Roskildebiljetterna släpps 1/12-05
Roskildebiljetterna släpps 1/12-05 Satt å kollade på Roskildes hemsida för jag tänkte köpa biljetten lite tidigare iår eftersom den är billigare den första månaden eller va det brukar va. så då gick jag in på ticnet.se å fick se att biljetten kostar 1650 iår SVIN dyrt jämfört med tidigare år då den kostat 1500 full pris. typ 1300 innan fullpriset. men men hoppas det kommer bra band då! jag ska iaf åka! dyrt www.roskilde-festival.dk aja nån mer än jag som köper den kl 9 den 1 dec utan å veta vilka band som kommer?
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS
å nån som vet om biljetten kommer höjjas ju närmare festivalen kommer som tidigare år?
1650 helvette... det var en rejäl höjning. 2005: 1500 2004: 1420 2003: ännu mindre..
nej dom va billigare tidigare på året sen höjde dom dem.. blir dyrare ju närmare festivalen man kommer .. fick svar på ett mail dock å dom säger att det priset som står är det som gäller hela året! jaja det är det väll värt tycker jag! nu har det kommit upp en liten text om varför det blir dyrare varje år!
det var väl snack om att det kostade så mycket att rensa upp stället efter festivalen och därför höjdes priserna. Jag väntar med att köpa min, mest för att jag vill se var jag befinner mig i livet när det är dags för festival. Var väl 2003 som biljetterna tog slut och man kunde bli miljonär om man sålde dem.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
shit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
CeNsUr Jag ser ingenstans att dom angett någon förklaring till det stigande priset, du som vet vad stod det?
Dansk förklaring år kommer billetten til at koste 1.350 kroner. Prisen stiger lidt hvert år for at følge med den almindelige prisudvikling – samt den voldsomme prisudvikling der er på musikhonorarer. Roskilde Festival ønsker at holde billetprisen så lav som muligt – uden at gå på kompromis med kvaliteten. Scenerne byder på ca. 160 bands, og med i billetprisen følger parkering, camping, garderobe, biograf, events og aktiviteter m.m. Som udgangspunkt er oplevelser og services således inkluderet i billetprisen, og det kan derfor være svært at sammenligne med f.eks. andre festivaler, hvor dette ofte ikke er tilfældet. Vi ønsker at fortsætte udviklingen med aktiviteter i de fire dage op til festivalen, hvor de mange tilbud skal højne forståelsen af Roskilde Festival som en otte dage lang ”oplevelsesrejse”. Endvidere arbejdes der med en moderat prispolitik på mad og drikke, og det er muligt selv at medbringe mad og drikke på camping. Således har gæster med selv et stramt budget mulighed for at komme og nyde aktiviteterne på Roskilde Festival. Roskilde Festival afvikles ikke af kommercielle årsager. Et eventuelt overskud udloddes ubeskåret til almennyttige, humanitære og kulturelle formål. kortare- engelsk In 2006, Roskilde Festival tickets cost: • 180 EURO • 1.500 NOK (Norway) • 1.650 SEK (Sweden) • 120 GBP (Great Britain) • 230 USD (USA) • 280 CHF (Switzerland) Each year, the ticket price rises, following the regular pricing development – as well as the drastic pricing development on music fees. Roskilde Festival wishes to keep the ticket price as low as possible – without compromising the quality. The stages offers approximately 160 acts, and the ticket includes, a.o., parking, camping, luggage storage, cinema, events and activities. So, as a starting point, experiences and service are included in the ticket price and because of this it is difficult to compare to other festivals that often do not include these free offers. We wish to continue the development of the activities and events during the four days leading up to the festival. The many offers will raise the understanding of Roskilde Festival as a eight-days-long ”journey of experience”. Furthermore, we are working on a reasonable price policy on food and drink, and it is possible to being your own food and drink on the camping areas. In this way, even guests with a tight budget can enjoy all the activities at Roskilde Festival. Roskilde Festival is not arranged for commercial purposes. All profits will be donated to humanitarian or cultural purposes.
eller oj den va inte kortare trodde det bara
det är ju nyheter varje onsdag! undrar om dom släpper något band nu på onsdag då, dagen innan biljetterna släpps? hoppas det!
Första bandet brukar komma kring nyår, så har det varit dom senaste åren iaf...
så nu är iaf biljetten i min ägo!
visst är det på en ny plats redan iår? pga den där motorvägen eller v f det var..
Shit, snacka om att vara tidigt ute! Jag är rejält sugen (trots misären 2004), men måste nog vänta och se hur det ser ut med jobb och sånt. Ekonomin behöver jag nog inte bekymra mig om i år. :) Men angående priserna... 1500 NOK och 1650 SEK? Man tjänar ju lätt på att köpa med svensk valuta i så fall, iaf som kurserna ligger nu. Det är lite skumt..
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"
hehe ja va tidigt ute is the shit! festival biljett är ju en bra julklapp 8 december släpps arvika biljetterna med!
men arvika vill man ju inte till. det var inte så bra där, tyckte jag.
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"
beror på vilka man åker med å vad man gillar för musik!
jag vill dricka ööööööööööööööööööl där
shimmy shimmy yo
vänta å se vad det är för band först ..det kanske blir asfeta band iår VEM VET.. aja borde dom inte släppa ett band idag eller imorrn? runt nyår brukar dem ju släppa band! aja
Roskilde floppar säkert iår också, rätt åt dom med dom jävla priserna!
folk borde sluta ljuga om att de åker på festival för musiken. Bra artister är en bonus, inget annat :p
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
lllllllllllllll P24 - 1500 för mat och öl en vecka i roskilde? Du var mig fan inte dyr i drift. 1500 klarar jag mig inte långt på iallafall.
Hangaround
2006-01-02 16:14
150 :- inte mycket att lipa över. Vi syns över en deluxburgare !
jag hoppas dom gör en 2003 iår iaf! med massa hårda bra band!
arvika bryter festivaltrenden och SÄNKER priset på ordinarie biljett iår .. jävligt schysst! tråkigt att det blir dyrae å dyrare med festivaler men roskilde har ju utvecklats med åren? eller?
riot_starter P20 fan snackar du om? som om att roskilde floppade förra året. sjukt bra festival 2005. du kan omöjligt varit där om du uttalar dig så dumt.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Nosferatu P25 Efter att ha läst igenom mitt inlägg så var det nog fel att skriva "också". Men du kan ju inte komma och säga att det var en succé i somras när det var ungefär 10.000 biljetter som inte såldes? Sen om banden var bra är ju en annan sak. För övrigt var jag där 2003 och 2004.