I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fan va störande!!! Roskilde

Klubb & Konserter - Festivaler

2006-06-27 15:54

Fan va störande!!! Roskilde

Min syster åkte till Roskildefestivalen imorse med hennes 2 polare. Hon ringde mig för 10 minuter sen o grät, deras biljetter va falska. Hon har en stor packning med sig o va verkligen så glad över att få åka. Hon packa heeeela dan igår o va helt överlycklig. Hon jobbar heltid och det här är den enda semestern hon skulle få.

Dom hade köpt biljetterna av nån kille o gått till ett ATG ombud o dom sa att biljetterna va äkta. Men nej det va dom inte. Jag e så ledsen för hennes skull...verkligen jätteledsen! Hon som verkligen har sett fram emot det här. Jag vill så gärna hjälpa henne men hur?? Alla biljetter kostar över 3000 kr nu. Det e så idiotiskt att sälja falska biljetter...blir arg!!!!

*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*

2006-06-27 16:05
hon kan vara lite glad över att hon har en snygg syster

2006-06-27 16:05
surt sa räven

2006-06-27 16:08
Fyfan vad tråkigt :(

Uffa uffa
"Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original"

2006-06-27 16:17
jag var ju så jävla klantig att jag inte hämtade ut mina biljetter i tid, så nu sitter jag här utan biljett hemma i regnet.
SMÅLAND!

2006-06-27 16:20
Fy faaan.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-06-27 16:21
Fy fan, sådant e förjävligt...

2006-06-27 16:26
Herr_Berg klant!
!! :)

2006-06-27 16:28
Vad betalde hon för en biljett?
http://www.homage.nu/

2006-06-27 16:28
Sånt som händer när man köper grejer svart..

2006-06-27 16:29
bättre handla blått
http://www.homage.nu/
Producent

2006-06-27 16:32
hahaha....snacka om att bli blåst...shit happens....roligt va det iaf =)
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2006-06-27 16:44
Säg åt henne att glida in till Roskilde stad och köpa där..!
There is no way to peace and love, peace and love is the way.

2006-06-27 17:00
Fan vilka idioter det finns här...

2006-06-27 20:25
men öhm.. varför plankar hon inte bara?
baeng

2006-06-27 20:55
plhpluplhplpulull - ELLER HUR! puss pa mig!
baeng

2006-06-27 21:13
men öhm.. varför plankar hon inte bara?

sant...campingen är ju skitlätt att planka in på. bara att hoppa över ministaketet vid rälsen. att ta sig in på själva festivalområdet utan band är väl knivigare kanske.

2006-06-27 23:56
Kan tänka att det har florerats en hel del falksa biljetter. man bör ju ana ugglor i mosen någon säljer biljetter för typ 1500:- . Blev själv erbjuden att köpa 4 st för 1000:- st.
Skönt att man sitter här nu med 100% äkta biljett själv hämtat ut den från ATG.
Sticker imorgon see ya suckersss

2006-06-28 18:01
Biljetten hon köpte va äkta men det företaget som har sålt flera hundra/ tusen biljetter....dom har inte betalat nån avgift till festivalen för att få sälja biljetter.

2006-06-28 20:04
Sannish: Vilket jävla helvete. Jag fick iaf ett meddelande från en kompis idag att det gick att köpa biljetter för 1500 utanför. Så jag hoppas att det ordnar sig för din syster.
Rehab is for quiters.

2006-06-28 21:37
Är det så? För jag har jävligt svårt att tro att biljetterna e så billiga när det e utsålt.

2006-06-29 08:46
sälj de falska biljetterna för 3000:- och köp nya äkta?
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2006-06-29 22:52
Trallfall Men moget o lura nan annan

2006-06-29 22:52
Alltså hon e fortfarande på campingen men ska hem när festivalen börjar =/

2006-06-30 00:43
varför ska hon hem? För att hon inte kan se banden? det finns ju en massa grejer att göra på campingen också. Banden är ju typ en tiondel av varför man åker till roskilde.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2006-06-30 10:39
Sannish F23
what goes around comes around...
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2006-06-30 10:41
TrallFall
det citatet fungerar ju enbart om dom säljer tillbaks biljetterna till samma person som lurade dom.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-06-30 10:42
Sannish F23

Fan va surt med äkta fast oäkta biljetter...
Jävla företag.
Denna texten syns under varje inlägg du skriver i forumen. Du får inte ha mer än tre lik i din forumsignatur för att det inte ska ta för stor plats.

