URF eftersnack
Ja! nu har vi alla tagit en lång varm dusch, ätit gott och sovit i flera timmar i en skön säng. Detta inlägg är för dig som vill kommentare festivalen, visa bilder, berätta sina erfarenheter eller vilket som. Skitsnacka här.... BLESS// HisPANIC
I need femine venoms in the system, in order to function in the rhythm
Säger som i den andra tråden .. Don Carlos var så jävla rolig o se på ! O seeed hade grym synkad dans haha Sen var det också rätt kul o se hur odiskreta civilpoliserna på campingen var
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
SEEED was the shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
ja SATAN vad seeed va grymt.
seeed vad överfeta, har någon sett min tysklands-flagga jag tappade bort kan ni ju holla! fet festival överhuvudtaget, vill tacka mina groupies för att de förgyllde min vistelse
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction
Hade kul, dåligt organiserat alltihop dock.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.
skandal med desmond dekker tributen. legenderna ställer in och det enda som var värt var delroy williams som körde 3(!) låtar och dawn penn var så tråkig att ögonen tårades. men all heder åt dom att genomföra en spelning efter att suttit 11 timmar på en flygplats. tur att groundation, congos, don carlos och culture räddade min festival iaf. campingen var det dräggigaste
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Groundation är det fetaste jag sätt i hela mitt liv och jag har varit på ca 70!!! koserter och 6 festivaler bara senaste året.!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
länka lite nyhetsartiklar angående urf då!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Gotland tackar för en mycket mycklig trevlig festival.. :D
"Inte konstigt att horan är fattig när hon jobbar på timlön!"
Några av
mina bilder från festivalen.
Det var sjukt roligt att vara där BTW!
___________ Mange
Vem fan snodde våran barbara??!
i'll make you disapear like gas in the air...
haninge_graff. var det ni som hade en liten barbara, som såg ut som ett barn?
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Mangen P23 Fan vilka grymma bilder du lyckades ta.
Keffoo P22 Tackar!
___________ Mange
yol Yes. Fan vad folk snodde saker då... :/
Mangen Sjukt feta bilder, du måste druckit alldeles för lite:)
groundation var fetast!
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
Vad var det man egentligen betalade för på campingen iår? Två lampor och tvål på bajamajorna? En vattenkran på hela campingen var ju skandal och visiteringen (om man nu ska kalla det visitering) tog alldeles för lång tid... För övrigt så var det kung
One chapter a day
det fanns åtminstone två vattenkran ju
Jag ogillade att när man kom hem full och ville sova var man tvungen att stå i en jävla kö för att komma in. Duschen var hyffsat kall också. Groundation och Culture var grymma som fan
Tick Tack är inte moroten Orange. >.<
Festivalen var kung. 390:- "oreserverad yrarplats" på tåget blev tack vare en snäll konduktör till en "överbliven" liggvagn för hela gänget. Där fick vi härja och husera och festen var igång natten emot torsdag. Det rullade på bra. Köpte helhelgs men gick trots allt bara in på torsdagen, det var så mycket annat överallt antar jag :) Såg iaf Kalle Baah o Sizzla då, vilket var tvärfett! Sizzla var typ mäktigaste konsert jag varit på ngnsin. Lite trist att man inte har en EOS bara, såg fler än mig som stod där med sina mer-eller-mindre-kompaktkameror o blev besvikna över bilderna de inte fick på Sizzlas spelning. Ångrar att jag inte såg Congos eller Culture de lär ha varit hur schyssta som helst. Campingen var först given men blev sedan tveksam efter rykten om att det var grisigt samt duktig Storebror. Den där skogen med tvärbrant sluttning ovanför parkeringen (ja, dit massa folk schmög sig upp) blev en bättre kollonilott tyckte vi och slängde upp tältet där. En j-vla kalasfestival, hur nice som helst, nästan(!) så det knäckte y2k4's. Läste i lokalpressen nu till frukosten en notis om URF, 200+ ringa och en 10-15 misshandel, tråkigt värre. Bigups till URF iaf =D
Ptja, plankade in och softade järnet i campingen. Missade givetvis alla konserter men det är en bagatell när man har hundratals bira. yo: fatcamp!
spliff macht frei
I second LeiHa, så jävla grymt bra var dom! Groundation var så sjukt härligt att se, mår så gott av det :D Hela festivalen var rikigt nice, lite dåligt planerat med vissa saker känndes det som, men wtf.. Big up for Damp Camp !
LÄNKA BILDER
tyckte festivalen var soft men fan för mycket stölder på campingen.blev av med hörlurar minidisc kamera o lite kläder.hoppas du som snodde det verkligen har glädje av skiten. o hoppas att barbaran kom till glädje du som snodde den från vårt camp. groundation var bästa spelningen som jag såg.congos och don carlos gick inte av för hackor dom heller.
o hoppas att barbaran kom till glädje du som snodde den från vårt camp. Det låg en barbara och flöt i kanalen i söndagsmorse danet.
spliff macht frei
Skivsamlare
2006-08-14 11:31
Riktigt fet festival! Seeed, Sizzla & Groundation var mäktigt b.la. Som tur var höll vädret i sig. Stort minus till all jävla visitation, som medförde idiotiska köer till campingen. Civilsnuten kan stoppa upp nåt någonstans med sina amatörmässiga "förhör". Sen kan man undra var URF-arrangörerna pysslade med. Organisation var totalt värdelös.
Yes! In Concert — For the love of music
Skivsamlare
2006-08-14 11:41
Och sen att det förekommer så mycket stölder är bara trist.
