I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Splash 2009 (önska artister och påverka biljettpriset bland annat!)

Klubb & Konserter - Festivaler

2008-11-06 23:58

Splash 2009 (önska artister och påverka biljettpriset bland annat!)

Splash 2009 länken här!

En rak översättning (och några egna åsikter) av kategorierna:
Hur många kilometer har du till Splash? (från sthlm är det 1000 km t.ex. :)

Hur lång bör festivalen vara?
3 dagar - men jag kan då gå med på att betala 99 euro inkl. bokningsavgifter(?) - det valde jag iaf.
2 dagar för 79 euro (inkl. bokningsavgift) räcker för mig
Spelar ingen roll om det är 2 eller 3 dagar, så länge programmet stämmer!
(kom igen folks, ta 3 dagar! :)

Vilka nationella (tysk) hiphopartister vill du se?
(Ifall ni inte vill skriva nån så skriv Culcha Candela och Marsimoto för oss som vill se dom please! :)

Vilka internationella hiphopartister vill du se?
(A Tribe Called Quest! Dr. Dre! The Last Emperor!)

Vilka europeiska hiphopartister vill du se?
(Ken Ring!)

Vilka reggaeartister vill du se?
(Busy Signal! Elephant Man!)

Vilka icke-hiphopartister vill du se?
(dålig koll.. DJ Hype skrev jag iaf)

De här har jag alltid velat se på Splash
(Wu-Tang Clan! Strange Fruit Project! Demigodz!)

Hur gammal är du?

Kön?

(kvinna / man)

Ditt postnummer

Din e-mail
(Behövs för att kunna bekräfta din röst...)

Se så people, påverka nu när ni faktiskt kan!
Snälla, rösta på Culcha Candela på tyska kategorin.. riktigt bra grejer! :)

"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-11-07 13:05
Vilka nationella (tysk) hiphopartister vill du se?
ALLES IST DI SEKTE för bövelen!
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2008-11-07 14:04
niiice!
jag skrev Redman & Methodman ett par gånger om..
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se

2008-11-07 15:20
Ja just det.. glömde dom.. Både AIDS och M.M. & R.. Oh well, man får rösta igen då!

2008-11-09 16:43
Varför vill man se Ken Ring i Tyskland?

2008-11-09 18:29
FÄÄÄÄN kom på Tech N9ne!!
rösta för min skull!

2008-11-09 19:36
"Varför vill man se Ken Ring i Tyskland?"

Vilken hädelse!
Jag orkar inte gå in på det... men det märks att du inte har varit på Splash tidigare! ;)

2008-11-12 20:16
Bra initiativ Kontrast

Saian supa crew på europeiska ftw!
HMOR

2008-12-01 11:59
saian supa crew skulle jag också skrivit en miljon gånger om, men dom har väll splittras?

2008-12-02 15:06
Omröstningen är avslutad och det blir 3 dagar, dock till ett lite högre pris än innan så köp biljetter nu! De brukar ha lite julkampanjer med billigare biljetter osv... Check it!
Admin

2008-12-20 13:41
Förstår man inte storheten med att se Ken Ring på tysk mark har man tappat nåt. Fy fan va gött det hade varit!

Annars är Meth och Red självklart. Juggaknots/Termanology vore nice i nåt tält och nåt mer man vill se på stora scenen är ju A Tribe Called Quest eller varför inte Q-Tip ensam om det ges den möjligheten?

2008-12-22 20:57
HEELLGA!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-06 13:26
ExitFest09

Ganska ny festival som hålls i en borg i Serbiens näst största stad. Har fått priser för att vara EU's bästa musikfestival 07 och 08! Musiken är helt blandat men i år måste man säga att "Dance Arena" kommer vara fullpackat dygnet runt när Dj's som Carl Cox, Sebastian Ingrosso och Eric Prydz spelar 24/7:D Det finns ju scener för allt och alla och gillar man fet europeisk underground hip hop är detta stället;) 700kr är allt man behöver betala för tillfället för 4 dagars festande och bussbiljett till Novi Sad kostar drygt 1300 från Sverige...
om ni planerar en längre semester är det sjukt billigt där, en 2l PET flaska öl kostar drygt 12kr i närmaste kiosk! en slän ca:2euro även om dom säljer i lite större mängder....

Be There Or Be Squere!

Länk till http://www.exitfest.org/

2009-05-07 19:10
en tidigare elev älskade den festivalen du pratar om i serbien, har sett tokfina bilder därifrån. har dock fööööööör mig att de haft en del säkerhetsproblem?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.