I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Släpp till hultsfred imorgon (tisdag)

Klubb & Konserter - Festivaler

2006-05-15 17:44

Släpp till hultsfred imorgon (tisdag)

NÄSTA BANDSLÄPP!

På tisdag sker nästa bandsläpp. Då är det ett gäng timmar hiphop och dans som släpps.

Okej, så vad hoppas ni på för något den här gången då?

2006-05-15 19:47
SLS är klara. bästa bokningen hittils. patetisk festival i år..
klubb Yes! >> FOR THE LOVE OF MUSIC >> www.iloveyes.se

2006-05-15 19:58
mm mkt svenskt kommer det bli, men det har också sagts att det ska släppas nån utländsk hiphop-akt.

2006-05-15 20:05
AFASI
----------------------

2006-05-15 20:21
busta rhymes kanske?

2006-05-15 20:22
eller spank rock. i så fall åker t.o.m. jag dit.

Groupie

2006-05-15 23:33
eyeless:

nu är du faktiskt helt fel ute, dom ersatte xzibit med saïan supa crew typ någon vecka innan festivalen började, och när även dom ställde in satte dom in latin kings på tisdagen eller onsdagen.

För övrigt var X helt värdelös på Roskilde och jag tror inte han hade gjort bättre från sig i sverige...

2006-05-16 08:58

*NY! ADVANCE PATROL

*NY! DISCO BELLE

*NY! DJ LARGE MED ORGANISM 12

*NY! DJ MATS NILESKÄR - "THE NEW ELEMENTS"

*NY! HÄSSLEHOLM FEAT. ANDREAS TILLIANDER, FOLIE, FAMILJEN, SOPHIE RIMHEDEN, FUTURE/PAST

*NY! J-RO FRÅN THA ALKAHOLIKS

*NY! MONDAY BAR PRESENTERAR DEEP NATURE, JOHNNY BOY, DEEPGROOVE & SLAM

*NY! PH3 MED GÄSTER

*NY! SLS

*NY! SPOTRUNNAZ

*NY! SUPERSCI

*NY! UP HYGH SOUNDSYSTEM WITH GUESTS

Fyfan vad pinsamt, nästan bara svenska artister.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2006-05-16 09:06
floppen
Pinsamt? Verkligen inte.. Äntligen kom hiphopsläppet, efterlängtat. Sett riktigt mörkt ut innan.. Frågan är om man inte måste åka till Hultsfred nu trots allt.

Supersci lär bli kanon.
Yes! In Concert — For the love of music

2006-05-16 09:15
Bojjan: Det pinsamma är att enda amerikanska artisten dom släppte bor i norra Danmark. Jag hade förväntat mig någon större amerikansk elelr brittisk rapakt samt några djs modell större från Tyskland, UK eller USA. Nåt jävla Mondaybartranceprojekt funkar inte bara för att han Kilotinsnubben tror att det är hippt. Den dansmusik som hitills är bokad är typ Pendulum, Sharam Jey och SUMO och då snackar vi festivalen som körde Derrick May, Kerri Chandler och Osunlade för några år sen. Supersci, Up Hygh och SLS tycker jag verkligen är bra, men, jag kommer ha sett dom live typ 7000 gånger innan sommaren är slut. Jag hade hoppats på lite mer exlusiva grejjer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-16 09:30
haha...

Rekommenderas för dig som:
... gillar hiphop.
... hänger på whoa.nu
... är svag för grymma vändningar.

hmmm... stod så under dj large och organism 12. står det så på fler ställen?

2006-05-16 10:11
hahaha!
SMÅLAND!

2006-05-16 10:56
Haha. Men J-Ro och Mats Nileskär, Organismen och Sputrunnaz lär bli något att kolla! Grymt ju! Synd att Afasi inte kom i detta släppet. Blir dock ca 2 till bandsläpp!

2006-05-16 11:21
Skrattretande! Vilken jävla snål-budget bokning!!!!!!! Alltså enda ordet jag finner är skrattretande...var finns fantasin och satsningen på att göra ett bra arrangemang med verkligen intressanta artister????

Luktar ryggdunk och industri-kuksugande.

2006-05-16 11:48
den enda akten som inte e svensk bor i malmö..

dom borde satsa på hiphopen lika mycket som dom satsar på rock o sån skit, samma skit varje år fan, typ 10 tunga stora rockband kommer, en stor hiphopakt o sen typ alla svenska rappare som anses vara över whoanivå typ..

lite orättvist fördelat med pengarna
www.twitter.com/mzamora036

2006-05-16 12:46

ja ja jaa :)
mjao!

2006-05-16 15:20
ska det vara så svårt att inte bara boka grejer som man kan se 5 ggr om året annars?

alltså SLS, up hygh mfl är grymma och man ska självklart se dom om man är där.

men liksom..det finns hur många artister som helst, engelska, franska, amerikanska.. dom behöver inte vara superkända, finns massa skitbra undergroundartister som spelar i europa ibland, som inte borde vara så svåra att boka, och inte kosta så mkt heller.

2006-05-16 15:28
Aaaaaahahahahaha.. vilket släpp! :D
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-05-16 15:31
Rekommenderas för dig som:
... gillar hiphop.
... hänger på whoa.nu
... är svag för grymma vändningar.

lite kul det där för kanske en vecka innan det här bandsläppet så skickade ja ett klagomail där jag länkade whoa.nu för att hänvisa till en sida där dom kunde se sveriges hiphoppares negativa inställning till dom artisterna som annonserats. vem vet, dom kanske tog åt sig?

2006-05-16 15:32

2006-05-16 15:34
För att citera mig själv :)
"Det går neråt.. och Hultsfred kommer aldrig att kunna vända det uppåt. Om 6-7 år så finns inte festivalen, iaf inte i denna form."

