I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hultsfred eller Peace&Love

Klubb & Konserter - Festivaler

2010-03-17 21:02

Hultsfred eller Peace&Love

Ja vad säger ni? Ni som har varit på båda, vilken är bäst? Berrätta gärna fördelarna och nackdelarna med båda festivalerna

Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2010-03-17 22:33
P&L lätt. Medelåldern är högre, artisterna bättre och scenerna fler.
De har dessutom fördelen att ha mat tillgängligt dygnet runt så man slipper leva på hångel och langos i en vecka.

Hultsfred har sin charm iochmed att det är mer gräs att ligga och rulla i och fler giveaways. Hultsfred har dock nackdelen att aldrig ha fungerande duschar tillgängliga, det är smutsigt. I alla avseenden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-19 18:59
Hört att P&L är mer en fjortsfestival, dementerar ni detta?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2010-03-19 19:07
Jag dementerar!
Fjortisar är som könssjudomar, de finns överallt. det enda man kan göra sig för att slippa drabbas är att gardera sig till tänderna. Men det är faktiskt färre fjortizzar på P&L än på Hultan. Iaf enligt min egen erfarenhet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-19 23:20
Också hört att medelåldern är tydligen lägre på P&L fast jag personligen som aldrig varit på P&L har ju svårt att veta om det verkligen är så
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2010-03-20 23:36
Tycker det var ganska mycke fjortisar på förra P&L men det är det ju på alla större festivaler så bara att gilla läget. Det var också sjukt bra stämning förra året,hoppas på repris i år! måste passa på att tipsa om festivalen SKANKALOSS i gangef några veckor efter p&l, inte några fjortissamlingar och mycke konst och elektro brukar stå på schemat.
mathematics!

2010-03-22 13:47
roskilde har iaf knappt några "fjortisar" så åk dit ist!
Skivsamlare

2010-04-12 08:22
P&L har helt klart fler fjortisar än hultan. Har vart på båda flertalet gånger och föredrar helt klart hultsfred utan tvekan!
Samtidigt beror det på vad man gillar för typ av festival, p&l är ju en renodlad stadsfestival mitt i centrum medans hultsfred har festivalområdet ett stenkast från sjön (vad den nu heter?), inte så tråkigt en varm sommarkväll.

Hoppas att hultan kommer att klara detta år med besökare och intäkter för även om dom inte styr upp dom bästa banden så är det en klassisk festival som borde få finnas kvar!