Yes! In Concert — For the love of music
_-bacteria-_ haha okej säkert nån som besudlat den då..
Någon som träfade den legendariska söta reggae tanten som höll sig mest i festivalsområdens mittpunkt och pratade med folk?
den jävla horan...!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Bojjan håller helt med dig
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Hispanic_VG P59 japp! hon är där varje år. på congos stod jag näst längst fram och helt plötsligt ser jag hur tanten gräver sig genom alla och ställer sig längst fram emot staketet.
jag lånade en grå huvatröja av en tjej när jag frös på fredagsnatten och misssade att lämna den där jag skulle, känner du dig träffad så hör gärna av dig så möter jag upp för att lämna tillbaka den!
Hispanic: Haha, jag såg henne iaf, snackade inte med henne. Gillade killen som försökte planka in med den jetpackliknande grejen på torsdagen :) Och köerna var som sagt väldigt irreterande.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.
Jag bodde i Fatcamp .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Softilation F18 Du bodde i slingan camp!
Ni behöver sånna som mej. Ni behöver sånna som mej, så ni kan peka med era jävla fingrar o säga: Titta, där är elakingen
jag boddei det satans "Camp Fish" med massa galna göteborgare som hade typ en kummel eller karp på en pinne :P Festivalen va den fetaste ever. Jag va överallt hela tiden. kom i säng mellan 5-7 på morgonen varje gång för att dra igång igen runt 8-10 tiden :D det e festival det sak va lite kaosigt det e bara hinka mer bärs så löser sig allt:D
24/7 always keepin it.
Hangaround
2006-08-14 15:24
The Congos var höjdpunkten, såg dom båda gångerna..resten av tiden var det bara tältscenen som gällde...fast campingområdet var som vanligt det schysstaste. Jag och hatten tackar arrangörerna, artisterna och folket med en varm applåd *applåderar*
Soft att Mr. Flash var med! hade hoppats på det fast han inte stod på schemat. Han är ju med på två av Fantans i mitt tycke klart fetaste låtar. Mr. Perfects spelning gick inte heller av för hackor. Om de hade spelat på kvällen/natten och om Iration och Banton hade kunnat komma så skulle festivalen har varit perfelkt för mig :D dålig organisering, äckliga bajamajor och sånt är väl smällar man får ta när man åker på festival. Fast med 140 inträde borde de väl ha fixat det lite bättre. Blev av med lite grejer på campingen men fick Cedric Mytons URF t-skjorta med hem så det jämnar ut sig. tack grace!
Groundation Röjde satan. Bästa konserten någonsin. Congos var också jävligt nice, träffade dom två gånger på stan också =) Schyssta Gubbar! Israel Vibration ska fan ha props för att dra en hel konsert på kryckor, jag blev tårögd!
Mind Your Head...
groundation culture congos seeed sizzla.. var fetaste uppträdande jag gick på-... dock var de bull när man kom till campet och så har nån snott öl pengar osv :/ men men fet festival anyway... big up skåne camp..
Måste lägga till ett fett bigups till Magnus Sandströms
URF galleri — helt klockrena bilder från A till Z!
HAHA jag snackade med lillegul! denna festivalen var typ min bästa någonsin
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction
ratmonkey festivalbandet kunde du hämta ut på campingen, just so you know. ;)
- "jobbade" så vi fick det gratis - hängde med massa kul folk och var fint full! - pallade inte jobba, sålde linnet och chillade - hoppade från bron ner i bajsån, kände mig ren! - hånglade med en neger och en blondin, negern var ful... - släpade ut en annan neger ur vårat tält, han var nog tjuv(som jag)... - mådde grymt nice hela tiden(utom 1h bakis varje morron(fixades med kaffe och nån 7,0a)) campingen var minst leka fett som festivalstället, soft stämning, halvtokiga folk, trumjam, spliffpassing. min skööönaste uppsalareggae, -feel mårten!
- Åkte dit. Missade Groundation. Köerna. Förseningarna. Att personerna bredvid oss snodde MÄNGDER av grejer så att det var 43545345 snutar där jämt. Visitereringen. + Congos. Don Carlos. Vänsterjuristerna (som man alltid kunna röka vattenpipa av..var säkert där 2 timmar om dagen). Övrigt trevligt folk som man träffade på. Alla jag åkte med. övrigt. Jag tänker aldrig mer åka dit även om det överlag var bra; men det är alldeles för dåligt arrangerat och vem fan orkar med idiotiska vakter och töntiga festivalarbetare. Ex, så kom det fram en kille som hade en såndär uppsala-tröja och lös med en ficklampa på oss och jag frågade "kan jag hjälpa till med något?" och jag fick inget svar....2 minuter senare kommer det fram en annan kille och lyser med ficklampan på oss och jag frågar återigen, aningen irriterad "jaha, vad kan jag hjälpa till med?" och fick inget svar, därefter försöker han gå in i tältet (som är stängt) och det är fan inbrott. Jag säger att han skall sticka (jag hade inget olagligt där ens) och 10-20 sekunder senare gör han inbrott i grannens tält....grannarna till oss lackar då ur på festivalarbetarna och det blir ett mindre bråk. Jag kan då säga att jag såg mer DROGER och mer VÅLD på Hultsfred och där var det fan mindre poliser än vad det var på Uppsala.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
VEM FAN SNODDE MIN BARBARA???? Letade som en galning efter henne.. =( och vem fan snodde våran cider.. Fan vad många tattare det var över allt som snodde o tiggde cigg...