I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-12-02 02:09

Splash 2006

Nä fan, nu vill jag till Chemnitz!

En ny hemsida finns uppe iaf.. en blå sådan:
www.splash-festival.com

Där kan man köpa det klassiska "julpaketet" (1 eller 2), vilket man borde göra om man vill köpa en billig biljett.
En biljett, en snygg tee, en mix-cd och en dogtag för 74 euro (695kr)

För att se video från förra året så kan ni gå in på P3 Lives hemsida:
www.sr.se (se menyn till vänster, där ni även hittar video från Hiphopkemp)

Så... vilka vill ni se?

De lär ju överkompensera nåt enormt med tanke på Nas-floppen förra året.

Wu-Tang ska ju turnera nästa år så.. why not?
Annars lär det bli Meth & Red säkerligen.
Någon söderartist tror jag kommer, mina pengar ligger på Lil' Jon eller Ludacris (det vore nåt det... Luda!)
Beatnuts? M.O.P.? Juelz Santana? The Game? Kanye West? Vem vet?

Hoppas på dessa tre headliners iaf: Wu-Tang, Ludacris och Fugees (missar man dom nu så...) Men det lär väl inte hända.

"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2005-12-02 02:12
jag ska dit!
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-12-02 10:04
gött med tidig pepp, fan vad värt pris det där med paketet. till skillnad från 900 spänn direkt där på plats som förra året.
wu tang var inte så himla mycket och bita i roskilde så jag dör faktiskt inte av att de inte dyker upp. men fugees och kanye west hade varit kul. även mobb deep och kanske ett besök av självaste jay-z... men sen reggae/dancehall-akterna hade dem kanske kunnat ta i på lite mer i år.. damian hade varit kul. T.O.K och ja, här kan man sitta och namedroppa hela dagen..
baeng

2005-12-02 12:48
Just ja, glömde säga det viktigaste:
KOM TILLBAKS RIDDIMSCENEN!
Fan va tomt det var förra året utan den... riktigt dåligt.

japan
Yes visst är det? Folk borde slå till.
Wu-Tang är väl inte så bra live kanske.. men det är ändå Wu-Tang, alltid velat se dom live sen jag hörde dom för första gången som snorunge :)

Mobb Deep lär inte komma då de kom 2004.. Men det är fortf. en av de tre bästa konserterna under alla år (jag varit) på Splash. Skulle inte säga nej till dom igen :)

2005-12-02 14:57
Kontrast - sure thing.
nej, jag förstår.. klart man vill se dem nångång men jag som redan sett dem och dessutom blivit besviken bryr mig inte så mycket. eller jo klart, kommer dem så är det ju klart att jag går till scenen och tittar på dem men jag tänker inte förvänta mig show liksom.

bah, typiskt. jag får hålla tummarna ändå ;)
baeng

2005-12-03 13:58
japan
Jo det är sant.. showen lär inte vara bra, men man får väl vara påverkad när man är där då antar jag. Så blir det bättre :)

Yep yep.

Jag vill för övrigt citera den gamle tysken Samy Deluxe från låten han och D-Flame kör över Aaliyahs "Try again"
"Ich bin schon wieder breit, von einigen Joints und Heineken,
einigen Joints und Heineken, Heineken"

Splash!

2005-12-03 15:26
jag funderar på att åka till splash i sommar.... hur reser man ner enklast och billigast? vad bör man tänka på i övrigt?

kan addera att jag varit på roskilde och hultan så ni behöver inte ta upp självklara festivalsaker...

2005-12-03 16:35
Kontrast - haha, allting blir en fröjd under påverkade omständigheter..

Priyan - ta med dig en tysk ordbok för du måste lära dig tyska, inte en jäävel kan engelska.
baeng

2005-12-04 00:48
5 års tyskastudier räcker inte?
(for your info - it doesn't, jag kommer inte ihåg ett skit)

är splash välorganiserat?

