Das Splash-festivaleri!
Okej. Jag skulle vara väldigt tacksam över informtion om den här festivalen. Om det är någon som var där förra året så kan ni ju skriva någon rad om hur det var där och vad man bör ha med sig och så vidare. All information är välkomen! skriv gärna in nått minne därifrån och sånna där roliga grejjer=) tack
http://www.facebook.com/vincentjedselius Det är fint att gilla! :)
...jag glömde...ska ni dit i år?
Jajjemän:) en brandsläckare? vadårå?
finns ett antal trådar här i forumet med info om lineup och massa minnen från tidigare år.. checka dom! grym festival i alla fall.. nåt man måste ta med är en frys!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
splash är nice! Förra året var det riktigt varmt, typ 30 grader varje dag... lite tysk öl och dop i sjön råder dock bot på värmen. Skönt folk, sköna artister och sköna events... Sista natten blev det lite upplopp.. festivalbesökare slogs mot vakterna.. var rätt tokigt, ölflaskor som kastades, påkar som användes och bajamajor som vältes.. tält blev också rätt så nertrampade. Några eldar tändes också...
vaaa... varför har jag då hört att det ska vara en sjukt lugn festival och inte alls hetsig? det där låter ju sjukt riot om något..
baeng
Beror väl på var man rörde sig på campingen den kvällen.. vid ingången till campingområdet var det helt galet... lite kravallvibbar... folk var typ sura för att dom stängde partytälten tidigare sista natten, så några började försöka välta kravallstängslen (typ 2.5 m höga saker) som gränsade av vanliga campingen från området där vakterna bodde...Vakterna började med att använda brandsläckare mot dom som sparkade på stängslet, sen när det väl välte så stormade massa festivaldeltagare vakternas område. Dom blev ju inte väl mottagna precis... Öl-flaskor kastades konstant, och vakterna drev tillbaks de flesta och svingade vilt med batonger. Det slutade med att typ 20 piketbussar med poliser kom... fast då var det mesta över.. antar att några blev arresterade och några fick väl besöka sjukhuset.... Álla andra nätter var hur lugna som helst med sjukt sköna människor överallt. Hörde inte talas om några stölder, folk klottrar inte på tält (får i princip måla hur mycket man vill på vissa utvalda väggar), det är jävligt chill helt enkelt !
mental - hmm.. känns jävligt dumt att bråka med tyska poliser/vakter. det var iaf min första tanke.
baeng
jojo, fast dom är väl inte mycket värre än svenska.. saken är den att splash är som en privat fest så poliser får inte vistas på campingen och festivalområdet, där finns det bara vakter... nån tysk lag :D
splash ÄR en lugn festival, men sista natten festar alla och eldar lite tält ;) men det är mycket "vi mot dom-känsla" där. alltså besökarna mot polisen/vakterna.. så som besökare känner man sig knappast osäker en sekund.. "sturmen!" - hahaha....
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
mental - huh okej, schysst lag. en liten spot där inga poliser får vistas, låter ju asbra ;D kontrast - vi mot dom-känsla ger ju en inget lugn..? eller..?
baeng
japan är du polis eller vakt? :)
kontrast - haha jamen jag menar, kul om du utbryter värsta grejen så råkar man hamna i mellan. party att arresteras av den pussvänliga tyska polisen.
baeng
Några fler ord... Vakterna är otroligt tyska (rödbrända, solglasögon, blekt hår och mulligt kraftiga) och har läderhandskar på sig när de visiterar en för att komma in på festivalområdet (jag skojar inte). Nu kommer snart slowmo och gänget och skryter om att de slapp det med sina VIP-biljetter, men fuck dom!
japan nja inte särskilt troligt. det är ingen våldsam festival direkt. men bland det roligaste är när dom inte öppnar grindarna i tid om dagarna och det är råvarmt ute.. folk blir tokiga, kastar massa saker och... ja.. "sturmen!" :D
visitera? huh? aldrig hänt mig iaf ;))
Kontrast Hehe jo, men förra året var det lite av en krigszon vid ingången :D made yepp, man kan göra nästan vad man vill hehe, åk o kolla i år :)
mental hehe vet jag inget om.. vi gick vip-vägen varje gång ;) men förr-förra så var det lite warzone. hehe.
