I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-07-14 19:20

Augustibuller!

Är det fler som tänkt åka dit?

Nu har det ju blivit komprimerat så allting blir av på en och samma dag, nämligen lördag. Detta gör ju att man som stockholmare utan möjlighet att campa står lite handfallen mellan.. säg 02:00 - 09:00 i den eminenta staden Lindesberg.

Hur gör ni övriga, åker ni iaf, kommer ni styra upp en fest någonstans som man kan hänga på eller liknande?

Alla svar emottages tacksam! =D

Toastare

2008-07-14 19:28
Kan man inte campa ändå? Måste väl finnas en camping där i närheten ...eller så får man ju faktiskt slå upp ett tält en natt på allmän mark! ..eller kan man ju vara vaken :)
Jag skyller allt på Emma!

2008-07-14 19:42
Aj jävlar.
Läste på hemsidan nu, fyfan vad surt. :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2008-07-14 19:42

2008-07-14 21:23
när augustibuller var en gratisfestival så sista året den var så var det massa folk som började tälta i en skogsdunge/bergsknalle. Den var inte godkänd av festivalen men det var ändå där man uppmanades kampa, det var allemannsrätten som användes då. kanske var 100 tält eller nått och det funkade de 2 nätter det handlade om.
Sofia är en ärkeaktivist
å i hjärtat en sann anarkist
www.fittforcefive.wordpress.com

2008-07-14 22:56
ok.. men det är ju inte enbart att hitta någonstans att slå upp ett tält. jag fattar väl också att man kan slå upp ett tält i skogen om man vill. men istället för att kämpa med ett tält mitt i ingenstans, för att ligga i det i totalt ca 5h så vore det ju trevligt om någon kanske... kunde tänka sig att spendera några ljusa sommarmorgonstimmar med några trevliga människor (från gbg och sthlm) snacka skit, ta en öl och hänga helt enkelt. och så kanske lyssna på en del musik. ^^

under ett "riktigt" tak då gärna. eller om ngn kanske vet vad annars det finns för alternativ?

men visst, det är ju bra att veta att det kanske finns en kulle någonstans som man kanske kan slå upp ett tält på. känns ju dock lite osäkert. plus att .. en festival utan campingområde är ju.. som en spelning utomhus. är inte riktigt samma grej. tvivlar på att man orkar släpa med sig tält,sovsäckar etc då.

2008-07-15 09:52
får jag fråga om denna kan få flyttas till blandat? har ju egentligen inte med själva festivalen att göra =P

2008-07-15 15:35

2008-07-15 15:35
skriv på vettja!
faty fat faty

2008-07-15 18:50
Först vart det endagsfestival istället.. idag är det andra notor.

Augustibuller inställt

Augustibuller 2008 är inställt! Vi trodde att vi hade lösningen och kunde göra det så bra som möjligt för er, våra besökare, genom att arrangera en Lördagsfestival. Under dagen har vi upptäckt att så inte är fallet. Allt för många har varit missnöjda med lösningen. Vi vill ge er chansen att få tillbaka pengarna ni har betalat för biljetten och ställer därför in det planerade arrangemanget. Vi arbetar på lösa problemen som återstår och kommer att ge mer information så snart vi kan.

Vi vill tacka alla ni som har trott på oss och givit oss erat stöd. Hoppas ni alla har förståelse för den uppkomna situationen och hittar något annat roligt att göra första helgen i augusti.

Vi vill rikta ett stort tack till alla som hjälpt oss genomföra den här fantastiska festivalen i alla år, utan er hade det aldrig gått!!

Stay true to what you believe in,

Augustibuller crew

Länk till
http://www.augustibuller.com
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Toastare

2008-07-15 19:06
Tråkigt att de ger upp bara för att några är missnöjda...
Jag skyller allt på Emma!

2008-07-15 19:12
Hoppas Propagandhi får för sig att typ spela i, ska vi säga Stockholm, istället.. men det lär inte hända

2008-07-15 23:28
ptja.. det är nog en del fler än "några stycken". Emmaboda är ju samma helg också. men ja. då var mitt problem löst då.

haha. sen tycker jag iof folk som känner såhär "Helt värdelöst! Jag ville inte se ett enda band, bara hänga på camp och träffa polare. " är lite väck. alltså. visst är det nice, men vafan. musiken är ju grejen. eller ska man starta "fyllefestivalen" kanske? hägna in en åker och ta inträde för att folk ska få svina där ett par dagar? kan kanske löna sig =P

2008-07-15 23:33
Sän: jag förstår dig men håller ändå inte med dig helt och hållet. Musiken ÄR inte hela grejen. Men sen tillhör jag inte dom som inte går på ett enda band. Men att hänga i campet, träffa folk och partaja är också en stor del av grejen. helt klart!

2008-07-16 08:44
jag sa inte att det var hela grejen för mig? men jag förstår inte dom som inte vill se ett enda band utan bara vill drägga runt.