I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bl.a. Deep Purple till Sweden rock festival 2006

Klubb & Konserter - Festivaler

2005-12-04 13:19

bl.a. Deep Purple till Sweden rock festival 2006

SWEDEN ROCK FESTIVAL 2006
I samband med Sweden Rock Festivals traditionella kickoff, som i lördags kväll och i år för första gången hölls på Annexet/Globen i Stockholm inför cirka 2700 personer, presenterades de första namnen till festivalen 2006.
Banden som presenterades var följande:
Deep Purple (UK), Journey (US), W.A.S.P (US), Stryper (US), George Thorogood & the Destroyers (US), Jeff Healey Band (CAN), Celtic Frost (CH), Cactus US), Nevermore (US), Krokus (CH), Cathedral (UK), The Sweet (UK), Doro (D), Easy Action (S), Evergrey (S), The Storyteller (S), Firewind, Lord Belial, Raise Hell och Jaded Heart.
Deep Purple är ett av festivalens sammanlagt tre huvudband, de övriga två kommer att presenteras inom kort varav ett förhoppningsvis innan årsskiftet. Ytterligare cirka 40 akter tillkommer.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-04 13:39
Kul att Deep Purple kommer. Men som headline borde dem tagit något annat. Dels är varken John Lord eller Blackmore med så då kunde likaväl W.A.S.P vart headliner.

Nu hoppas vi på Kamelot och Edguy.
Ni kanske undrar varför kvaliteten på filmen är som den är... ja, det är ju bara för att det är så.

2005-12-04 14:05
cocain P20 Ja Blackmore är ju i särklass.. :D Men Deep Purple är ju ändå Deep Purple. Håller med dej!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-04 16:13
Jo, Purple kommer alltid att vara Purple.

SRF kommer få det extremt svårt att toppa 2005 års bandlista.
Det enda jag kan tänka mig som andra headliners skulle vara Iron Maiden eller Metallica. Nu vet ju jag att ingen av dem kommer att komma... så nu är jag grymt nyfiken på vad det kommer bli!

Jag spekulerar i Judas Priest. Men det skulle bara vara en repris på 2003.

Ääh, jag har faktiskt ingen aning vad det kommer bli!
Ni kanske undrar varför kvaliteten på filmen är som den är... ja, det är ju bara för att det är så.

2005-12-04 17:42
cocain P20 Inte jag heller.. Nåt nyare band tror jag i alla fall blir huvudattraktionen efter Purple.
Var du på 2005??

2005-12-04 18:57

haha, ja äldre än purple finns väl få som är.

Japp, var där 2005. Riktigt jäkla bra band då. Men jag hade ju lätt betalat 1500 kr för bara Mötley Crüe.

Var du där också? Ska du ner 2006?

Om inte någon av Kamelot, Edguy, Dragonforce, Soilwork, The Haunted eller In Flames kommer så är det katastrof.

2005-12-04 19:24
cocain P20 Vet att du kommer vilja mörda mej efter det här:
Japp, jag var där -05,. tyckte dock att Mötley var rätt kassa. Fast okej - inte hört nåt av dom innan, kanske därför. :P Satt o åt Langos på backen när dom spelade.
Dio däremot (som lirade loss precis innan Mötley) spelade nåt så jääääääääääävla bra däremot. Fyfan.

2005-12-04 20:00
Alla har sina favoriter. Dio var snuskigt bra också. Kul att han körde så mycket från Rainbow bl.a...

Det är mycket möjligt att Mötleys spelning inte var särskilt bra(?). Jag har ju bara det jag vill höra... har lyssnat på dem sedan barnsben och fullkomligt älskar allt dem gör. Tyck vad man vill om det.

Vad hoppas du får se nästa år då? Skulle ju inte förvåna mig om Dio dyker upp igen. haha...

2005-12-04 20:01
vi är helt ensamma i den här tråden. Antar att det inte är gott om hårdrockare på Whoa.

2005-12-04 21:12
cocain P20 Ja fyfan Dio var riktigt jääävlla underbar!! Men det hade kvittat om han sög, hade ändå varit förtrollad :). Tänk att det kan komma så mycket power från en så liten människa!
Att få se honom på SRF igen, hade varit helt jävla underbart - men nae, så kul ska man väl inte få ha :(

Antagligen så delar många din uppfattning om Mötley för där var folk som in i helv*te när dom spelade om jag inte minns fel. Vart rätt så dragen just då vilket kanske påverkade min uppfattningförmåga lite ;)

Såg du Sonata förresten??

Nästa år, ja du. Dio såklart :) Själv då ??

Vi tillhör sannerligen ett utrotat släkte du och jag, sanna mina ord!

