Min drömbokning just nu skulle vara Hot Water Music.. inte 100% omöjligt med tanke på att dom iaf spelar igen.. dock bara några jävla gig lite då och då. så knappast troligt.. men tänk, vad fantastiskt det skulle vara. ska vi börja spekulera lite igen? vilka ytterligare band skulle dom kunna boka?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Hot Water Music hade varit nice.. själv ber jag till gudarna om The Mighty Mighty Bosstones, dom har släppt lite nytt i år så chansen finns väl, även om den inte är så stor. annars Propagandhi hade varit grymt! har ju också släppt nytt nu så man vet aldrig :)
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Propagandhi hade varit grymt! Även om Chris Hannah verkar vara ett riktigt pretentiöst jävla praktarsel.. en kommentar jag läste om en intervju med Chris.. "Why do I feel like Chris Hannah hates me? I don't even know Chris Hannah." sammanfattar vad jag känner rätt bra :D Jag är dock glad att nya plattan "Supporting Caste" är flera ljusår bättre än "Potemkin City Limits".. och trots allt så verkar ju killen ha humor.- Would you rather live without sarcasm or metal? - I could live without sarcasm. I probably wouldn't have much to say for the remainder of my life, but I could live without it!
läs hela intervjun
här kul att det är Tom Gabel från Against Me! som intervjuar.. och kul att Chris fortsätter dela ut en och annan känga till Fat Mike
haha, bilden på bandet är hur grym som helst :D men jo, jag har också fått för mig att han ska vara rätt jobbig att ha och göra med.. men rolig intervju faktiskt. håller med om skivan, även om deras bästa enligt mig är Todays Empires, Tomorrows Ashes. såg du dom i somras när dom var i sverige?
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
nope, hade planerat att åka på bullret men det ställde ju in.. så sen hoppades man ju på att nån skulle boka dom till stockholm, men så vart ju inte fallet.. och Lund var lite för saftig resa. var du där?
yes, såg dom på Mejeriet i Lund.. oerhört bra konsert faktiskt, långt över förväntan! lyssnade mer på dom förr, men efter den spelningen tog jag upp lyssnandet igen, det blev en av de bästa konserterna jag sett faktiskt, hade varit grymt att se dom igen :)
Jag skulle inte ha nåt emot NOFX igen faktiskt :) De är ju på EUturne i juni tror jag, samt har också släppt nytt om ni inte märkt pga IPRED noja ;) Dock tror jag det är slut på bra bokningar för iår. Jag tror på nåt stort dragplåster för 13åringarna (som the Used förra året) och några svenska demoband.
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Dock tror jag det är slut på bra bokningar för iår. Jag tror på nåt stort dragplåster för 13åringarna (som the Used förra året) och några svenska demoband. tror också det tyvärr :/
NYA BOKNINGAR Face To Face (US) Billabong Wakeboard Pool Party Hellzapoppin (US) Durango Riot (S) Lesra (S) Schemat är uppe nu också. Kanske dags att köpa biljett nu då..
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
såg bokningarna också för ett par dagar sen, inget jättekul.. hellzapoppin är ju coolt som fan, men det andra kan kvitta. men schemat var kul att se och snart är det dags! är sjukt peppad! :)
hmm, synd att Bouncing Souls och Pennywise krockar lite.. blir nog att se Souls först och sen sista halvtimmen på Pennywise.. och Aggrolites hoppar man ju över till förmån för Social Distortion.. annars var det nog inget jag av det jag vill se som krockade!
AHHH souls i tältscenen, det var märkligt. Men ja, får väl bli som filbunke säger. Face to face är ju en kul bokning dock. Tycker ni ska se Lesra också!
håller med om att det är lite konstigt att bouncing souls är i tältet, dom kunde gott haft en av de stora scenerna.. oh well. kommer nog göra som ni säger också, först bouncing souls sen sista halvtimmen av pennywise. social d går före aggrolites any time :) har iofs sett aggrolites två gånger redan också..
Missa inte Gaslight Anthem nu gott folk :)
nja, dom är ganska långt ner på listan för mig faktiskt.. tillbringar nog tiden när dom lirar i öltältet istället :)
Doktor_Humor: Det är din förlust, säger jag bara..
allrighty. får se om man tar en titt, är inte alls inne på deras musik så jag vetifan om det blir något klimax för mig..
ja visst är dom bra, men jag tycker att dom är så tråkiga haha.. :)
tråkiga? oh well, if you don't like it you don't like it :) men jag kommer ändå tycka att du är weird.. själv ser jag fram emot att se dom igen.. spelningen på debaser var grym!
haha, okej. de jag ser mest fram emot är gogol bordello, bouncing souls, sick of it all och social d!
