Vädergprognos för hultan?
När brukar det kunna ploppa fram hyfsat korrekta väderprognoser för hultan? På ett ungefär? funderade på att va kall iår och inte köpa min biljett innan ja läst väderrapporten, funkar det eller kommer ja va för segt ute då?
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
Hmm, 5-dagarns prognosen? Har alltid köpt biljett veckan innan :)
CAMPIONI!
har du hunnit få väderrapporten då? :)
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
väderprognosen stämmer ju aldrig och förmodligen så kan biljetterna komma att ta slut en vecka innan!
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS
kolla wheater.com, dom har 10 dagars prognoser..kanske inte för hultsfred dock....
Äh, det har inte vart slutsålt på 3 år nu eller nåt.. blir inte i år heller.. gäller att va kylig bara :)
CAMPIONI!
är 20 års jublieum ju ! massa folk som vill åka ju! men här på whoa är många besvikna på den hip hop som kommer!
haha.. jag har alltid köpt min biljett samma dag som jag åker.. slutsålt finns inte.. tror jag inte iaf.. hmm..
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
roskilde har ju blitt slutsålt ganska ofta dom senaste åren så varför inte liksom!?
Regn på onsdag, torsdag och lördag. Fint på fredagen. Så är det alltid...
hultsfred släpper 50000 biljetter...det har aldrig vart över 30000 pers där..så det är nog rätt lugnt skulle jag tro..
•pave paradise•
läste i början av året att det var 50000
•pave paradise•
ehrr varför skulle dem helt plötsligt släppa färre nu när där jubileumsgrejs o allt?
jag mailade rockparty å dom släppte 27 000 biljetter när dom släppte 50 000 är totalt bullshit!
ring till smhi å fråga :) dom vet nog redan nu... fast man kan juh inte lita på väderprognoser.
((MAAD))
50000 är inte bullshit..herregud, varför fan släpper man mindre biljetter när det är jubileum? när man har mäktiga artister?
•pave paradise•
lita inte på smhi fan dom ljuger hela tiden. vilka tror dom att dom är vafan dom har alltid fel. jag fattar inte vaför dom skall försöka förutspå det när dom alldrig lyckas typ 99% fel
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>
Varför skulle de släppa färre biljetter för att tjäna mer pengar? De får ju inte direkt extra cash om de bara släpper 15 000 och säljer slut...
håller med artcrime att man inte ska lite på smhi men hoppas inte deras väder prognoser ska stämma nu för isåfall blir det regn på hultsfred :(
att dom inte släpper 50000 beror på resurs- och utrymmesbrist. hur ser prognosen ut nu? dom har ju 10-dagars.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
hm, ser ju skit ut till månadag iaf. kuken också.
Alltså, ni som snackade om att ni inte har köpt era biljetter än, hoppas ni har gjort det. För ni är medvetna om att det är helt slutsålt nu, va?
http://www.kortfilmsfestival.se
20 grader, soligt och 1 m/s på tisdagen när jag kommer ner känns lovande!
först när jag läste prognosen igår stod det att det skulle regna på tisdag å onsdag nu så säger dom att regnet når sin kulmen på söndag så det blir FÖRMODLIGEN fint väder resten av festivalen.. fan va gött eller! hoppas det blir bra väder!
jag hade inte råd att åka dit, så jag sätter en glass på att vädret kommer vara perfekt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
tyvärr gör det kvantmekaniska kaoset att man inte kan få en bra prognos ens en vecka i förrväg. lyckas de har de bara tur :) men jag håller tummarna för udnerbart väder
12.
Ser grymt bra ut nu! Kvantmekanik eller inte, prognoserna håller oftare än dom spricker. Det är knappast bara tur då.
refused - hört talas om... slumpen? jag har läst både en massa meteorologi och fysik, så tro mig halvt när jag säger att det oftast bara är tur. Man kan inte göra mycket mer än chansa med den infon man har...
12.
Fast nu verkar det ha ändrats... 18 grader på tisd, 22 på torsd och mulet båda dagarna : / Kolla själva på svt.se/vader
jadD: menar du alltså att väderprognoser bara slumpas fram med tärning, eller vad är det du påstår? självklart stämmer dom inte alltid, men iaf på ett kort tidsperspektiv stämmer dom rätt bra och det är ju definitivt inte "bara tur".
ju kortare tidsperspektiv desto bättre prognos självklart, jag snackar nu om längre prognoser (7-10 dagar och längre) kollar man på längre kan allt gå hur som helst egentligen så det är inte mycket att hänga i julgranen. men om man gör en prognos för nästa dag, och ser att aha, det här låttrycket rör sig hitåt mot det högtrycket, då lär det bildas en anti-cyklon runt här ungefär eller man ser hru vinden rör sig och vart det finns moln. men det kan gå åt helvete även på kortare prognoser
12.
Det verkar ju bli fint på onsdag iaf.
Pack! Pack! Pack!
fan det ser ju fan skitbra ut ju. alla som vart med om dåligt väder på festival vet hur bra det där är.
Rehab is for quiters.
äh då är man redan så sliten.
Rehab is for quiters.
gött om det kommer bli lite varmt!! hoppas verkligen det!
DuJa