det är otroligt soft på husvagnscampingen. folk brukar sällan trasha på roskilde allas, och där händer det aldrig nåt sånt. så det är mkt chill. det som är dåligt med det är att det ligger en 15 min att gå från festivalområdet, och 30 min att gå från översta delen av västra, där det är mest svenskar. jag bodde på husvagnscampingen ett år, och nästan alla mina kompisar bodde uppe på västra. så jag fick gå en dryg halvtimme varje gång jag skulle hämta nåt, eller sova etc. det slutade med att jag sov utan sovsäck eller nåt i i en polares tält på västra två nätter.. så vill man inte ha röj och stök är husvagnscampingen idealiskt.. vill man ha fest etc så är det inget bra. medelåldern är också mkt högre där.. och så är det lite mer spindlar. men det är väldigt trevligt. och otroligt mkt mer bekvämt så klart. en annan bra grej är att det gör nästan ingen skillnad om man kommer på söndan eller onsdagen om man ska bo i husvagn. man får kanske bo typ 30 meter längre bort från festivalområdet om man kommer på söndan i stället för onsdan.. så ska man åka sent är det ett bra alternativ..