Inte långt kvar. Pepp!!!
Vår Del Av Stan
Pepp som fan! Midsommar nu, sen jobb 3 dagar, sen festival! skitkul! kommer åka hem på natten också, en kompis ska på P&L dagen efter.. :P
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
jag får ju hoppas att ni ska på metaltown och se municipal waste!,
för helvete, de går inte och missa.
Hey Dude!
Sådär ja, på onsdag åker man ner! Och det ska bli kanonväder.. pepp pepp!
blomeros jag hade mer än gärna sett municipal waste, dom är ett favoritband men jag betalar inte 1400 spänn för att se bara dom.. resten på den festivalen är ju bara skräp (förutom napalm death)..
Snart dags! hoppas på att frugan kör ner oss, blev panik i det sista, när 2 pers hoppade av varav en var chaffis. .xD Pepp pepp! 15:00 börjar det!
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Simba: Vad börjar 15:00? West coast riot börjar ju tidigare än så, men du kanske menar att det inte börjar förrän Suicidal Tendencies går på scen?
Filbunke P23 Precis, första bandet jag ska se går på 15.. sen har vi 5 timmars resa också, så vi är nog inte där förrens vid 2 kan jag tänka mej.. skönt att allt löste sig nu, flcikvännen får köra ner och hem sen, blir kanon!
Helt okej iår igen. Bäst spelning = Gogol. Även fast jag inte lyssnar på de som mycket, så var det fan omöjligt att inte ryckas med. Mest tillfredställande = Souls. Nice med singalong. Publikfavorit = Bro Hymn Besvikelse = Social D. Kändes ganska tamt. Det är surt att säga men jag gav upp halvvägs och bestämde mig att beat the traffic istället :/ Körde de nåt kul extranummer?
Bäst spelning = Pennywise.. även om spelningen kändes väldigt kort hade dom bra publikkontakt och höll tempot uppe.. Saknade även en del låtar, men Bro Hymn var fet iaf.. xD Var iofs nästan bara pennywise och sick of it all jag åkte dit för..
management håller helt och hållet med om social D. tyckte att det var en ganska tråkig spelning, gick också efter hälften.. fast gick till aggrolites istället, M-MHM säger jag bara! enligt mig: Suicidal Tendencies - sjukt bra. lååångt över förväntan! Sick of it All - djävulskt tryck, var inne i circlepiten ett tag men var helt slut nästan direkt.. riktigt bra! Bouncing Souls - lätt en av dagens absolut bästa, riktigt bra spelning i tältet! :D Gogol Bordello - deras musik har ju ett grymt bra gung, men utan mellansnack så blir konserter sååååååååååå tråkiga.. Pennywise - dom var nice! mycket roligt mellansnack och bra musik. Social Distortion - visst var det bra, men det var inte så bra som jag väntat mig.. gick och kollade Aggrolites efter halva spelningen. Aggrolites - SJUKT BRA! det var väl 30-40 personer kvar i tältet när alla andra kollade på Social Distortion, men Aggrolites fick verkligen taket att lyfta i tältet. fy fan vilket tryck dom hade där inne!
Tänkte bara ge er tillbaka känslan för en sekund.. =)
Någon som såg Parkway Drive eller Raised Fist? Om jag skulle ha gått så skulle det ha varit pga dom. Var dom bra live?
Would I shit you? You're my favourite turd.
Simba Fletcher är så jävla cool :D Siveri såg ingen av dom faktiskt, men jag hörde att parkway drive var oerhört bra.