2006-05-16 16:31
Varför har både Hultsfred och Roskilde slutat med endagsbiljetter förresten?

Var lite sugen på att åka upp till Hultsfred över en dag.. för att kolla läget typ... men nähepp.
DJ

2006-05-16 17:02
Snacka om repris på 2000.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2006-05-16 18:17
eller 99. då såg jag spotrunnaz på nån liten scen, och ken stog i publiken med en flaska sprit i handen och ville komma upp på scen. det fick han inte för vakterna så spotrunnaz skickade ner micken till honom.

2006-05-16 18:36
men vafan, kunde de inte ha bangat den svenska hiphopen och lagt pengarna på en större artist, gärna från andra sidan atlanten så att man hade fått lite valuta för pengarna? alla dem där kan man se i random klubb året om. fyyyyyy vad tråkigt!
baeng

2006-05-16 18:42
HAHAHAH Bamse jag älskar dig
----------------------
DJ

2006-05-16 18:49
Skulle rockparty haft huvudet på skaft hade dom jobbat arlset av sig för att få hit ett gäng från Stones Throw. Tänk Dudley, Lootpack, Madlib,egon och Wolfs dj-set. Georgia Anne Muldrow och Percee P. Och varför inte MF Doom????
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2006-05-16 18:55
såklart klagar alla. jag är nöjdas av nöjdas. enda som fattas är afasi
----------------------

2006-05-16 19:32
Alltså klart det skulle kunna va bättre men nu finns det ändå en hel del man vill se.

DJ Mats Nileskär lär ju bli nice iaf.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.

2006-05-17 00:30
Tänk mash-ups, baile-funk och blogg-hits
Det känns så jävla 2005 så jag spyr. Jag (och alla andra borde fan tycka lika dant) är så jävla trött på all bailefunk diplo baltimoreclub mashup pop kan faktiskt vara dansmusik grejjen. Det är så jävla uttjatat och intressant.

2006-05-17 00:32
"uttjatat och O intressant" heter det såklart!

2006-05-17 07:41
floppen

fan va ditt liv måste vara hemskt..

jävla negativt skit åka inte dit. inte fan bryr vi oss?. du har skrivit mest inlägg i denna tråden om hur hemskt det är. finns sjukt många som är intresserade av banden som kommer och för dig och dom som inte gör det gå och muttra i ett hörn eller nått
----------------------

2006-05-17 10:32
Iochmed att jag köpt en biljett så hoppas jag ju på att Hultsfred ska släppa lite akter jag inte kan se på samtliga klubbar i sommar. Såklart jag är negativ. Däremot är jag jätteglad över Pendulum, Babyshambles och The Strokes, även om Babyshambles kommer ställa in.

2006-05-17 17:10
Jag är dock fett nöjd med organismen, sture alléns, *NY! DJ MATS NILESKÄR - "THE NEW ELEMENTS"
o superci, ja tror d kmr bli fett, och om inte annat, så blire en jävla fylla:D
Ta Mejj Inte På Allvar Ta Mejj På Kuken
Konsertbesökare

2006-05-18 00:17
jag tror hultsfred kommer bli skitkul. kritik är väl på sin plats, men man kan inte göra alla helt nöjda. tyvärr. låt oss ha roligt några dagar :-)
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.

2006-05-18 22:59
kefft släpp... hultsfred har tappat allt tyvärr. Förra året va grymt med sean p och rugged man... Men J-ro är ju så avdankad som han kan bli + att de andra artisterna har man antingen sätt eller kommer se på nån random klubb.
Bottennapp GB!!

2006-05-19 15:58
eller 99. då såg jag spotrunnaz på nån liten scen, och ken stog i publiken med en flaska sprit i handen och ville komma upp på scen. det fick han inte för vakterna så spotrunnaz skickade ner micken till honom.

hahahaa fan så skönt! :D

Groupie

2006-05-19 16:06
Petter?

2006-05-20 19:02
B4mse P25

:D är det festival så är det. detta var precis vad jag hoppades och väntade på lite musik man gå och slappa till och inte behöver följa maniskt för det inte är ones in a life time. jag tror hultsfred kommer bli fett skojj =)
----------------------

2006-05-20 19:09
Afafafafafasi & Filthy skullef fått varit med på den listan också. då hade den varit ännu bättre!

Ska bli kul å se så mkt svenska akter. Sluta klaga alla neggos!
Kristofer, the Hiphoper.
I'm on point just like a weightwatcher!

2006-06-05 04:15
Finns det något mer njutbart än att gå hem genom den ljusa, friska luften, i gränslandet mellan natt och morgon, och lyssna på Deftones "Be Quiet And Drive"? Just nu tror jag inte det.

Anyway, jag tänkte kicka igång lite Deftones och Korn-pepp. Torsdagen på Hultsfred kommer ju bli massiv, riktigt tung. För dom som ska se Soulfly oxå blir det ju obarmhärtigt, men jag tar ölpaus då.

Vad vill ni höra med Korn och Deftones?

här är det jag absolut absolut måste få se:

Deftones:
Be Quiet And Drive
Minerva
Hexagram
Needles And Pins
When Girls Telephone Boys
My Own Summer
Korea

typ...har lyssnat mest på och gillar självbetitlade skivan mest.

Korn:
It's On
A.D.I.D.A.S.
Got the Life
Freak On A Leash
Blind

inte lika hårt inlyssnad här som på deftones, men är övertygad om att de blir klassen bättre live...

now, hit me!
skriv kort, helst inte alls

2006-06-06 15:44
haha taskig respons på festivalens två kanske fetaste band...jag antar att vissa grejer fortfarande inte har nått whoa
skriv kort, helst inte alls