I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur va Snoop Dogg på Hultsfred?

Klubb & Konserter - Festivaler

2005-06-18 12:50

Hur va Snoop Dogg på Hultsfred?

Nu vill jag veta hur hans konsert va i går? Va den bra? Berätta om vilka låtar och så han körde om ni orkar och inte ska springa tillbax till campet :)

2005-06-18 13:42
vill också höra! läste just att han blev utbuad av publiken? watta? berätta!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-18 14:12
Hörde också att han blev utbuad.....känns som det bara var rockare och aggro-feminister i publiken.

2005-06-18 14:13
Eller så var hans uppträdande riktigt mediokert, kör man inte äns Gin and juice förtjänar man lite buande. Han var sömnig från vad jag har hört av diverse polare ..

2005-06-18 14:15
http://www.sthlmmd.se

2005-06-18 14:21
"Men strax före ett på natten så händer det plötsligt något.

Det sätts på någon sorts porrfilm på de stora tv-skärmarna med Snoop i rollen som en pimp daddy. Två toplesstjejer smeker varandras bröst. Man tror inte att det är sant. Filmen slutar med att den ena tjejen och Snoop skjuter varandra.

Smaklöst är en underdrift."

Är han dum eller? Det där låter typiskt Snoop och är inget nytt direkt. Smaklöst? Vad fan hade du förväntat dig av rapvärldens största pimp?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-18 15:37
snoop är en pimp, om man inte gillar det kan man ju gå och lyssna på broder daniel i campet.

2005-06-18 15:41
Jag drog efter 45 minuters väntan. stod i mitten längst fram å väntade. men pga "tekniska problem" så blev det försenat. jooovisst, säkert. jävla idiotjävel! såg hellre millencolin då!

2005-06-18 19:25
men vafan.. de spoila ju slutet i porrfilmen. ska ju se den om en vecka på roskilde.

och hur bra var den där aftonbladet recenssionen? "blablabla. Snoop kommer in och inleder med en låt". Slut på recenssion. Hopplöst.
Manager

2005-06-18 20:27
"Rapstjärna visade porrfilm"

hahaha fyfan va löjligt sverige är.. ingen bryr sig.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2005-06-19 11:13
ge mig en låtlista, någon!
skriv kort, helst inte alls

2005-06-19 11:19
Fyfan vad aftonbladet är efterblivna. Snoop var så jävla bra. Bästa konserten i år. Publiken bua inte åt att han visa porrfilm, utan för han var över 1 timme försenad. Och det var inte han folk bua åt för det var en funktionär som sade "snoop har lite tekniska problem kommer snart"

Måste sova av mig ruset nu, så jävla snurrig.

2005-06-19 13:41
mellanöl P20 1timme försenad? Har för mej att det var runt 40 minuter...

Det var en ganska så röjig konsert som kom igång när han körde sina gamla låtar... I övrigt var den ganska flummig Snoop var iklädd en orientalisk pyjamas och förrutom honom så befann sig där även en dansande 60-åring som drack sig full på scenen.
Samt 2 stycken biffar, en vid varje scenkant.
+ En liten ganja odlig, såklart...
Under en utav dem första låtarna släpades en stor säng in allt medan en fräsch brud smekte Snoopen.

Vad videorna beträffar så tycker jag att den var smått vrickad särskilt när snoop kastar en kast-kniv i strupen på sina förföljare.. De kommer in och ska skjuta honom, just när han befinner sig med de två chicksen...
Då och då så kommer visas även små videosnuttar från en radiostudio där försöker en av Snoops homies att peppa publiken ännu mer, detta lyckas inte alls så bra...

Jag är nöjd med konserten , var länge orolig över att han inte skulle dyka upp alls p.g.a dessa eviga Hultan-rykten, som man hör överallt!
.Whoopie we´re all gonna die.<br> <br>

2005-06-19 14:18
han kom in sent... men det var skitbra!!!
if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2005-06-19 14:36
Nej nej nej..

Vi buade för att teknikern kom ut å sa att dom hade problem. Snoop blev absolut inte utbuad. Tvärtom hyllad som en Kung!
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2005-06-19 14:46
Bäst var när han körde Deep cover (!), Gin and juice, Two of amerikas most wanted och Nuthin but a g thing. Andra låtar var Beutiful, Drop it like its hot, P.I.M.P., Murder was the case, Whats my name? etc. Tyckte live-bandet fuckade upp låtarna lite, hade hellre sett en spelning med bara dj som på Up in smoke, och sidekicken hörde man inte ens, vem var det?
Ny låt: "Mr. Blatteloverman"!

2005-06-19 15:11
han körde gin and juice.... väl?

2005-06-19 15:16
yes he did
moments of silence for firefighters were interrupted by cellphones.

2005-06-19 15:37
han körde den, 100 % säkert
Ny låt: "Mr. Blatteloverman"!

2005-06-19 16:01
Han körde Gin and Juice.

Filmen var lam och mongot var en timme sen. Sånt buar man åt. Annars så var det all good.
I´m with stupid--->
Moderator

2005-06-19 16:13
Klart som fan han körde Gin & Juice, däremot är jag småbesviken för att han hällde ut sin Gin & Juice, bjud mig jag var törstig!
Bua? inte en chans.
Snoop kom såg och segrade över det mesta på årets festival.

