I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på hur man bygger en fet festivalbandare!?

Klubb & Konserter - Festivaler

2006-03-30 13:32

Tips på hur man bygger en fet festivalbandare!?

Ja.. just det.

Tänkte nog försöka snickra ihop ett billigt kalas!
Någon som har erfarenhet av detta?

typ en fet låda som man stoppar i en gammal bilstereo och ett bilbatteri. Och så två relativt feta högtalare.

Kan ju inte vara så svårt.. eller?

"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-03-30 19:32
jag har oxå kollat på detta , men enligt bilkillarna i min klass så måste man ha stötskydd för att inte skivan ska hacka osv ..

hittar du nått vettigt alternativ på hur man ska bygga osv får du gärna höra av dig!

OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS

2006-04-01 20:48
en som hade det i vårat camp funkade 1 dag
----------------------

2006-04-03 02:35
självklart blir det band.

Och högtalar blir det två gamla men relativt stora som man kan snickra fast. Blir för dyrt annars.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-04-03 15:26
snuskig_hummer P41

ja typ. bilstereo-kassetdäck. Istället för cd. band håller mycket bättre än skivor på festival.

I en låda. Men jag tror det blir för dyrt att bygga in bas och diskant osv så jag fixar ett par gamla vanliga högtalare och snickrar ¨på.

lådan behöver ju egentligen inte vara mycket större än bilbatteriet. sen så högtalarna på vardera sida.

2006-04-03 17:57
sparrissoppa P19

Jag tycker iofs att det är skitkul att spela in massor av mixtapes på kasset till festival! :)

Så då kör jag hellre med vanliga band!

2006-04-05 16:24
okok..

behövs slutsteg och så då? räcker det inte med en bilbandare?