Hangaround
2008-06-26 01:16
Dock så säger smhi att det bara kommer vara mulet. Lite sol och med 18 grader på lördagen och söndagen.
Hangaround
2008-06-26 13:45
Förlåt för en trippelpost (kan inte rå för att ingen skrivit under natten; försvarstal). Hur vet jag inte, men nu har jag kontakter (moahaha) som kan avslöja att de kollat upp vädret (hur?) och det skall bli 20+ och sol hela veckan. Bara regn nu på lördag och lite på söndag som det verkar. Detta kan väll klassas som rykten, men det är bra rykten.
Att snacka om för mycket sol är att framkalla regn, ssschhhh.
•pave paradise•
*taggad*
69 - Try it you'll like it
Att kolla på väderleksraporter är ju värdelöst. Igår visade dom regn varje dag, och idag sol varje dag.
Länk till http://www.yr.no/place/Denmark/Roskilde/Roskilde/long.html Om jag hade vetat att det skulle regna varje dag hade jag ändå åkt dit. Regnbyxorna och stövlarna är packade så jag är beredd på vilket som.
Det enda jag riktigt saknar när det ösregnar är att inte kunna sitta i gräset.
Ca ett dygn till jag drar! Fuck vad kul det ska bli!
http://www.toptensomething.blogg.se
på tisdag går tåget! taggad? HELL YEAH! ses där gott folk!
Kickshit represents the fat and the strange ones..
Hangaround
2008-06-26 17:11
Haha, vad bra att mina positiva rykten glädjer er. Men som SP(t) säger, även om det visar regn för hela veckan så åker man. Så länge man är förberedd och har rätt saker med sig så är det inga problem. Men det är såklart alltid bättre med bra väder. Så då kanske vi syns på Lördag, utanför campingen, ca: 15:00. Någon som skall ta 08:45 tåget från Stockholm C på lördag?
Jag lovar alla här inne sol hela festivalen! Vad sägs om det va!!??
Hehe
Taggad som få nu! Imorgon bär det av till spritfest i GBG och sedan därifrån till RF lördag natt!
Sugigt att M.I.A har ställt in! Men Grinderman kommer att bli the shit!
Go festival på er alla och missa INTE Shantel! Ompa tills ni dör!!!!!!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Moderator
2008-06-27 21:38
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Hangaround
2008-06-27 23:43
Sitter och skriver ner en 125 punkter lång playlist med låtar på papper. Har ingen skrivare och på ett USB-minne ser man inte mycket (har en spelare som har ett usb-uttag i sig, så det är bara att koppla in den). Börjar få skrivkramp. Men är på 98 nu. Drar om 9 timmar. Börjar känna att det kanske var lite överdriver med att vara där redan på lördag. Men men, ung och dum (och om jag vore amerikan hade jag sagt "YEAH MEN: FUCKIN AWSOME! HANG LOOSE!". Skall sova nu. Om ni ser en ensam man på 08:55 tåget mot Malmö från Stockholms C med en röd flanellskjorta, blåa byxor och en LEE CHILD pocket så var inte rädd för att hojta. Var inte rädd för pojkar i tajta byxor;) (Fan vad fördomsfull jag är, tokig. AWSOME!)
sitter i cph o drar till roskilde om nån timme!! fuck nice!
ska bli fett aså! drar iväg om 7 timmar!
Hangaround
2008-07-07 19:33
HEMMA! 8 dagar senare. Tack till de som stormade stängslet vid East!
Moderator
2008-07-07 19:56
fuck i helvete vad fett. nu vill jag tillbaks. lagom antiklimax när man var utelåst i 3-4 timmar i eftermiddag och det ösregnade. fan vad jag älskar roskilde. knappt ett år kvar.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
swollen members var riktigt tunga!
I drop one verse - other cats be rhyming for weeks.
ja de va de!
chemical var också helt psykat. hahah. shit.
HEMMA! 8 dagar senare. Tack till de som stormade stängslet vid East! SpT Menar du det borta vid agora P? Enligt mina kompisar var det polacker som hade brytit sig in för att kunna stjäla saker. Dom satt i campet när ungefär 10 polacker sprang förbi i full fart! Fan roskilde är galet! Var ju massa snutar där senare på kvällen..
Bodde vid East, P. Såg inga tjuvtjompas. Eller ja, två plattor öl stulna, inte värre än så. Annars väldigt bra stämning.
DET ER FOR VILDT! Roskilde e bra skit vad mer ska man säga
fortsättning följer.
Hangaround
2008-07-08 12:09
eksos_one P18 Menar du det borta vid agora P? Enligt mina kompisar var det polacker som hade brytit sig in för att kunna stjäla saker Nej, på lördags natt (typ tre, halv fyra) vid ingången East. Alla stormade och East vart fyllt på två sek. Så vi gick i lugn och ro till West vid C-tornet och det var helt knäpptyst nästan. Fick en bra plats där.
