I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

en fråga ang. hultsfred...

Klubb & Konserter - Festivaler

2005-05-19 12:24

en fråga ang. hultsfred...

"Rookieasrtister" e det artister som både spelar i städerna OCH på festivalen, eller bara på rookiekonserten?

såg några sköna namn i rookielistan på sidan å fatta aldrig om de kommer till festivalen å spelar eller inte..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-19 12:36
Låter som det är första gången dessa artister spelar på hultsfred, därför kallas de rookies.
Som i hockey, typ
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2005-05-19 12:40
säker?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-19 12:41
Nej
Ett antagande.
Någon får väl klargöra det.

2005-05-19 12:43
__Virre__
Jag gillar när du rättar mig

2005-05-19 12:45
__Virre__
Jag gillar när du gillar att jag gör fel.
*stön*

Enough offtopic:)

2005-05-19 12:47
hehe men alltså.. då ska rookieartisterna spela på festivalen alltså :S?

2005-05-19 13:26
virre: ok, fattar inte det här me rookie, en arbetspolare sa att rookieartisterna spelar i städerna för att göra reklam för hultsfred typ.. kan ju ha fel.

2005-05-19 13:30
det finns rookie on tour, det är i städerna.
sen finns det rookiescenen på hultsfred. de artisterna som spelar där är blandade nya artister. man tog bort demoscenerna och slog ihop dessa med annat som är nytt och släppt på skivbolag, för att få bort den konstiga, godtyckliga och förvirrande benämningen "demoband". Nu när många har egna bolag eller bolag tillsammans med andra blir inte skillnaden mellan att ha släppt demo och släppt skiva i halvstor skala inte så stor.

..om jag fattat grejen rätt iaf.

2005-05-19 13:31
ok jonerik.. då räknar jag me att rookieartisterna som presenteras på rockpartys hemsida spelar på festivalen :D

2005-05-19 14:31
Haha, ja det kan du räkna med :)
CAMPIONI!

2005-05-19 15:24
Jag sitter i lyssningsgruppen för Rookie och för att bekräfta kan jag säga att det är ungefär som JonErik säger. Tyvärr spelar inte särskilt många band som jag valde ut pga att det i slutändan är Janne och Niklas tillsammans med p3lab bestämmer vilka som ska få spela och de saknar totalt allt vad musiksmak är.

Dock får jag rätta JonErik med att band som har eget bolag absolut får spela men inte om de är signade på stora bolag eller om de har distribitionskontrakt.

Titta gärna in Addeboy vs. Cliff som ska spela på Rookiescenen! riktigt bra house. Det är typ de ända jag kan rekommendera.
Camp Kwahsi till er tjänst

2005-05-20 10:14
glöm inte att kolla in las palmas.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2005-05-20 17:35
nej. Rookieartisterna spelar på Rookiescenen.

Maik:Vad menar du?
Camp Kwahsi till er tjänst

2005-05-20 18:10
Bamse; nej, det var lite dåligt med hihop där, förutom Zacke & Co då =)

Elias, är det han som är från Falun?
En grymt duktig snubbe med en gitarr?
Om det är han jag tänker på, så såg jag honom på Peace´n´Love för nåt år sen...
http://fredpajorden.com

2005-05-20 18:11
mmm, hiphop alltså...
http://fredpajorden.com

2005-05-21 02:12
Virre menar du Apan? De hette väl fotfarande CFC första gången, kanske ses som ett annat band nu eller nåt?