I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tull på reggae festivalen ?

Klubb & Konserter - Festivaler

2007-04-25 11:17

Tull på reggae festivalen ?

läste på deras sida att på festivalen tullar dom alla och kollar igenom alla väskorna , gör dom verkligen de ?

Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2007-04-25 11:19
ja, det gjorde dom 2005 iaf. men dom gjorde det inte särskillt noggrant dock. vi hade all vår alkohol i glasflaskor och blev inte av med en enda.

2007-04-25 11:28
nu va de inte alkohol jag tänkte på hehe ;P
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2007-04-25 11:30
nej, jag förstod det, men vad är lättast att hitta? vodkaflaskor i glas eller oregano i en plastpåse?

2007-04-25 13:07
det är stenhård koll, du får köra upp ditt röka i röven eller svälja det men en kondom! ;)
// be the change you wanna see in the world

2007-04-25 13:21
äh, så jävla hård kontroll är det inte, dem typ lyfte upp väskan och släppte ner den igen. Och klämde en på axlarna. sen var det klart.
Reggae, the heartbeat of Jamaica

2007-04-25 13:42
vi hade en hel fruktkorg som var preparead med "goda" äpplen. den slänge dom igenom först sen börjad dt kolla väskor. ingen trode uppenbarligen att man pullade in sin röka i frukt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-25 14:17
är man skinhead blir det svårt. skumt att det inte tyckte det var konstigt med tre skinheads sammt en fruktkorg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-25 14:32
det kanske bara vi drak mörk öl och var murare från manchester allihopp. för alla vet ju allt skins är gift fria annars.

2007-04-25 14:40
sant men det är fan historia nu känns det som, vi kan ha gig med 300-400 original skins nu utan problem. boll och bira på sommaren är ju klara teken på scenen lever. dock van ett rasta lag fotbollen föra året.

har nog inte sett ett "natzi" skinhead på säkert 3-4 år i sthlm. vist man ser höger folk men inga som posar som skinheads.

2007-04-25 15:03
Tror mer på att nazis har bytt stil på klädval.... Men är ganska välrepresenterade lite varstans
http://www.myspace.com/kingstonegypsy 

2007-04-25 15:43
bara stoppa de i ciggpaketet, så tar du ciggpaketet och plånkan i handen när dom visiterar dig, så svårt va de.
körde jag med alla gångerna jag va där
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-04-25 15:50
Men det är bara väktarna och polisen där som bryr sig om man har röka... Urf crewet brukart inte bry sig

2007-04-25 15:54
Va lite kreativa, hur svårt kan det vara ? :)
www.myspace.com/o1kdubs

2007-04-25 16:16
nu har ni avslöjat alla knep, taskigt för oss som tänkte åka upp.. nu vet de aaaallt..!

2007-04-25 16:32
Dom kollar inte efter röka på uppsala(inte på vissiteringen ialf), dom öppnar väskor och ryggsäckar och slåt lite utan på dom. Detta är för att maninte ska ha med sig glasflaskor in, visst dom kör en kropps vissitering men den va inte mycket att hurra för av lukten på campingen att döma.
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-04-25 23:23
fan vilken b festival om man ska behöva gömma sitt röka i frukt

2007-04-25 23:41
tror inte urf crewet bryr sig så specielt mycke om dom rökte i min kompis tält!

2007-04-26 18:04

Den visitation som alla besökare på Uppsala Reggaefestival måste underkasta sig syftar till att upptäcka såväl narkotika som glasflaskor, gasbehållare och annat som kan orsaka skada på andra människor. Visitationen utförs med den noggrannhet som lagstiftning och den faktiska situationen medger, dvs. vi kan inte kolla alla så noggrant som vi skulle vilja. Därtill kommer det faktum att vissa av våra funktionärer inte riktigt uppfattat vad man får ha med sig in på området.