Fan ush vad Chemical Brothers var sinnsyyyyykt. Lika så Radiohead!
Jobbigt det blev med regnet (igen) som förstörde mitt tält och gjorde så att jag fick sova på Kastrup... men annars hade jag jävligt kul. Solbränd är man också, mer så än alla polare man har som dragit till Malta och dylikt, respekt! Lägger upp länk till min sammanfattning av det hela tillsammans med sammanfattning för Hultsfreds första dag och Where The Action Is. Kommer ta ett tag dock, har fortfarande ont i huvudet efter 49 timmars sömnlöshet. Jag avslutar med: Vissa blev rånade av polacker men ALLA blev rånade av Jay-Z.
•pave paradise•
fyyyy faaaaann vilket sinnesjukt perfekt vecka. nu är man postroskildedepressed och längtar som fan till nästa år. underbart väder, underbara människor och ja .. vad ska man säga? som det brukar vara. go festival!!
SpT: Tyckte du Radiohead höll måttet? Jag var sjukt besviken på den spelningen. Förvisso är jag ingen Radiohead-fanatiker men har sett dom live ett gäng gånger innan och då har det varit ruggigt bra. Nej, Chemical vinner förstapris den här gången. Fy fan. Får orgasm bara jag tänker på det.
Radiohead var väldigt bra tycker jag. 25 låtar, alla fantastiska och musikaliskt felfritt, kan inte klaga.
•pave paradise•
radiohead var fan magical!
Hangaround
2008-07-09 03:46
fluid P27 Om du sett de förut kan jag nog förstå dig. Men för mig var det första gången och det var helt sinnes. Sedan håller jag med om allt som skrivs om Chemical Borthers, giggidy, jesus. The streets fick mig också att gå igång. Suverän spelning.
Mike Skinner är snäll.
•pave paradise•
Radiohead var perfektion. Ljuset, musiken och rösten på slutet var det bästa jag upplevde i år. My Bloody Valentine (well, början var det enda jag såg) var också tokgrymma. Har aldrig sett så många hålla för öronen samtidigt. Och som vanligt missade jag massor som jag egentligen skulle se. Men kul var det!
Fett fett och ännu en gång fett. Haha, Chemical brothers var hur bra som helst.. hamnade bland helt wacko-tobaccotyper i publiken. Trippade medelålders typ som bara var... wacko tobacco! Stod typ och asgarvade åt dom under hela spelningen +flög runt. För att ta lite mindre grejer: helvete vad efterklang och wildbirds and peacedrums gjorde det bra. Fascinerad som fan :D Speciellt med efterklang, jävlarna spela ju fan såg! Me like! Snart där igen. 2-5. Har typ redan tagit ledig från jobb, haha! :D
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
pajson, din förklaring hur människorna vid chemical, det klår allt!!! Saknar dej som fan!!!
Upprepa saker en gång för mycket. Upprepa saker en gång för mycket. Upprepa saker en gång för mycket.
Hangaround
2008-07-10 19:01
Jag gillade att jag träffade Pajson under Niel Young. Trevligt trevligt.
Moderator
2008-07-10 19:40
jag träffade också pajson det var skittrevligt fast jag var förvirrad varm och hungrig och nykter. fast fan dem måste ändra om bland scener och scenplaseringar det behövs framförallt på odeon...ett nytt arenatält där. eller större.
Kanske borde ha passat på och träffat folk från Whoa under Roskilde så att man kunde bevisat att man faktiskt inte hatar allt och alla utan bara har en smått skev syn på allt. Nästa gång, kanske.
•pave paradise•
Ja, Odeontältet får dom fan fixa. Kommer man inte i god tid så ser man inte mycket, och där finns väl inga tvskärmar om jag minns rätt. Kate Nash, Cat Power och MGMT gav jag upp ganska tidigt för jag inte såg så mycket (jo jag vet att det går att trycka sej in, men hur som helst får ändå inte alla plats där inne). Lykke Li var skitbra förresten! Årets bästa om ni frågar min flickvän. Teitur och Band Of Horses var också hur bra som helst. BOH sångares glädje på scenen var underbar. Sen undrar jag nu efteråt varför jag stod och glodde på Judas Priest när Swollen Members spelade... Istället för musik förvirring. Och Bob Hund var precis lika bra som Radiohead, om inte bättre. Ska definitivt se dom igen i Helsingborg om några helger. Och jag ska tvinga alla i min omgivning att se dom. =)
Swollen Members var bättre än Judas Priest, så jag undrar jag med. Förklara nu! :)
•pave paradise•
Jag skyller på värmen, grupptryck, haschet eller närheten till Solomon Burke. Eller, all of the above.
Låter inte så konstigt.
•pave paradise•
Hangaround
2008-07-11 12:42
Bob Hund var riktigt bra. Orangea och sånt ba! Mäktigt.