Åka till Roskilde första gången!?!
Oh my god....det är ju så överlägset heta artister så nu kan jag inte motstå Danmark! Dessvärre kanske jag måste åka dit själv, men vafan man får ju offra sig för the lööv of da musik!! Köpte biljett idag men hur fan tar man sig dit enklast? är det värt att ta bilen? Svårt att hitta parkeringar och sånt? Vad skiljer sig från gamla hederliga hultan? förutom alla 60k pers =)....å att 80% inte är fjortisar deluxe? Hjälp en förvirrad pojkspoling på 22 jordsnurrar..
tut!
Skönare folk än Hultan. Betydligt längre gångavstånd om man väljer fel tältplats. Se till att va där från insläpp så får du garanterat bra parkerings- och tältplats. Annars brukar det vara lugnt med parkeringsplatser i vilket fall som...
Kuken mina damer är ingen leksak, det är en smaksak "You´ll never walk alone" Liverpool FC
oook...är det samma förutsättningar med skräpmat å såna smaskiga saker? affärer nära etc?
tut!
Finns mkt smarrigt inne på området. Sen går det festivaltåg in till Roskilde om man e sugen på starksprit, restauranter, affärer och dylikt
Kuken mina damer är ingen leksak, det är en smaksak "You´ll never walk alone" Liverpool FC
GUD vad jag längtar!
http://www.innuce.nu
k kostar det multum med mat/parkering å hela faderullan?
tut!
Hehe, jag fick gå kurs med mina kompisar förra året hur man skaffar gratis mat... Dom var jävligt bra på det faktiskt, men det var mest olagligt, eller, hm, bara.. Maten kostar väl som i sverige ungefär om jag inte minns helt fel? Vi åker buss, så vi lagar mat :p
http://www.innuce.nu
bo på västra campingen oxå...mycke softare!
det är helt otroligt värdelösa band så jag fattar inte varför du vill åka just i år. lineupen är riktigt motbjudande faktiskt. :P. men västra är grejen. för att där bor alla göteborgare. och alla från hisingen. och alla snygga norskor. och så är det mindre sand och mindre livsfarliga danska fyllelekar än på östra. annars skulle jag säga att tricket är att skita i att försöka spara 80 spänn per back på att åka till stan och köpa och hålla på och kånka, och istället köpa iskalla backar tuborg på campingen. det är så sjukt värt. så dricker man upp den medans den är kall, och får kanske några kvar. och så en ny nästa dag.
ja det absolut vardaste med roskilde vs hultan e biran. att kunna kopa en back typ sex pa morgonen ar oslagbart. om du ska kora ner, forsok hitta nan att aka ner med, aven om du inte kanner han/hon/dom. du far inte bara lite nya kontakter utan aven delad bensinkassa. bara ett tips.
Jag är starkat i världen
JonErik P23 VÄrdelösa band är ju lite att ta i...men visst ska det erkännas att det har varit mkt mkt hetare band andra år..men några av mina favs ska ju dit sen känns det som att dom håller på nå riktigt gott.... räknade med att åka till hultan å fira 10 års jubileum, men nytt jobb satte planerna i stöpet! Förvisso så kan man ju lugnt snacka om värdelösa band ändå till hultan etc... Roskilde Here I Come!!
tut!
Är det västra campingen som gäller?
Still in the bridge
+ kunna köpa kall bira på området + mycket bredare festival, fler folk , olika nationaliteter, stilar osv + kunna köpa/hälla överbärs i glas så du kan dricka bärs när du ser dina favvorit artister . - längre gångavstånd jag har vart där 2 år, rekomendras, var där själv förra året inga polare hängde på, det va verkligen skit skoj! bäst i ditt fall är nog å ta tåget eller nått skulle jag tro , roskilde säger själva att man ska försöka åka kollektivt då deras parkeringar inte kan ta så mycket bilar!