2005-12-04 01:31
Priyan - haha, samma här. 2 år tyska och allt jag kan är "ich heisse ghazal".

nej, inte ett dugg. planket (?) där tiderna som artisterna skulle spela hittade jag ALDRIG, nån sa till och med att dem tog ned det. så man fick bara gå till scenen helt random och hoppas på att se nåt bra. eller att alex och dem kom med sina VIP-underättade informationer typ. det gjorde så att jag missade patrice :/
och maten var väldigt begränsad, några få husvagnar typ. jag åt bara döner hela dagarna för det var lättast/billigast. eller så åkte man in till "stan" och handlade på aldi. fast tjena om man lyckades komma med på bussen. en buss i typ.. halvtimmen tror jag att det skulle vara men den kom lite när den ville och det var alltid trettiotusen solbrända tyskar som knökade sig före så att man fick vänta på nästa om det nu kom nån nästa.
ja sen så snackade inte infofolket engelska, få vattenställen och typ massa annat. det är allt vad roskilde inte är, kan man säga.
skulle fan inte rekomendera splash ur organiseringsvinkel. rena skämtet typ. och akta dig för poliserna..
baeng

2005-12-04 01:36
grattis. jag kommer ihåg "wie heist du?" och "ich liebe dich"... räcker det ordförrådet på en festival månntro?

det är så illa alltså? låter ju inte alltför lockande. :/

2005-12-04 04:25
Är det säkert med the clan? Isf blir det ju splash framför summerjam!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2005-12-05 11:12
pigglaen: inget är säkert föresn de står på scenen och det är ju ganska måna månader tills dess.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-12-06 00:04
Priyan

ja det är lika illa som japan skrev om inte lite värre..

men fett värt.. hade skit kul..
352
Du kan ta en smålänning ur småland, men aldrig småland ur en smålänning.

2005-12-06 00:32
Nästa år ska vi fan göra som första året, ha med en som snackar flytande tyska.

Fan va gott vi levde då!

2005-12-06 01:10
priyan - men alltså det var lugnt på nåt konstigt vänster. det började pissregna och blev lika lerigt som roskilde -04 men det var inte alls störande. eller jo, visst längtade man hem när man gick där i leran helt dygnsur men det gick att överleva liksom.
och jag har ändå bacillskräck, är pedant och flippade ur totalt på hultsfred i år pga deras bristande organisering som jämfört mot splash är rena paradiset. dvs, klarade jag det så klarar du det.

kontrast- jag ska ha med mig min tysktalande vän patrik nästa år. kommer bli grrrreat!
baeng

2005-12-06 02:01
Jag kommer att hänga mycket med patrik :)
Admin

2005-12-06 10:15
Kontrast: Du ska väl hänga med mig?! Du svek och vara fucked-up VIP förra året. Jag ska ha VIP i år bara så du vet, kanske blir du som inte får då. Köper du julpaketet redan? Jag funderar på det men man vet ju liksom inte vad man gör i augusti nästa år. Kanske jag gift mig och flyttat till de Mongoliska vidderna, hehe. Nej men iaf du fattar dealen.

Priyan: Jag och min homie drog ner med Säfflebuss till Berlin. Vi hade Lisebergskortet (Kostar 100spänn och kan nästan alltid hustlas av någon när och kär.) då åker 2 för 1 till Berlin dvs. att det kostade 499:- tur och retur dit, sedan kostade tåget därifrån runt 300 vilket blir 600totalt. Så resan tur och retur till Splashfestivalen gick på runt 1100:-

Method Man och Redman känns som det största som kunde hända faktiskt. Annars vore det trevligt med Common , Chino XL annars klagar jag inte om Cage eller Last Emperor kommer.

Är det bara jag som har mitt Band kvar eller?! :D

2005-12-06 13:38
Schnabelkäse
Ja lätt, klart jag ska det... Fast nästa år ska hela "klicken" ha VIP :)

Njae jag gör nog inte det.. fixar nog VIP-biljett, då känns det onödigt med en vanlig biljett också... man kan iofs sälja men, ändå.

