hiphop till hultsfred 2007?
Jag är grymt sugen på att åka dit detta år. Korn, Hatebreed och Ozzy. 3 riktigt stora rockgrupper. Artister som man vill se för att se bara (i mina ögon då). När kommer vi veta dem hiphop släppen? Vilka tror ni kommer? Kommer det komma mer rap grupper/artister än vanligt? Jag blir faktiskt jävligt trött när jag ser hultsfredssläpp. Dem satsar jävligt mycket på svenska artister. Så som; looptroop, timbuktu, MBMA o etc. Sådana artister som jag nästan flyr för att inte få se IGEN! (vet inte hur många gånger jag har sett looptroop nu!). Dagens släpp så var såklart jävla Timbuktu med. Varför tar man hit han och damn igen? Är inte folk tröttna på att se dem? Så jäkla trist. Varför inte skita i dem svenska artisterna och spara pengar till lite mer artister ifrån USA? Ska bli spännande och se vilka som kommer iår.
För att svara på din fråga. Timbuktu är Sveriges bäst säljande hiphopartist och en av Sveriges bäst säljande artister. Därför tar man dit honom igen.
Ja, det är skit roligt att se en artist som är där varje år + i alla kommuner som är runt om dig.
alltid samma svenska rappare där känns det som..trist!
..cum catapultae proscriptae erat, tum soli proscript catapultas habebunt.. <br>
det brukar ju alltid bokas en eller två stora utländska hiphop akter till festivalen.
jag håller med att det är tråkigt med timbuktu igen och igen och igen. det känns tröttsamt, när han kör med damn så kan han inte vara så himla billig heller, de skulle lätt kunna ta dit nån intressant utländsk akt för samma pengar. typ LB. men som nedrans sa; det kommer alltid nån stor urban akt förr eller senare. beroende på vem som redan turnerar i europa då. det är ju så dom måste jobba, dom har ju inte råd att slänga upp en massa cash för att locka över t.ex T.I. från USA för hultsfred alone. utöver den eller de tu stora akter som blivit standard, så blir det väl det vanliga; alla de väntade och "rätta" svenska akterna av varierande storlek, samt en handfull utländsk ryggsäcks-hiphop. det är ju ett rätt tråkigt tillvägagångssätt, men det brukar bli en eller ett par hiphop-akter man vill se varje år.
skriv kort, helst inte alls
Skulle hellre se Timbuk utan Damn!, då skulle det ju bli lite variation iaf. Förra årewte fanns det ju en hel del hiphop iaf, Smf-N-Wessun, Cunninlynguists, Gnarls Barkley osv. Plus Pharell, så om de lyckas boka en hiphopakt i samma prisklass som Pharell, fast en bra, så kan det bli trevligt.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.
Moderator
2007-02-21 17:21
alltid sånt gnäll på hiphopsläppen här på whoa trots att dem som i fjol måste varit rätt tillfredställande. Det kommer aldrig bli som 2003 igen. 2004 när dem satsade på Rn'B och sånt på hawaii gick det åt helvete med biljettförsäljningen. Ingenting verkar duga och tålamod behövs inte. Visst fan har man sett Timbuktu och Looptroop massor av gånger, men jag har aldrig sett dem vara dåliga. eller looptroop sådär typ en gång. och det drar publik framför scenerna. Det är alltid en massa gnäll, fan i fjol var det liksom skitbra och aktuella (gnarls barkley sommaren 2006 hur mycket mer aktuellt kan det bli?) mainstream och undergroundakter men det lät likadant då.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
k-2 såg du pharrells spelning ifjol? det var arguably den bästa hawaii-spelningen på hela festivalen
Hultsfred kanske skulle kolla in
www.gazstation.se och kanske boka BoneThugs n Harmony.
http://blogg.getloose.se // http://www.getloose.se
Soulchild, nope. Tvivlar inte på att han gjorde en bra konsert, men tycker inte om hans musik ändå så..
