I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snoop Dogg - en slö diva

Klubb & Konserter - Festivaler

2005-06-18 16:53

Snoop Dogg - en slö diva

"HULTSFRED. Det är långa transportsträckor i festivalprogrammet för oss som finner hårdrock obegripligt. Det finns visserligen gott om bra svenska artister - Robyn, Jenny Wilson, Håkan Hellström - men Snoop Dogg är den utländska artist, förutom MIA, som motiverar mig att vara här.
Festivalens hittills största publik har samlats i lervällingen framför Hawaiiscenen för att se Snoop Dogg.

Väntan blir lång
Förväntningarna är stora. Vare sig man gillar Snoop eller inte är han ett av de absolut största numren på årets festival.
Men väntan på världens största rappare blir lång. Sjukt lång. Till slut står vi och buar och en "säkerhetsansvarig" meddelar att det uppstått "tekniska problem". Säkert, tänker nog de flesta i publiken.
Men strax före ett på natten så händer det plötsligt något.
Det sätts på någon sorts porrfilm på de stora tv-skärmarna med Snoop i rollen som en pimp daddy. Två toplesstjejer smeker varandras bröst. Man tror inte att det är sant. Filmen slutar med att den ena tjejen och Snoop skjuter varandra.
Smaklöst är en underdrift.

Publikens show
Gravediggaz "Suicide" inleder konserten och Snoop kommer in klädd i lång toga och bling-bling-mikrofon.
Det börjar bra med g-funk-klassikern "Murder was the case". Sen blir det 50 Cent-samarbetet "P.I.M.P" och det inledande chocktillståndet börjar försvinna.
Men det är ändå publikens show.
Seriefiguren Snoop Dogg beter sig mest som en slö diva."

Betyg: 2 av 5 solar.

Källa:

www.aftonbladet.se

Keep it classic!

2005-06-18 17:42
haha, kasst... tur att man inte var där. hur var rugged man?
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2005-06-18 21:24
jag tycker det låter fett soft. snoop ska faan inte röja på scenen, det är inte hans stil, han är för layed back/ner rökt.

"vå toplesstjejer smeker varandras bröst." - "Smaklöst är en underdrift." åhh, nej inte PORR. fan vilket gnäll!

2005-06-19 11:22
Han skulle ha 5 av 5. Sånt jävla ös på den konserten.

2005-06-19 12:04
Jaha så det är Gravediggaz som gör suicide, där ser man.
Åh man blir så trött!
Line 18th..Truez neva stop

2005-06-19 15:22
"Seriefiguren Snoop Dogg beter sig mest som en slö diva" hah, så jävla sant.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2005-06-19 15:23
Jag var jätteförvånad över att snoop dogg var slö och divig. har alltid trott att han var ett dampbarn med pipig röst så visar sig att det sig att han är slö och tycker om nakna brudar.

Asbra var det, 5 av 5. Vilka bu rop?
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2005-06-19 17:35
Hur fan kan man inte gilla porr ?
Jävla aftonbladet-feminister.
Jag var inte där själv men vägrar tro att 2 av 5 var ett rättvist betyg på snoop !
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2005-06-19 17:41
snoop konserten var helt överfet 2 av 5 my ass. 5 av 5 ska han ha för den

2005-06-19 20:13
snoop konserten och ra the rugged man och sista kvällen på stora dans va fan något av det roligaste/skönaste jag sett!
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS

2005-06-19 20:19
Han var feting grym asså!!!!!
Politiker - Game Over - rocken'roll biatches

2005-06-19 20:42
hahaha oj vad vi skrattade åt snoop... bara själva tanken att sätta igång en mjukporr-rulle innan man går ut på scen är så rolig så jag vet knappt vart jag ska ta vägen. smålands skogar äger! hej!
baeng

2005-06-19 20:58
snoop var bra. pinsamt av aftonbladet.
iiiii

2005-06-19 21:00
snoop va grymt bra.. han är snoop och körde sin stil, gillar folk inte de så vafan är dom där och kollar för då?
vågar du köra på mig igen då fitta?

2005-06-19 23:44
Jag gillade Snoop-spelningen men samtidigt förstår jag det låga betyget Aftonbladet gav. Visst han är divig och att brudarna med inoljade bröst på skärmarna var på gränsen till parodi, men samtidigt är det exakt så jag vill att Snoop ska vara. Han är OG för fan!
Däremot dras betyget ner eftersom ljudet var helt jävla värdelöst, sanslöst dåligt med tanke på den extra timmen ljudteknikerna fick att mecka med tekniken. Sen tyckte jag nog att Snoop kunde skippat PIMP och Justin-colabsen till förmån för lite mer gammalt material.
Bästa spelningen på Hultsfred var annars Slipknot, även om R-A The Rugged Man var sanslöst rolig, bissar tjock man. Han såg fan mer ut som en festivalbesökare utan tält än som en artist.
High Coast Hoes ain't nuthin' to fuck with

2005-06-20 02:05
skribenten är bara avundsjuk för att hon aldrig skulle bli tillfrågad att vara med i något sånt intro.
Tavlor - Väggar
WWW.DR-FACELIFTER.COM

2005-06-20 03:59
Haha Word
Keep it classic!

2005-06-20 10:50
snoop konserten var så jävla klockren. är så jävla trött på feministmedia som gnäller röven av sig. vafan hade det vatt ett par svettiga grabbar med inoljade bröst hade det inte vatt nått gnäll alls. trötta mig.

peace
SKU - SKU - SKULASON!

2005-06-20 11:37
tycker det var så jävla hårt att först vara 40 min sen o sen sätta på en mjukporris. Blev helt imponerad. Rolig konsär.
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.