ge mig defjux/rse/demigodz eller JMT så blir det fett.

2005-05-05 04:17
hoppas jag verkligen, lägger mina hultanbiljetter på 2000 bugg eller nått.

b4mse, är det en(1) bra sak ur hiphopsynvinkel, eller släpper ni fler saker?