Men det är bara väktarna och polisen där som bryr sig om man har röka... Urf crewet brukart inte bry sig

Det är däremot fel att URF crew inte skulle bry sig om narkotika som tas in. URF tar avstånd från narkotika i alla dess former, och de som använder narkotika på festivalen gör oss en stor otjänst. Som vi ser det är narkotika det största hotet mot festivalens existens, då det ger oss ett oförtjänt dåligt rykte. Detta rykte gör det omöjligt för oss att till exempel skaffa sponsorer, vilket leder till höjda priser för besökarna. De som röker förstör alltså inte bara för sig själva, utan för alla besökare överhuvudtaget. Vi kommer att fortsätta arbeta för att göra URF till en drogfri festival.

Kristoffer Haleen

Säkerhetsansvarig Uppsala Reggaefestival

2007-04-26 18:16
se nu va ni har gjort, storebror är överallt! glöm äpplena nu alltså

2007-04-26 18:17

tycker folk ska tänka på de som Kristoffer_H sa

2007-04-26 18:18
vad tror ni egentligen, har en reggae festival i ett land med ett av det strängaste droglagarna i världen, hur går det ihop? flytta hela uppsala till DK istället så slipper ni gråta, vemfan vill höra musik där 30-50% av texterna handlar om blaze men man får inte göra det själv? förhilvete alltså eller tror ni bara att det är fiction? viss sorts musik drar till sig en viss sorts publik fatta det eller?

2007-04-26 18:18
mm tycker jag också!! !111 *slickslick*

2007-04-26 18:30
vore fett om dom flyttade festivalen till danmark!

2007-04-26 20:56
vad tror ni egentligen, har en reggae festival i ett land med ett av det strängaste droglagarna i världen, hur går det ihop? flytta hela uppsala till DK istället så slipper ni gråta, vemfan vill höra musik där 30-50% av texterna handlar om blaze men man får inte göra det själv? förhilvete alltså eller tror ni bara att det är fiction? viss sorts musik drar till sig en viss sorts publik fatta det eller?

Vi gråter inte, och vi är heller inte okunniga eller naiva om musikens innehåll (det är ju på grund av musiken som vi vill ha en festival). Om du på fullaste allvar menar att man inte ska ha en reggaefestival för att narkotikalagstiftningen ser ut som den gör är jag glad att du inte sitter i Uppsala kommunfullmäktige...

//Kristoffer

2007-04-27 20:06

Serriöst.. Det är en reggaefestival. Folk röker cannabis där, så är det bara. Visst det är olagligt, men om man nu är ute efter att samla så många cannabisbrukare som möjligt på en och samma plats är ju att hålla en reggaefestival ett bra alternativ.

De som röker förstör alltså inte bara för sig själva, utan för alla besökare överhuvudtaget.

Jag är ju fullt medveten om att det är en svensk festival och att ni därmed måste hålla er till de lagar som här råder angående narkotika. Men den där mentaliteten är ju iaf för mig en jävla bra anledning till att bojkotta eran festival. Ni vill väl iofs inte ha dit folk som brukar cannabis så. A win-win situation..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-04-27 20:16

Jag menar såklart inte att man måste röka braj bara för att man åker på reggaefestival, men att påstå att de om gör det förstör festivalen tycker jag är klent..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-04-27 20:36
det är inte alla som röker som förstör för alla - det är bara dom som åker fast som gör det!
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-04-27 22:53
va!? har ja fattat fel nu? tullar dom in på campingen? (har aldrig varit där)
Eller in på området bara? (hultan är sån iaf)

2007-04-28 11:41
dom gör någon halvslarvig visitation när man entrar campingen

2007-04-28 11:41
typ har du en gigantisk bula inanför strumpan kanske dom märker det

2007-05-11 19:15
När jag var där 05 kollade dom benen fickor väska och över kropp inte skor dock

2007-05-11 19:16
dom kollade ciggpktet då iaf mig o mitt sällskap

2007-05-11 19:38
kNarKa äR tUFFt LiKE WhoA
Det är inte lätt när det är svårt..