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.
jag var lite skeptisk till pharrell-bokningen också, inte för att jag ogillar hans musik (han är ju de senaste 10-15 årens mest framstående och innovativa musiker vid sidan av timbaland) men för att jag trodde att spelningen skulle vara lite fattig och för enkel, som hiphop-spelningar ofta är. istället hade han med sig fullt band, rev av en grym combo av sina låtar och ägde scenen - helt klart en av festivalens höjdpunkter, med facit i hand en så bra bokning som man kan göra.
Moderator
2007-02-22 16:55
kul att man sket i att gå och se honom.... hehe
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
jag sket i faithless för sex år sen, för trött, det svider än ;-)
håller med soulchild, spelningen va grym! o jag är inget stort fan av pharell heller egentligen.. lite kul att han hade världens största basist och världens minsta trummis också =)
Det är typ ingen hiphop bokad än..
inte? fan jag trodde juvelen var crunk.
hultsfred "siktar på att ha minst en utländsk hiphopakt på Hawaii bland annat"
kanske missade nått inlägg innan, men snoop och pharell har ju vart där vad jag minns :) & sedlighetsroteln har varit där med har jag för mej ;P (dock var det för länge sen :D)
You can kiss my whole asshole!
smith&wessun har lirat me ;D jag kan tyvärr inga hiphop artister som kommer i år , men jag hörde nått om Outkast , kanske bara bull
när man tänker efter har det varit ganska tunga och lirat där ;P kom på Wu tang clan med ..
Hörstedt sa det! Hultsfred och hiphop i samma mening dog när blomsta slutade...
Vem/vad var Blomsta?
Tänk om Rockparty tycker att 50cent räcker som hiphopen på Hultsfred 07. Vill ju verkligen inte ha dit han när det finns så många andra bra hiphop artister som skulle locka folk. Nu istället så kommer det komma en massa wannabes och kids som pajjar party stämningar och snor saker ur folks tält när man sover .. Nää fuck 50 cent på denna festival !
We’re holdin’ on to What's Golden
Tonedeff & Pack FM då? Tonedeff var grym när han var i Sverige med Cunninlynguists.
Wisdom is wonder
clipse
dom ska kolla upp Tech N9ne. dom försökte även med T.I. men han sa nej och det verkade dom ganska lättade över, han ville visst ha massor.
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary. http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/
Jag lästa igenom tråden lite....och det första som slog mig var: Varförinte smöra in sig så det blir ett samarbete mellan Whoa och Hultsfred!?!? Jagmenar, whoa är ganska stort så varför inte låta whoa få en scen-tid? Whoa skulle själva kunna bestämma vilken/vilka artist/artister som får den där scen-tiden genom WM eller kval på nå vis...själv tycker jag att de är värt att tänka på!! Jag vet att det finns många såna här tävlingar det finns men ingen just för hiphop från "underjorden" eller va man ska säga! värt att tänka på... over and out!
Älskar att älska hatet! www.znapmusic.com/r3a
Dem har sin rocky scen där man får vara med som artist och tävla sig fram genom att folk får rösta på dem som har blivit uttagna till tävlingen. svensk hiphop är skit tråkigt att se, man vill inte betala flera tusen för att gå till en av sveriges största festival för att se demo artister och svenska artister som spelas stort sett överallt som är nära ens kommun. Frågan är hur dem tänker på när det gäller utländska artister. Skit coolt att dem tog hit Clipse, men 50 Cent har jag en viss förståelse över att dem tar hit honom, men ändå inte. 50 Cent drar såklart folk, men när största delen av hans lyssnare i sverige är omkring 12-16 år. Vilka är det som ska gå dit o kolla på honom? Hur många gånger har inte han varit här i Sverige (solo + med g-unit)?. Det är väl lite roligare har lite mer exklusivare artister som inte har varit i Sverige eller inte har spelat i Sverige på flera år. Jag skiter i Hultsfred i år och drar till GBG o ser Ghostface istället. Mer värt pengarna än att man ska betala flera 1000 för att se några grupper som är bra.
Kanske är mer värt att åka till Skåne där Public Enemy, Sugar Hill Gang och Little Brother kommer. B4mse (whoa) tycker jag borde tänka lite på sina val av artister när det kommer till hiphop.