2005-12-05 17:18
Asså Dio kommer säkert. Han har vart där 3 eller 4 ggr nu. Han ställer alltid upp :P

Jag var sjukt nervös hela lördagen, jag gick och tänkte att Mötley skulle ställa in... då hade jag seriöst börjat storlipa och antagligen tagit livet av mig.

Sonata såg jag... dock hade jag fyllefrossa och solbränna i min panna. Så all min energi gick åt att slå undan mina polares händer så dem inte smiska mig i pannan. Men den spelningen var enligt mig ingen höjdare. Dem missade massa bra låtar ju...

Vi skulle behöva ett Whoa för hårdrockare!! Har hört att det är på G...
(säkra källor)

Hail!!

2005-12-06 22:18
Ååå jag hoppas Dio kommer :D:D! Nu gjorde du mej allt glad i vintermörkret!
Haha du gillar Mötley riktigt mycket va?? Märks inte alls! Haha, jo det var ett jävla drag när dom spelade. Massa fullegubbar som kom stapplande efteråt! Fulletanter för den delen också.

Aooofan en till som hade solbränna - hade jag med. Fick den under Hammerfall :) Men det var det värt!
Vilka tycker du va bäst då? Förutom Mötley dådå.
Och förresten på vilken camping bodde du?

2005-12-07 18:20

Då hoppas vi på Dio då...
Sitter faktiskt o kollar på hans groteskt fula video till Rainbow In The Dark. Vacker är han inte iaf.

Asså grejen med Mötley är ju mer attityden och livsstilen. Visst musiken kommer alltid i första hand... men det i kombination med just attityden blir det fanimej oslagbart.

O säg för guds skull inte att du tycker Hammerfall är bra? Det enda som duger med dem är första plattan. Då med Jesper Strömblad från In Flames på trummor. Det var högklassig metal. Numera är det bara trams...

Annars på Sweden Rock så tyckte jag Overkill, Hellfueled, Dio och Saxon var bäst. Campingen hette... eeh... kommer inte ihåg. Men det var inte den stora, utan den som låg jämte MC-campingen bort mot parkeringarna.

Själv då? Vad var bäst? Förutom Dio? ;)

2005-12-11 15:41
cocain P20 Haha nämen det är ju så man märker att han har talang på riktigt. Han är så ful så han kan ju knappast ha blivit framgångsrik p.g.a. sitt utseende :) Men jag gillar honom i alla fall!

Ja fyfan, får ta o ladda ner lite Mötley. Vad kan du rekomendera? Skivor och låtar, DVD:er också för den delens skull!

Nja asså Hammerfall.. Vi höll på att somna mitt under deras konsert. Det var p.g.a. dom vi missade Sammy Hagar. Det var meningen att vi skulle sova en timme efter Hammerfall (trötta som vi var) och sen gå och se Sammy Hagar and the Wabos. Yeah right my ass, vi försov oss ordentligt! Tack vare det har Hammerfall förlorat sin tjusning ordentligt! Haha! Gillar Cans röst men hans engelska suger ju hård balle.

Kommer heller inte ihåg vad campingarna hette. Tänkte mest att vi kanske träffades. Blev ju rätt många nya bekanta under de dagarna.

Vad som var bäst förutom Dio.. Hmmmmm. Jag vet faktiskt inte. Gillade Yngwies lilla solo, det var helt okej, fast du kanske missade det? Har dock inte hört mycket av Yngwie förut så det kanske inte var så bra om man har något att jämföra med. Hehe. Men det dög. Jag blev så kräsen efter att jag sett Dio. Inte mycket som kan toppa det, tycker jag ^^

2005-12-11 19:07
När man är 63år som Dio är så är det ett litet mirakel att han fortfarande rockar lika hårt... Fin kille iaf!

Allt med crüe är bra, men om jag ska rekomendera något så är det nog "Shout At The Devil"-skivan från 83, och DVD-väg så är den nysläppta ett hett alternativ: Carnival Of Sins.

Om jag vore du så skulle jag vara glad över att ha missat årets stolpskott Sammy Hagar. Att dem överhuvudtaget tar hit honom är ju skamligt... Så sämst är han.

Dock skäms jag själv att låg avdäckad under Accept. Man går alltid ut för hårt första dagen på festivalen.

Möjligheten att vi träffades finns ju... vi hängde med några norrlänningar längst bort vid alla äckliga dödsmetallare. Dem lackade för att vi spelade power-metal som råkade överrösta deras skitmusik. Fashinerande människor dem där...

Jag längtar redan hårt efter nästa års festival. Den hoppas jag går i power-metalens tecken!!! haha..
Moderator

2005-12-14 13:32
Motörhead, Alice Cooper, Dio... hade varit roligt om nån av dem kommer tillbaka då drar jag nog till blekinge. man kan ju drömma om Kiss :)
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2005-12-14 18:22
Legoland P20

Både Motörhead och Dio var ju där i år... där missa du nåt. Kiss är inte omöjliga, men inte originalmedlemarna.