Kontrast... shut the fuck up!
hörstedt - i would´nt mind om någon av dem heta günther-vakterna visiterade mej med sina läderhandskar... när jag tänker efter så går jag nog igång lite på det... grrr... ;) kontrast - vilka grindar? till festivalområdet...? men okej, ena sekund är alla chilla sen flippar alla ut på några stängda grindar..? sicka humörsvängningar folk verkar ha..
baeng
2004 var det ju "die mauer muss weck" (bort med muren)... lite berlin 89 flashback för tyskarna haha
mental - oh jag är så lat, orkar inte leta efter hemsidan. vilket datum är det? man kanske orkar svänga förbi....
baeng
kontrast nu menar vid ingången till campingområdet sista natten där rioten var hehe :P, folk var ganska upphetsade och upprörda, speciellt dom som fick sin feta glasbong söndertrampad av påksvingandes vakter med för mycket sauerkraut i magen
www.splash-festival.com ..tror det bara är tyska delen som funkar helt. Det är mellan 5/8-7/8
såg precis själv, augusti! hmm.... rätt passande iofs............... äre verkligen jättevärt att åka dit? okej, artisterna säger sitt liksom... men.... vaaa.... nu blev jag ju sjukt sugen. AH!
baeng
japan det går helt enkelt inte att förklara... mental hehe alright. vi hörde visserligen lite oljud den natten.. men det var ingenting på våran del av campingen. skönt.
JAA, det är jääääääättevärt !! Billig tysk öl, skönt väder, mysig sjö, liten strand precis vid hiphop-scenen, GRYMT drum'n'bass tält, softa människor och koola happenings... var mycket bättre än hultsfred 2004
KOntrast Bodde ni på vip camping också lr ? ;) Vi bodde i straight up projects delen hehe.. jaja får hoppas att det händer nåt lustigt som man kan ägna sig åt sista natten i år också! HELGAAAAAAA !!!!
made_in_japan - Günther är typ Johnny Depp jämfört med dom vakterna jag snackar om...
kontrast - man måste helt enkelt se det med egna ögon? ;) mental - aaaahh... alltså... nu blev det rörigt. jag har andra planer ju!! var jag tvungen att läsa den här tråden... hur mycket kostar biljetten? är det möjligt att planka (nä, supportra har aldrig varit min grej, ni får ursäkta)?? och vaa... hmm... aah...! fast ja.. hultan -04 var mest bara mys... på tal om det, framkallade hultankorten häromdan (!) fann ett och annat knepigt kort på dej....
baeng
hörstedt - HAHA, hjälp!
baeng
made Biljetten är relativt billig, 74 euro.. drygt 700kr.. Om man verkligen vill planka går det nog, men det är nog lite småklurigt... plus att i sverige kan man ju alltid ta sig hem ganska lätt ifall allt skiter sig. Hehe, ojsan, vilken linslus jag måste ha varit ;)
mental - oj, den var billigare än jag trodde.. ah jo det är sant, det är ju inte sverige direkt... hm får tänka över det här. blev ju pepp och allt nu! låter sjukt kul iaf, kommer jag så måste jag se er allihop :) you bet, en riktig linslus varu! nejdå, du verkade rätt oberedd på fotona...
baeng
oki, låter soft :) Yepp, verkar vara en liten sverige(whoa)koloni som ska dit. dags att sova nu.. ska drömma fint om splash, wohoo :D
samma här... kanske också drömmer lite fint om splash nu ;) gonatt!
baeng
HELGAHH!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Okej. Det här är redan givet. Jag och tre polare ska dit. Vilka ska dit nurå? Skulle vara fett att skapa en liten whoa union därnere. =) Skriv om ni ska dit=)
det är rätt många.. kolla dom andra splashtrådarna för lite översikt
festivalen är grymt lugn.. vakterna är biffiga och tyska men dom är rätt så lugna.. såg inga vakter bråka med nån under de två år jag vart där.. Sista kvällen är det lite riot med tälteldning men det är liksom tradition och ingen riot mot vakterna utan bara lite lek.. hade folk eldat tält på samma vis på hultan hade halva fältet åkt dit på det.. hehe.. Men jag menar.. Man får enligt lagen inte röka där.. Men 95% av folket på campingen gör det så dom har ingen möjlighet att börja ta folk för det.. och dom är grymt chilla med det.. De enda som dom tittar efter är dom som säljer stora mängder.. annars softar bara alla.. inkl vakterna.. Lite av den mentaliteten är det på allt.. så chillar du och bara har kul kommer det omöjligt bli nåt trubbel på nåt vis..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
xeilon Hehe, jo det var riot mot vakterna sista natten förra året... hade väl oturen att hamna mitt i skiten.. var inte lek precis. Såg folk som fick batongslag i ansiktet osv. Får hoppas att folk håller sig till enbart tälteldning i år.
Jag ska ha ett rosa tält som det står "Bevara negerbollen" på..Ni kan inte missa det...