Hehe jo jag vet, det är ju det... Julerbjudandet är för folk med framförhållning :)

2005-12-06 15:06
Das Efx
Audio Two
Bootcamp Clik
Wu-tang clan
meth n red
Ludacris
Tha liks

vill jag se.

hoppas dom inte tar dit looptroop igen, så jävla tråkiga live asså.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-06 18:21
Mmmm Das Efx vore så jävla tungt! Eller ett Artifacts tillsammans igen :)

A Tribe Called Quest, Beastie Boys, m.fl.

2005-12-06 18:33
haha.. schnabelkäse..
jojo minnsann, VIP gäller fan i år. och den här gång tar jag med mig en större posse!
ok, jag ljuger, jag är inte ens säker på om jag ska på splash :/ vill se vilka som bokas först.. beastie boys vore jävligt fett!
baeng

2005-12-07 12:06
hmm hur mkt kostare o åka till tyskläänd?
Walk in my shoes, hurt your feet. <br> Then you'll know why I do dirt in the street.

2005-12-07 12:37
mizikie - först måste du söka visum, genom mig. 5000 kr. sen löser resten sig.
äh, varifrån åkeru?
baeng

2005-12-07 20:44
skulle kuna offra min ena pungkula för att Luda ska komma
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-07 22:39
^^ jag skulle kunna offra din andra pungkula om luda kom.

anyways, tack för era tips och svar.

agda & made in japan:

okey, jag får lita på dina ord. jag var ju på roskilde 04, så jag har en viss uppfattning om vad lera innebär.

mfs:

låter ju inte alls farligt. riktigt bra till och med. hur lång tid tog detta?

2005-12-07 22:45
mfs: jag har kvar (VIP) badn på armen från både 2004 och 2005. mitt andra 2005 band har fått saxen dock ;)
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-12-08 00:36
har man tur kanske man själv får vipbiljett eftersom vakterna runkade i en polares ansikte och tvingade honom gnida sperman i fejjan medans han sa "ich bin ein affe" så skulle han få splash merch och vip biljetter.

2005-12-13 13:22
fan vad tidiga ni är era peppade små skitar. själv väntar man till våren iaf innan jag bestämmer mig för om jag ens ska bli det.

ska jag dit ska det fan va sol och jag ska vara förberedd för allt möjligt blablabla, som man alltid säger men aldrig är.

/La mit käse!
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2005-12-13 16:45
GangstaSebbe - haha, jag känner mig inte ett dugg träffad!
baeng

2006-07-05 17:10
ni som har koll:
vad är billigaste sättet att ta sig från frankfurt till chemnitz (förutom att lifta)?
Rhetoric

2006-07-05 21:25
Rhetoric: Tyska tåg är the shit! alltid i tid, bra priser stabilt på alla sätt. går väl inga ICE tyvärr dock, eller kanske till dresden eller nått, det kostar lite emr men smakar desto bättre

2006-07-05 23:37
slowmo
jo, tåg har jag redan kollat. skulle kosta 79 euro för enkelresa. för dyrt... bahn.de va det. nån annan stans jag bör kolla?
Rhetoric

2006-07-05 23:38
nån som kan nått om tyska inrikesbussar?

2006-07-06 20:25
kolla eurolines... sen så vare nåt annat bussbolag. vänta, jag tror jag har telefonnummer.. fan nej jag har har inte mobben här. men de hade bra priser! skriver så fort jag hittar mobben..
baeng

2006-07-06 22:28
ok kool

2006-07-07 19:34
ah tågen kostade ju satan på bahn.de. skulle vara sjysst om man kunde åka billigt från typ hamburg, dusseldorf eller nåt. är ju iof en jävla lång väg så det är kanske inte konstigt att det är dyrt.

2006-07-07 19:44
Juelz och Joe i år, fet med pepp....
I'm having a bad day,don't make me take it out on you!

2006-07-08 11:38
Lars Winnerbäck kommer också.