2005-12-14 20:32
cocain P20 Jofan, "Long live rock'n'roll.." - Och Dio :)

Aoofan, får ta och införskaffa mej lite av Mötley dårå. Så många människor kan väl inte ha fel :P

Jaså, säger du att Sammy var kass?! Morsan tyckte att jag missade något rejält. Men sen å andra sidan så avgudar hon Sammy Hagar (och Van Halen) så han hade väl kunnat tabba sej hur mycket som helst - Hon hade inte märkt det i alla fall.

HAHAHA mjoooo första dagen ligger väl i riskzonen kan jag tro ^^ tredje dagen var dock den tuffaste för mej. Trött och full som ett svin - och solbränd. Men det var det värt!!

HAH joo Norrlänningar fanns det gott om. Speciellt utanför mitt tält när jag försökte sova :) Jävlar..! En jävel satt och förklarade att "i Norrland dricker vi minsann hembränt.." fyfan.. Föga intressant klockan tre på natten :)

Jag längtar också som in i helvete till nästa festival. Skulle bli förkrossad om någon/något hindrar mej från att dra dit. Gooooo' festival!
-

Legoland P20 Ja fyfan, du missade något verkligt!

2005-12-15 17:57
Nu tycker jag allt att dem får presentera lite fler band. Jag är så jävla kåt på festival nu...

2005-12-17 14:27
cocain P20 Ja fyfan.. Längtar som faaaaaaaaaaaaaaan!

2005-12-29 03:42
JA SKA DIT SOM FAAAAAAAAAAAAAAN
vi är överallt!

2005-12-30 18:43
jävla gayband än så länge... om man jämför med förra året. Ok, deep purple duger.

2006-02-18 16:16
Jaha så här ser översta listan av de klara banden ut:

WHITESNAKE (UK)
DEEP PURPLE (UK)
ALICE COOPER (US)
JOURNEY (US)
VENOM (UK)
TED NUGENT(US)
CELTIC FROST (CH)
W.A.S.P. (US)
GAMMA RAY (D)
KROKUS (CH)
JEFF HEALEY BAND (CAN)
PORCUPINE TREE(UK)
DRAGONFORCE(UK)
STRYPER (US)
CACTUS (US)
GEORGE THOROGOOD & The Destroyers (US)
THE SENSATIONAL ALEX HARVEY BAND(UK)
ANVIL(CAN)
CATHEDRAL (UK)
MOLLY HATCHET (US)
DORO (D)
THE SWEET (UK)
EASY ACTION (S)
NEVERMORE (US)

Verkar kunna bli en riktigt fin liten festival i år också :) !

2006-02-19 11:53
upp!

2006-02-19 17:11
mums, dragonforce och gamma ray... nu måste jag köpa biljett!

2006-02-26 17:54
Jag är helt jävla lyrisk sen Porcupine Tree presenterades!
I kombination med Journey, Asia, Ted Nugent och Deep Purple kan det fan inte bli annat än bra :D
Sen sedvanligt kopiösa mängder skit, men sommaren kommer att bli BRA!
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-03-09 13:19
yeeees... EDGUY

2006-03-11 13:08
PenDragon P21 - Akkurat! :) En hel jävla skit som sagt men vafan, vad är en festival utan massa pisseband?! :)

2006-03-21 17:36
Sant sant ^^ Men jag gillar fördelningen 10-12 bra band och 48-50 skitband :P

2006-03-21 20:31
PenDragon P21 Haha jo det ä ju faktiskt sant.

2006-03-21 20:32
Ja juste DEF LEPPARD kommer också i år:)

2006-04-02 17:56
Nu är 3-dagsbiljetterna uppbokade på tincet.

2006-06-05 13:29
upp..nu är de bara 2 dagar innan de bär av..ca 60 mil i bil:D...men de är så jävla värt så de inte ät klokt..
hejja

2006-06-05 17:14
Shante P19 Jaa fyfan i helvetet :D Cooper fo life! Vart kör du ifrån?

2006-06-06 17:09
Stjärt_Flykting F18 vi åker från sala. vart åker du ifrån då??..
hejja

2006-06-06 17:53
Nu jävlar! Kamelot und Edguy... Jag ska ligga med allihopa!

2006-06-06 17:59
Shante P19 Malmö, inte lika exotiskt kanske! Plågan blir mildare för mej!
cocain P20 Haha gör du de, jag tar Coverdale och Cooper :P

2006-06-07 00:05
Tältet är uppsatt, vi kommer i morrn!
Håll utkik efter bästa flaggan:D
Vi kommer att husera längst upp till höger, från första ingången till Rockcampingen, vid det enda trädet på hela campingen :)
Flagga #1
Backup-länk