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS
västra campingen gäller för svenskar ;)
vad går tåget på i cash och sånna grejer ungefär....nej jag orkar inte söka själv om ni undrar....
tut!
ett tips är att ta säfflebussen... vi körde den och kom undan snorbilligt...! Fast iofs så va de pain in the ass på vägen hem då vi va tvungna att åka till oslo för att ta oss hem till sverige.. 3 avklarade länder på en dag! :D Men fuck va värt Roskilde är. Plastbehållarna i chipspåsar kan du glömma om du röker... jävla smörja... Australienarna brukar ha mig sig finfint! Fan köper nog biljett på tisdag.. o ja
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
MisguidedAngel P22 Ok! Det finns ju feta parkeringar på både östra och västra sidan! Mitt tips är att parkera/campa på västra sidan då den är softast! Östra har en förmåga av bli lite grisigare och så. Men parkering är inget problem. Det kan vara bra att komma i tid och så till uppvärmningen så att man får en schyst parkeringsplats. Så ta bilen! Det är fett drygt att ta sig hem med tåg då det är milslånga köer efter festivalen. Så jävla soft att hoppa in i bilen och åka hem. Problemet är väl att det blir ganska dyrt och tråkigt/sömnigt att åka hela vägen själv med bil. Det ultimata är ju att åka ett gäng och dela på resekostnaderna och turas om att köra. Skillnaden mellan Hultan/Roskilde är väl framförallt att det är FETT mycket större! Och så är det inte lika mycket svinfulla skitungar! Och så är det softare stämning. Jag har varit på både Hultsfred och Roskilde massor av gånger och jag tycker fan att det är en förolämpning att ens jämföra de två! Så mycket roligare/softare/fetare är Roskilde! :)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
MisguidedAngel P22 Och om du ska åka tåg så beställ biljetter redan nu! Då blir det billigare!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Tåg är lätt bästa! Tåg till Malmö, sen byta till brobanan (eller vad den heter) till köpenhamn. Glida förbi chris och sen ta direkttåget till Roskilde som stannar precis utanför camping entrén till Västra campingen. Jag åkte fram och tillbaks från Borlänge (22mil norr om sthlm) -04 för 1500kr ungefär men då tog jag direktflyg hem från Malmö. Fan Dylan kommer ju iår! Lätt man ska dit!
www.OffbeatFuckYeah.com
DYLAN FTW! Men har ju tappat mkt senare år, blev mkt besviken sist!!
tut!
OMG, MIN KOMPIS OCH JAG VANN FESTIVALBILJETTER IDAG! WUUHUU! Så nu blir det både Hultan och Roskilde! :)
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Aaa, dit schwein. Det gjorde jag ifjol, två biljetter. Sålde den ena så man hade en bra startbudget också :)
MisguidedAngel... varför slänger du inte ut nån tråd om att samåka till roskilde då? det är ju många som letar efter folk att åka med, för att tjäna på´t.. bensin delat på fler än 1-2 pers funkar ju lätt! :D
Hur mycket fickpengar kan man tänkas behöva ta med om man vill vara ekonomisk? Är maten där dyr?
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Layil F23 jorå sånt går alltid att lösa, men jag crashar alltid i bilen med himlasäng och grejer =)..not....men det är så jägarns synd att typ....Nä nu får ni kliva ur bilen här och sova nån annastans för jag sover i bilen...Hejdå!!..... jag kan ju inte vara så elak hehe
tut!
Jag tror att det är förbjudet att sova i bilen.
whaaat!! ja jo på området förvisso....så är det nog på hultan också när jag tänker efter, men vi har alltid sovit i bilen det är guldvärt vi har ett riktigt sjysst secret spot på hultan....men nu då?? har en tjejpolare som är miljonär som har ett hus mitt i roskilde, men det är såklart uthyrt....multiångest!!
tut!
