I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-03-13 16:11

Sónar 2008

Dags att börja peppa på allvar nu kanske?
Låt er inte slås ner av den kanske liiite tunna line-upen än så länge, jag har fullt förtroende för att både själva festivalen och alla fester/klubbar/happenings runt omkring kommer bli rakt av fantastiskt!

Datumen som gäller är 19-21 Juni i Barcelona och bokade akter (än så länge) är
Djs & Concerts:
Antipop Consortium (US)
Asstrio (K-Industria/ES)
Basquiat Strings (UK)
BC vs JC featuring Darren Emerson (UK)
Ben Watt (Buzzin' Fly/UK)
Boys Noize (Boysnoize Records/DE)
CaboSanRoque (ES)
Camille (Virgin/FR)
Chloé (Kill the DJ/FR)
Diplo (Mad Decent/US)
DJ Key (Funky Noise/MA)
DJ Mehdi Vs. A-Trak feat. Kid Sister (FR-US)
Erol Alkan (UK)
Frankie Knuckles (Def Mix/US)
Goldfrapp (Mute/UK)
Hercules and Love Affair (DFA/US)
Justice (Ed Banger Records/FR)
Kalabrese pres. The Rumpelorchestra (Muve/CH)
Kid Acne (Lex/UK)
Konono Nº1 (Crammed Discs/CD)
Le Rok (Karaoke Kalk/DE)
Leila (Warp/UK)
Little Dragon (Peacefrog/SE)
M.I.A. (XL/UK)
Madness (Lucky Seven Records/UK)
Miss Kittin (Nobody's Bizzness/FR)
Neon Neon (Lex/UK-US)
Northern State (Ipecac/US)
Róisín Murphy (EMI/IE)
Spank Rock (Big Dada/US)
Tara De Long (Fatal Recordings/US)
Tender Forever (K Records/US)
The Duloks (UK)
The Pinker Tones (Pinkerland/ES)
X-102 discovers the Rings Of Saturn (Underground Resistance/US)
Yazoo (Mute/UK)
Yelle (Source Etc./FR)
Yellow Swans (US)
Yo Majesty (US)

Showcases:
BBC Radio 1 presents
Flying Lotus (Warp/US)
Mala (Digital Mystikz/UK)
Mary Anne Hobbs (BBC Radio 1/UK)
Shackleton (Skull Disco/UK)

DIRTY presents
Dirty Sound System (FR)
Discodeine (FR)
Pilooski (FR)

ED BANGER RECORDS presents
Busy P. (FR)
Krazy Baldhead (FR)
SebastiAn (FR)

FREERANGE presents
Jimpster (Freerange/UK)
Milton Jackson (Freerange-Beat Trax/UK)

NINJA TUNE & COUNTER RECORDS presents
Daedelus (Ninja Tune/US)
The Heavy (Ninja Tune/UK)
The Long Lost (Ninja Tune/US)

OSAKA INVASION presents
Bogulta (JP)
DJ Scotch Egg (Load Records/JP)
Maruosa (Renda Records/JP)
Ove-Naxx (Accelmuzhik/JP)

RED BULL MUSIC ACADEMY RADIO presents
Buraka Som Sistema (Modular/PT / AO)
Theo Parrish (Sound Signature/US)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-13 16:27
Officiell hemsida

"Sonar is to the Electronic what Glastonbury is to the Organic. It has become the place for the cutting-edge music fraternity to congregate each year and, as a result, the worlds best underground labels and promoters capatalize on the clued-up, open-minded crowds that the festival so readily attracts. With the official festival acting as a nucleus, more and more great parties are also springing up on the fringes."

alltså PEPPEN!!! världens bästa festival!
inga äckliga tält, inget regn (peppar peppar ta-i-trä), inte belamrat av tusen fjortonåringar som kräks på ens saker. bara sol, stad, fantastisk musik - typ 500 akter/klubbar man vill se/gå till per dag, massa inofficiella strandfester och outannonserade gig, massa roliga inspirerande projekt (utöver musiken) och en sjuk (GRYM) blandning människor! iofs ganska mkt britter men jag gillar britter!
:D:D:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-13 16:57
far åt pipsvängen, det låter ju dunderfestligt.

2008-03-25 02:42
Jag var där 06, det var sjukt jävla grymt. Fast jag var bara där över en dag+natt eftersom jag bara passerade förbi. Har funderat start på att åka dit igen iår efter att ha vart på tvångtröja-dourfestivalen för många år.. en festival ska inte vara SÅ overcrowded!
pop full a beer
Toastare

2008-03-25 02:44
ah hade inte bangat för att dra dit. Inte varit där men bara fått höra positiva saker.

kanske ska skita i och söka jobb och köra på sommarkurser en sista sommar ;)
Jag skyller allt på Emma!

2008-03-25 02:48
Det enda negativa jag kan säga om det är att det kan bli lite väl mycket droger.. jag menar folk verkar tro att de är fucking superpeople bara för att de är på festival. Fick ta hand om 2 stackars flicketösar som spårade ur på mescalin under en tigakonsert.. men annars var det asball. råkade gå fel och hamnade vid artistingången och träffade dj krush haha
pop full a beer

2008-03-27 14:41
Kalibr, jo, det är ju mkt droger, det går inte att förneka. har personligen själv inte sett så mkt folk som mår dåligt under sonar dock och så länge stämningen är bra och folk inte hetsar andra så har jag inga problem med att folk tar vad dom vill. har aldrig störts av det där faktiskt. i min mening är det (ur ett rent egoperspektiv) skönare med ett dansgolv där folk är e:ade än fjortisfulla och dräggiga. dessutom har jag uppfattat det som att folk är väldigt hjälpfulla och snälla mot varann på sonar (point proven lite med att du hjälpte dom där tjejerna). haha, dj krush har jag varit på en efterfest nånstans i frankrike med för några år sen. sjukt trevlig kille!!

BountyBoo, klart du ska!! dessutom har jag bestämt att denna sommaren kommer bli aldeles strålande. sol och klippor! så sommarkurser är det enda rätta (Y)