I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Första festivalen, panik!

Klubb & Konserter - Festivaler

2006-06-12 19:22

Första festivalen, panik!

För fem minuter sen bstämdes det att jag ska till hultan. Så, nu står jag här utan ngn som helst planering, ingen tåg/bussbiljett eller bilplats. Det blir min första festival och vad har ni för erfarenheter av just hultsfred? Finns det duschar, vågar man ta med sig mp3spelare, osv osv.

Och vilka whoare ska dit? Tell me, tell me!

2006-06-12 19:26
våga söka lite.
Lugn!
Moderator

2006-06-12 19:28
ja det finns dusch, kostar pengar dock. jag hade inte tagit med mig mp3spelare, aldrig kännt behov av det och mest nojjat mig för den.
packa vad du känner är rimligt för fem dagar liksom, det är inte något komplicerat. tält och sovsäck och ombyten. i år är vattenflaskor extra viktigt och så ordna rikligt med alkohol och biljetter. finns det kvar på festivalbussen? i whoaträff på hultsfredtråden har många som ska dit skrivit och då får du ju träffa oss om du dyker upp dessutom.
något mer?
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-06-12 19:30
tyck inte att du är smart som tar med egen mat alla fall, den orkar du aldrig göra iodning förutom KANSKE första dagen. blir bara onödig packning.
^sömn i tanken eller tanken i sömn<br> drömmens verklighet eller verklighetens dröm^<br>
Moderator

2006-06-12 19:32
ja skit i att tro att du är kampare om du inte är av den lite mer frikyrkliga sorten typ, vi som vet att det roligaste händer alltid sent vet också att det är fan så mycket lättrare att käka nudlar för en timlön än att koka makaroner.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-06-12 19:35
Wiek , surpuppa :*

kostar duscharna? på vilket sätt? som femkronors-toaletterna ungefär?

Moderator

2006-06-12 19:36
tror det är närmare 20-30 kronor. man betalar till funktionärerna som sitter utanför.

2006-06-12 19:39
men hultan har fetaste sjön med 10-15 min gngavstånd. där kan du vaska av dig.
^sömn i tanken eller tanken i sömn<br> drömmens verklighet eller verklighetens dröm^<br>
Lyricist

2006-06-12 19:39
Ta med mp3?

Liksom om jag ska ut och bada i havet, då tar jag iallafall inte med en mugg med badhusvatten till stranden?

2006-06-12 19:40
Att dusha kostar typ 10 kr eller nått. Men det är bättre att bada i sjön om det är bra väder.

Ta inte med dig onördigt mycket kläder, ta med kläder som är rejäla och som du känner kan gå till splillo.

Skit i att ta med mat också. Det är bara jobbigt och man orkar inte laga den. Bättre att köpa där.

En jävla massa alkohol behövs också!! Mer än vad du tror.

Silvertejp är ett måste också för olika reparationer av tält.

Tänk på att inte tälta i en svacka också, det är ett helvete om det börjar rengna om man har gjort den tabben.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2006-06-12 19:40
och en bäck/fors oxå frästen på festivalområdet.

2006-06-12 19:41
tiitZz F19

mmm, men den är sjukt kall ;)
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2006-06-12 19:42
aah, men som vädret är nu så kommer de bara vara skönt med kyla. va de förra året alla fall.
Hangaround

2006-06-12 19:44
Det roliga är att den där jävla skön består av 50% piss sista dagen.

2006-06-12 19:54
haha, dom har ju till och med mätt vattenhöjden o den stiger ju faktiskt med flera centimeter efter varje festival.

2006-06-12 20:17
bada inte i hulingen. sveriges äckligaste sjö.
I´m with stupid--->

2006-06-12 20:26
de enda värdesaker som är värda att ta med är mobilen, och pengar. om du känner dig otrygg kan du lämna in dina saker i en "garderob", kostar tio kronor vid varje inlämningstillfälle. ganska olönt att ta med en bag med kläder, då det brukar sluta med samma byxor och kanske enstaka ombyte av tröja. ta med dig ett par extra pjux. finns ett litet badställe på området.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-12 23:22
vattenflaska? äre värt, finns det ställen man kan fylla på dem på`?

2006-06-12 23:30
hultsfred verkar fan riktigt äckligt!

2006-06-12 23:36
vattenflaska är värt, eftersom man måste dricka mycket vatten.

jag har med mig rätt mycket, men det är för att jag inte vill att skitsaker skall förstöra hela festivalen.

2 par jeans, 3 t-shirts, 2 hoods, 5 par strumpor och 4 par kalsonger, 2 handukar, tandborste osv. Även med mig gummistövlar och en regnjacka (för vem fan vill ligga i tältet när det är någon bra spelning eller random anledning).

tågbiljett och bussbiljett? hum, ring SJ och fråga, typ snarast.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-06-12 23:43
Bättre att införskaffa sig en 5 liters dunk att ha vattnet i. Bara jobbigt ju att springa fram och tebax till kranarna.

Men att dricka mycket vatten på en festival kan vara nyckeln till framgång :)

2006-06-12 23:47
Ta INTE med dig värdesaker som du inte vill förlora...ett råd är att handla mat från Ica butiken där nära festivalområdet, för man blir trött på snabbmat efter några dagar och magen blir trött.
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*

2006-06-12 23:47
whoho, jag är så peppad!

2006-06-13 09:26
Du kan köpa det mesta här eller på ÖB.
Jag ska dit nu :) tänkte slänga upp tältet o ta lite bilder.. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-13 09:27
PS Sjön vad jag har hart ska va så grovt äcklig o bada i, en utav sveriges skitigaste/giftigaste. Vet inte om det stämmer men..

2006-06-13 09:32
mkt fin sjö!

2006-06-13 12:50
VAr där nyss... fett soft stämning... satte upp tältet... tips VATTEN! är helt trasig glömde cash o dricka...

2006-06-13 13:36
jag åker ner imorgon :D

och det där med mp3-spelare; ingen tid att sitta med den och vara osocial liksom. det är ju fullt med musik och människor att bekanta sig med.

ha en skön festival allihop :)
...and I'm out!

2006-06-13 13:37
Chione; jag vet. Men jag går fan ingenstans utan hörlurar i vanliga fall. Så det kommer bli tomt utan musik:/

2006-06-13 20:40
nej inte jag heller egentligen. men det lär ju finnas musik runt omkring oss för det mesta under festivalen, så jag tror vi klarar oss :)
...and I'm out!

2006-06-14 07:46
duger inte banden som kommer dit elleR?? dra på festival o lyssna på sin sletna nano...
your crew run run run, your crew run run.

2006-06-14 12:40
alltså va fan är det med folk.. du ska till en camping i 3-4 dagar där det finns hur mkt matställen som helst, och måste hålla på och fråga folk om det är värt att ta med en vattenflaska. är du tveksam till det eller om det är lika värt att ta med den där extra guldpengen till duschen kan du lika gärna stanna hemma.

2006-06-15 00:27
dagens ungdom..
Hultsfred handlar om att vara 15 år, tappa bort kompisar och saker, missa band och ha oskyddat sex! Inte att planera ett scoutläger med plåster och vattenflaska och mobil!
I'm having a bad day,don't make me take it out on you!