Aftonbladet gör bort sig som vanligt när det gäller att rapportera från festivaler.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2005-06-19 17:43
snoop konserten var överfet

2005-06-19 17:58
ni missade nåt!
Tavlor - Väggar
WWW.DR-FACELIFTER.COM

2005-06-19 18:29
vart riktigt besviken på snoop dogg.. lätt tråkigaste konserten, winnerbäck röjde mer.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2005-06-19 18:58
Tråkigaste? Det var ju den konserten som var absolut fetast.

2005-06-19 20:21
tyckte att Snoop var den bästa spelningen.

2005-06-19 21:52
han blev inte utbudat. folk skrek för att dom inte hade fixat ljudet innan och man fick stå i 45 och titta på ingeting
----------------------

2005-06-20 11:00
överfett var det. Horaftonbladet va vet dom ?
SKU - SKU - SKULASON!

2005-06-20 11:13
såg han på zulu rocks i danmark, han va grymt bra där. där han spelade både nu å gamla hits..
synd att tiden gick så snabbt..
Polski

2005-06-20 11:21
Rockparty har tydligen inte låtit ngn hiphoptidning få ackreditering, varenda jävla recension dissar konserten och Snoop. Tyckte själv konserten var fett grym och all videoprojektion var soft. Det är en del av paketet så alla mesar kan sluta skita ut sina moralkakor.
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2005-06-20 12:31
Snoop var riktigt bra. Punkt!

2005-06-20 12:37
alltså.. jag var där.. men jag måste missat det osmakliga.. vafan.. finns ju värre saker att hänga upp sig på eller..?
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2005-06-20 13:18
Snoop Dogg är knappast en bra liveartist, ingen kan påstå att han är det...

men om man tar illa upp av snack om pimping, brudar och fester så borde man inte gå på konserten.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2005-06-20 13:22
Det var hur jävla fett som helst. Jag var iofs i eufori redan innan konserten börja p.g.a. att jag å en polare lyckats planka in på festivalområdet precis efter att ha blivit utkastade från campingen.
Vi kommmer in precis när snoop ska börja, sån jävla timing. iofs fick vi ju vänta i 40 min på snoop.

Men när det väl kom igång så var det cp-skadat grymt. Lätt topp 3 på hultan någonsin.
Grym blandning av gamla klassiker å de nya hitsen.
Och som andra redan sagt så var det ända som det buades åt att konserten var sen. Så fort snoop kom in var det enbart jubel.
Aftonbladet vill ju bara skapa rubriker

2005-06-20 13:37
han e dålig
sa flickan

2005-06-20 14:06
det va hur fett som helst!
www.twitter.com/mzamora036
Hangaround

2005-06-20 14:35
Jag blev väldigt besviken.

En trött och oengagerad Snoop dogg var det vi fick se.

'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2005-06-20 15:44
Haha, han ägde! Sjukt hög underhållningsfaktor, bara mars volta var bättre :)
12.

2005-06-20 21:50
my opinion: snoop var hur grym som helst.. tycker att de flesta recensioner var fel..
Timbuktu,Winnerbäck,Eskobar; ni fyller min dag!

2005-06-20 21:52
skittråkig
jag tar tillbaka allt jag skrev

2005-06-20 23:48
asså jävla bullshit på den luffar bruden som skrev de.
snoop dogg e en glidare som typ kan komma försent om han vill för han är en slapp jävla snubbe om han vill röka en bong eller typ 7 innan han kommer ut på scen så får man fan ta de..
tycker de va helt övermäktigt allting videon innan va inte lika bra som i up in smoke tour men den va ändå lite ball..
i övrigt va alla låtar feta och publiken va också grym för alla sjöng med i alla låtar. och jag hörde fan inget buande när videon kom på.. buandet kom efter typ 30 min...

ger konserten minst en 4
LEGALISERA CANNABIS

2005-06-20 23:53
jag hörde bara buande när den där mannen som meddelade om krångel kom...

2005-06-21 04:23
Min polare nere i rotterdam Sprang in i snoop 2 dagar innan när han shoppade lite =)
www.FITHMiX.com - www.myspace.com/FITHMiX

2005-06-21 15:48
buandet var ju bara innan han ens kommit för att han var så försenad, inget buande under själva konserten
12.

2005-06-28 23:25
Kan tänka mig att de som inte lyssnar på Snoop annars inte uppskattade det hela. Personligen tycker jag det var väntan på honom som gjorde det hela sämre. Man hade ju laddat till 12-slaget och efter 40 min var man inte så laddad längre. Jag lyssnar inte på honom så mkt heller så jag drog efter första låten.

Hangaround

2005-06-28 23:28
Jag gjorde som dig Sara.

Även fast jag diggar Snoop rätt mycket.

Vad jag inte förstår är att trots att man är 40 minuter försenad så är inte all rekvesita på plats när konserten egentligen ska börja?!
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2005-06-29 18:07
Blev chockad av den här tråden.. trodde den skulle vara fylld med "fan va jag blev besviken"..

av vad jag har hört så sög det verkligen getpung.. men det hade man ju förväntat sig också..

här inne verkar folk vara av en annan åsikt.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2005-06-29 18:41
han är skit bra live.. grymt bra.. skiter i hur han va på hultsfred, men när jag såg han var han riktigt bra..
Polski

2005-06-29 22:24
jag gillade att han var försenad annars haded jag set typ en låt fan. sen var inte konsären den bästa tyckte jag men det är ju snoop vi talar om så då kan det inte bli så dåligt.
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>