I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Emmaboda festivalen?

Klubb & Konserter - Festivaler

2005-05-10 17:36

Emmaboda festivalen?

jag har bestämt mig för att inte åka på hultsfredfestivalen pågrund av den dyra biljetten osv. Och nu så såg jag att emmaboda festivalen inte är så dyr och jag har hört att den skall vara okej..

Någon som vatt där som kan berätta lite och nån som skall dit?

http://www.homage.nu/

2005-05-10 21:05
jag hade nog betalt 200 mer för bilet priset å dratt till arvika istället.. lite större å absolut bättre musik (tycker jag) ... men sen beror det ju lite på vad du har för ledighet å vart du bor mm .

nä jag har själv inte vart där men dom som vart där som jag vet säger att det är en liten mysig festival

OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS

2005-05-10 22:43
Emmaboda är klockren festival.. mysig ja, men inte överdrivet liten som man först tror när folk säger att den är mysig :)

Du kan röra dig fritt överallt med en bärs i handen vilket e jävligt schysst!
CAMPIONI!

2005-05-10 23:08
hur många får plats där inne ungefär? asså hur mycket folk var det när ni var där?

2005-05-10 23:39
5-6000 tusen var där 2003 när jag var där har jag för mig :)
CAMPIONI!

2005-05-10 23:43
fett fan

mycket honeys?

2005-05-10 23:54
Jaaa det var sinnes.. alltså ärligt, de flesta var riktigt snygga!
Fast det var 2 år sen när alla skulle va popsnöre.. de som fortfarande är fast i det ser ju ut som.. ja jag vet inte :)
CAMPIONI!

2005-05-11 14:52
Emelpee P19
Ja, jo.. men det jag menade var att för 2 år sen var ALLA popsnören typ.. det var inne att vara det. Och eftersom jag gillar lite mer mode-typen, så dom som är mode nu var ju popsnören dåå eftersom det var inne som sagt..
Äh va rörigt det blev.. men du fattar ;)
CAMPIONI!

2005-05-13 21:36

rizmo

äsh.åker man till emmaboda eller arvika finns d garanterat massor med globara popsnören oavsett om d är inne eller inte! underbart va?! :]

2005-05-13 22:41
Nä det är ju det det inte är :)
CAMPIONI!

2005-05-15 19:43
stämningen på emmaboda går inte att jämnföra med någon annan festival.

Känslan på emmaboda är så sjukt skön. det är som att alla känner alla även om man aldrig har träffats. och eftersom festivalen är så pass liten så är där i princip inga otrevliga människor alls där.

en sak som är viktig är ju att gilla musiken som är på festivalen.

inte bara för musikens skull utan också för folkets.
hur skön stämning som helst.

Mina systrar har varit på både roskilde hultsfred arvika osv och de säger pbåda att emmaboda har den lätt skönaste stämningen.

litet och mysigt till 100%

(nu har jag gjort min reklam för idag)

www.rassle.org
KOOORV!

2005-05-15 19:43
och visstja. om ni råkar se en bild på en kille med färgglad keps som sticker ut huvet ur ett tält på en bild så är det jag =P
KOOORV!

2005-05-21 14:56
jag har varit där ett par gånger, och det kan nog rekommenderas. jag listar lite.

+
inte för stort
inte för dyrt
man kan dricka öl överallt
det finns absolut ingen risk att tappa bort sig (även om jag själv faktiskt lyckats med det en gång, vilket slutade i en nachotallrik och några tårar med ett par konstiga skåningar som hällde i mig ännu mer öl)
bra musik, till och från
gångavstånd till centrum med konsum, ica, post, bankomat osv.
hög raggfaktor (köttmarknad!)
lätt att komma ifrån området och människorna, och bara slå sig ner på en landsväg, om man, som jag, gärna slipper undan då och då

-
dryga indiekids
synthare (ingen vet varför, men de är alltid där och alltid lika vidriga)
ökenklimat, sjukt varma dagar och sjukt kalla nätter
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2005-05-23 17:31
det är fett kul jag skulle rekomendera det varmt. Har jobbat där i två år nu. Jag säger det till er se till o inte däcka i skogen vid stängslen ir nått sånt dumt jag har alldrig sett så mycket mygg på ett o samma ställe. Du ser ut som en upsvullen tomat efter en kvart där om du står stilla o jag har ju givetvis haft jobbet o laga domma jävla stängsel. men jag har haft fett kul där me det är absolut prisvärt det å ändå gillar jag ingen musik som spelas där. Mysig stämning trevligt folk o jävligt roligt. hamlade i bråk två gånger förra året mindre roligt var det när jag fick hela ansiktet sönderslaget men det tänkte jag på i en kvart sen var det över så kul har man :D
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>

2005-06-25 17:59
jag tar upp den här tråden igen!

vet ni vilka band som kommer till Emmaboda ? va kostar det ?
vart ligger det ? småland va ? Fanalla säger att Emmabobda är en så mysig och gullig festival, är skitsugen på att dra dit! När är den ?

2005-06-25 18:01
eller ska man satsa på augustibuller ist ??

2005-06-25 18:19
Neeej skit i augustibuller, på emmaboda får du dessutom en extra dag! Hade så jävla roligt på Emmaboda, vi åkte bara 2 stycken men man umgås ju med ALLA lixom :D
CAMPIONI!

2005-06-25 18:29
Rizmo, okay, va kostar Emmaboda ?

2005-06-25 18:32
Okej.. jag hittade själv. För mig skulle bussresan kosta 450, och sen kostar inträdet 725.. Är det värt det ? Liksom, jag har typ inte hört talas om nåt band nästan :S

2005-06-25 19:21
nä usch ..bara äckliga popare... åk till augustibuller istället.. mycket bättre musik!
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS

2005-06-26 10:01
jag gillar att killen som kallar popare äcklia skriver men blandade bokstäver.
may the force be with you
C:\Documents and Settings\hannes\Mina dokument\Mina mottagna filer\Ny mapp

2005-06-27 17:24
jag säger det är värt det tycker ajg skulle nog glida dit ändå om jag inte bode så nära
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>