Gaslight Anthem : 4/5. Riktigt bra spelning, som väntat. Inte i klass med deras spelning på Debaser Slussen men å andra sidan hade dom ju inte samma publikstöd här. Pennywise : 3/5. Bra spelning! Men inget utöver det vanliga. Bouncing Souls : 2/5 (och då är jag generös). Ingen bra spelning.. Sångaren såg ut som att han bara ville gå hem och sova. Kändes som att "ok grabbar, nu får vi det här överstökat". Dålig ljud också. Tacksam publik att spela för dock. No Use For A Name : 2/5. Meh, riktigt trist spelning. Bonuspoäng för att dom gjorde reklam för Gaslight Anthem flera gånger. Otacksamt att spela så tidigt, publiken var inte alls med. Men spelningen i sig var rätt ointressant.Social Distortion : 4/5 Mike Ness röst höll bättre än väntat. Några av deras nya låtar var jävligt bra. Jag var nöjd med spelningen. sen såg jag även delar av Sick of it all, gogol bordello, the living end, raised fist och lite annat... På det stora hela var det ju jävligt tam publik på alla konserter. Berodde väl mest på det sjukt varma vädret. Sick of it all hade inte alls samma tryck som när jag såg dom på Augustibuller t ex. Men en trevlig festival. Alltid gott med langos och bra musik!
Filbunke bouncing souls var ju en av dagens bästa, och då stod jag ändå bara bredvid och kollade.. tyckte att dom körde på jävligt bra och såg ut att ha riktigt roligt dessutom. social distortion hade jag bara gett 3/5, tyckte att det var en ganska medelmåttig spelning..
Well, agree to disagree.. jag tyckte Souls var en sömning spelning som sagt. Greg försökte lite tafatt ösa runt lite, men jag tyckte mest han såg ut som han ville gå därifrån. Resten av bandet körde ju på bra iaf.. men jag vet inte, det kändes oinspirerat. jag hade hoppas på nåt mycket bättre..
mabanda läs högre upp.
jag snackade med en kille som såg dom och han sa att det var jävligt bra och moshpiten var helt jävla sjuk. jag gick förbi tältet när dom körde och det lät grymt, men vi var på väg mot gogol bordello så jag hann inte se något, tyvärr.. men ja, får se om någon annan skriver här om dom såg dom.
Hur jävla coolt är inte det här? Hurra för Gaslight, hurra för Bruce!
Jävligt coolt är det faktiskt. 2 polare roadtrippade USA för nåt år sen och slaggade hos en massa punkare de "träffade" på div forum. NJ stoppet övernattade hos någon i Gaslight (minns ej vem nu). Det har gått så sjukt bra för de sen dess verkar det som. Glömde helt bort gaslight i min "recension" innan, men de var ett av höjdpunkterna musikmässigt. Lite tråkigt mellan låtarna, men sångaren såg så jävla glad och belåten ut att det var svårt att inte le tillbaks. Men: visst spelade de inte DRIVE?! WHY?! - Filbunke: håller lite med om det du säger om souls, men jag diggade Gregs uppförande. Har sett de innan och det är typ hans stil, nonchalant sådär. Älskade också att se SOIA-gitarristen stå breve och vråla east coast fuck you :)
Management : Ja, gaslight har ju inte alls funnits länge. Så det har gått jävligt bra för de, jävligt fort. Kul som fan! Håller med om att Brian (sångaren) smittar av sig med sin glädje. Och nej, de spelade inte drive :( jag tror (om jag minns rätt) att de bara spelade EN låt från Sink or swim (We came to dance).. sen spelade de titelspåret från Señor and the Queen EP'n och resten var från '59 sound . jag saknade låtar som Drive, Blue Jeans & White T-shirts, Angry Johnny And The Radio och I'da Called You Woody, Joe.. den sistnämnda skrek jag ut för full hals nån gång i slutet av konserten, men utan respons. men men, det fanns ju inte utrymme rent tidsmässigt för att spela allt jag hade önskat. och angående Souls.. det är möjligt att det är hans stil men den bet inte på mig :) jag antar att jag hade förväntat mig mer när de gör sin första spelning i Sverige efter att han funnits som band i två decennier. men men.. sen tyckte jag att ljudet sög, vilket förmodligen drog ner helhetsintrycket..
Filbunke allt ditt tjat har inspirerat mig.. tankade just deras två album av Gaslight Anthem och nu ska jag lyssna in mig på dom. jag har alltid gillat deras mjukare new jersey-sound men jag har aldrig ritktigt fastnat. men nu är det dags!
Doktor_Humor : Det är bra! Tjat lönar sig :) jag har pushat för det här bandet länge nu och mer eller mindre tvingat polare att lyssna på dom.. med lyckat resultat :)
filbunke sannerligen! :) lyssnade ganska mycket igårkväll och sitter och lyssnar lite nu.. tycker nog bättre om the 59 sound än sink or swim av att döma av det jag lyssnat än så länge. old white lincoln är favoritlåten so far :)