Förbjudet att sova i bilen?
fyfan har beställt biljett till hultsfred men jag är så GRYMT besviken på bandsläppen så jag funderar på att skita i hultsfred och tagga till roskilde istället. frågan är bara om dom som jag skulle åka med hultsfred till är med på det. jag kan bara inte missa immortal technique för andra gången.
http://www.tweenerpie.blogspot.com
Ja det är förbjudet att sova i bilen under Roskilde... Jag kan berätta om när jag va där första gången...det va stort, sååå stort jämfört med hultsfred, alltså det va sjukt mycket folk. Och efter att ha varit på hultfred flera år så blev jag bestulen för första gången...alltså på Roskilde. Några idiot tyskar hade snott min handväska och tagit mina pengar o min mobil. Men väskan o mobilen hitta vi dagen efter på gräsmattan men pengarna va borta, som tur va det inte så mycket. Men att tappa bort nån där e inte heller så roligt...tog mig 3 dagar att hitta min kompis haha! Men jag kände mig inte så säker där...alltså det kändes mer tryggt på hultsfred, tryggare o mysigare. Roskilde är huuuuge! Kände mig lite vilse också...haha
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*
det är som när man bytte upp sig från folköl till starköl. lite läskigt, men ack vilken jävla fylla...
http://www.kommandot.se/wp/
Sannish F23 tog mig 3 dagar att hitta min kompis haha! Men jag kände mig inte så säker där...alltså det kändes mer tryggt på hultsfred, tryggare o mysigare. Roskilde är huuuuge! Kände mig lite vilse också haha kvinna! Du är 23 år gammal! Skärp dig!
bperb P24 Haha ja.. precis! Hur kul är det att dricka sig full på folköl nu för tiden?? Skulle aldrig vilja byta tillbaka.
Nosferatu: Jag va 18 elller 19 år då...och som du sa "kvinna". Det va bara jag och min syster som åkte dit o sen träffa man folk där som man kände. Men som sagt...jag o min syrra som dela tält. Och brevid oss va det c
Nosferatu: Jag va 18 elller 19 år då...och som du sa "kvinna". Det va bara jag och min syster som åkte dit o sen träffa man folk där som man kände. Men som sagt...jag o min syrra som dela tält. Och brevid oss va det ca 10 st tyskar som va typ vid 40 år. Jo kände mig väldigt trygg vettu...haha
Många som verkar ta sin festivaloskuld på roskilde iår jag känner ett tiotal som ska det! hoppas vädret är med oss!
CeNsUr ja, jag hoppas också! :)
Sannish F23 Ja, jo men jag förstår dig. Första gången jag var på Roskilde tyckte jag också det var för stort. Man hade varit på Hultsfred några gånger och kände sig inte hemma på Roskilde. Tyckte då att Hultsfred var både mysigare och roligare även jag. Men! Nu har jag varit på Roskilde 6 gånger och tycker ärligt att det är en förolämpning att ens jämföra det med Hultsfred. Roskilde är en festivalupplevelse som Hultsfred aldrig kommer att komma i närheten av. Ge det en eller två chanser till! Åk ned med ett gäng kompisar, fixa ett fett camp och bara njut! Hultsfred är trots allt roligast om man är lite yngre (17-20) och en bra början om man inte varit på festival förut! När man blir lite äldre är helt klart Roskilde en unik upplevelse.
Fast nu ser jag att du skrev om första gången du var på Roskilde. Du kanske har varit där fler gånger?
Jo men det va första gången jag va på Roskilde, då va 18 eller 19. Jag har inte varit på Roskilde fler gånger, bara en gång. Sen har det bara varit hultan. Men visst ska jag ge Roskilde fler chanser. Men som sagt, sist jag va där kände jag mig inte så trygg...kände mig vilse o lite rädd. Men det beror nog på att jag va där med min syrra. Två tjejer som e där för första gången...o min syrra va 17 då.
Sannish F23 Tycker absolut du ska ge det en chans till. Du är ju som sagt lite äldre nu och ju fler gånger man är där ju vanare blir man! Nu förtiden tycker jag inte alls det är speciellt stort! :) Sen så kan du ju åka med lite fler folk! Om det känns tryggare!
Nosferatu: Hehe ja precis, får se till att vinna biljetter :)