Resa : Jonks festivalbussar är den billigaste festivalbussen som jag känner till, men då du bor i Sthlm (:s län) så vet inte jag riktigt om det går för dig, men hör dig av till honom och frgåa (han heter Jonk här på whoa). Tåg är nog det bästa alternativet men antagligen tråkigare och sen så måste du ta dig från stationen till festivalen och jag vet inte riktigt var den stannar eller så, så det kan ju vara en bit därifrån (eller jättenära). Incheckningen : Kan jag inte säga så mycket om, eftersom jag inte har varit på H eller A utan på andra festivaler, men så som det har gått till där så får man ta sig till campingen och visa biljett så får man sitt festivalarmband. Det (armbandet) är därefter biljett till både camping och festival. Visitation kan förekomma (och enligt mina erfarenheter så gör det oftast det till festivalområdet) så ha inte på dig saker som är förbjudet (spritpennor, droger m.m.) om du inte vill chansa. Mat : Det är billigare att ta med mat än att köpa där, men sen kanske du inte har något kök att tillaga den med, men om du har det så är ju alltid nudlar, olika soppar etc bra alternativ. Om du ska köpa mat på festivalområdet så får du räkna med 30-50 kr måltid, men det kanske finns någon billig mataffär i närheten, så det kan vara en bra sak att kolla upp. På URF till exempel fanns en Willys inom gångavstånd. En annan sak att tänka på är att maten måste klara sig i rumstemperatur så bröd, frukt, grönsaker, konserver (kan bli tungt att bära iofs) m.m är sånt som man får leva på. Nu är inte jag festivalexpert så det finns säkert någon mer erfaren person som kan hjälpa dig mer, men detta var en liten grund.
http://beaujolie.blogspot.com