2006-07-02 18:49
jag polisanmäldé min o min biljett som stulen, hon grät i dörren o vi fick köpa 2 st till priset av en...aint life beautiful!

2006-07-03 16:46
SANNISH:
Surt som fan det där...Hade två polare som köpte loss två biljetter varav en av dem var falska, men de lyckades snacka till sig att köpa en extra i entrén trots slutsålt.

Vilket företag var det som sålde?? om det nu är ett företag som mass-säljer falska biljetter vore det nice om du kunde slänga upp deras namn så inte fler folk faller för deras falska skit.

Cheers
http://www.alleycat.se-- http://www.showdowngbg,se -- http://www.jonk.se -- http://www.myspace.com/perfektklubb -- http://www.myspace.com/belsepub

2006-07-03 17:06
2005 fick jag tjafsa lite med en biljettkontrollant på hultsfred, han sa nåt om nån märkning på biljetten som inte var med´(den var köpt på ett ATG-ombud). KAn det ha nånting med det att göra, att maskinen som den tryckts på har krånglat? Jag kom in ändå by the way, lite sweettalk sen var det klart.
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.

2006-07-03 17:57
Rhetoric P21

bästa idag...

2006-07-03 22:32
Mina kompisar hade träffat på ett gäng tjejer som köpt falska biljetter. Kanske var din syrra?
Jag vet flera som åkte ner och plankade inte på campingen och lyckades sen fixa biljett. Tror en kompis till mig köpte för 2300 eller nåt..
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

2006-07-04 00:39
Tanten i luckan kollade väldigt länge på min biljett innan hon bestämde sig för att släppa in mig.

Träffade på en del folk som köpt falska tickets och fick planka in. Fatta ångesten när man lagt ut cash, tagit sig dit och dessutom stått och svettats i kön i x antal år bara för att inte bli insläppt.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-07-07 19:27
wastat alltså. mina kondoleanser.
the sentence below is the name of a musician. Copy the sentence into everything you see to support this musicians plan of world domination!
MELANIE IS DEMENTED

2006-07-08 18:12
blev lurad förra året på hultsfred. skulle möta upp en snubbe där vid entrén. vi hade snackat i telefon i 2 veckor om att jag skulle få köpa biljett av honom. resan ner till hultsfred så ringde jag han och det var lugnt. sen när jag är väl framme vid hultsfred så spelar han full och är allmänt dryg av sig. så jag sprang runt i 7 timmar för att hitta en biljett. jag hade 2000:- med mig, som jag skulle ha alkohol och mat till + biljetten som han sålde för 1200:-.. sen så kom min kusin till entrén då fick jag 1000:- av honom. så fick jag köpa en biljett för 3000:- av en ziegenare som stod där och köpte upp biljetter och sålde dem dyrare.

innan jag köpte biljetten så hade jag varit vid entrén och frågat om jag fick köpa en biljett av dem i luckan, men det gick inte. sen när jag kom med biljetten jag köpte av ziegenaren, så sa dem i luckan "ja, hoppas att denna inte är falsk då. för det var en tjej som kom hit igår med en biljett som dem hade köpt utanför och den var falsk". tur så var inte min det, dock surt att man fick betala 3000:- för en biljett.

det bästa är om man ska till festival att köpa en biljett när dem släpps och inte tveka. för om det inte blir av så kan man alltid sälja den.

2006-07-09 03:54
nämen, du finns!

2006-07-10 21:27
Min syrra va kvar där till Fredagen men hon köpte aldrig nån biljett, hon va bara kvar på campingen....så surt

2006-07-10 22:40
"Biljetten hon köpte va äkta men det företaget som har sålt flera hundra/ tusen biljetter....dom har inte betalat nån avgift till festivalen för att få sälja biljetter."
->
det här bör du väl kunna vända till din fördel? det låter ju som ett solklart fall av bedrägeri (att sälja ogiltiga biljetter kan ju inte vara något annat? spelar ingen roll om ticnet varit ombud eller ej, det är ju företagets ansvar att sälja giltiga biljetter). polisanmäl företaget och kräv såväl cash som fullgod ersättning för övriga utlägg?

2006-07-11 13:33
Priyan:

är inte cash och fullgod ersättning för hennes utlägg samma sak?
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2006-07-11 14:12
slowmo:
hehe diffust uttryckt från min sida. det jag menade med cash var för biljetten i sig (det jag missade att skriva), fullgod ersättning gällde just övriga utlägg, allt annat alltså.

men ja, givetvis är det det.