I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Spell Is Back In Town With New Beats! "Keep On"

Vår Hiphop - Beats

2007-10-27 22:58

Spell Is Back In Town With New Beats! "Keep On"

Finns lite nya grejer uppe nu och mer återstår att komma när jag äntligen fått tillbaka min dator tillsammans med ny hårdvara  ;)

adda mig om du är intresserad av att handla eller collaba.

spellbeats@hotmail.com

Peace

Catapults Ent.
Rappare

2007-10-28 01:10
låter najs najs:D

2007-10-28 04:31
Njaa då handlar jag hellre av Dejv faktist. =)
Ingen tar mig.

2007-10-28 11:25

calleman, kommentarer som dina behövs inte.

självklart känner jag mig förolämpad när du säger så, räkna med det, tyvärr märker jag också direkt vilket stadie du befinner dig i och förstår att du är en mer "dejv"-kille av intresse.

snälla människa... hur orkar du?

stavfel, tack tack!

P

Catapults Ent.

2007-10-28 12:07
Haha calleman då.

Nåja till tråden nu glömmer vi det.

Tycker att det är riktigt bra "Same night, new height" är riktigt bra, kanske lite mycket av de pitchade vocalsen men riktigt bra. Har dock hört beatet innan så fick ingen wow-upplevelse.

Tycker du hittar riktigt bra samplingar. Keep on är väl det enda jag inte hört innan och det låter bra som fan, kanske några sounds var lite för höga gentemot andra men mycket bra.

Du är riktigt grym och kommer nog prodda riktigt bra artister inom en snar framtid, har dock ingen koll på vilka du redan proddat.

http://www.myspace.com/LARKIEPRODUCTIONS

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Dejv.rar - Mina freebeats

2007-10-28 22:27
alltid kul att höra, jo det verkar som om jag inte har full koll  på ljudnivåerna ibland, man får skylla på akustiken i mitt vardagsrum...

ibland handlar det väl att "hitta" bra samplingar, själv känner jag ibland skuldkänslor som sagt när jag loopar rakt av, utan större arbete bakom upplägget, men resultaten som följer talar istället om att det kanske inte är någon fara.. det låter bra liksom.

and so I go on again..  ;)

dejv, jag tycker du ska fortsätta prodda  även om jag inte var förtjust i din numb-version. rätt vad det är kommer du på något som du inte riktigt tänkt på förut, och galningar som jag kommer att gilla det  :)

P
Catapults Ent.

2007-10-28 22:32
Haha, bortse från numb-skiten. Skäms så fort jag ser den, faktiskt. Du får lyssna på beatsen som är på min myspace istället. Aja blir att leta ihjäl sig under natten efter något att sampla. Känner samma sak själv "fan va gött att sampla detta" men sen måste man klippa o klistra lite för att inte få skuldkänslor och då låter det inte äns hälften så bra.

aja tjo.
http://www.myspace.com/LARKIEPRODUCTIONS

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Dejv.rar - Mina freebeats

2007-10-29 11:43
ska spana myspace nästa gång ;)

P
Catapults Ent.

2007-10-29 12:41
Fett skönt beat tycker jag grabben. Riktigt bra gjort :D
Signatur?

2007-10-29 19:19
fett tung låt asså! Snubben har talang asså! Grymt beat .. ;)
http://www.myspace.com/micman123

2007-10-29 23:03
alltid kul att höra folk, spread the word, så jag kan fortsätta sälja beats  ;)

P
Catapults Ent.

2007-10-30 13:56
sooft beat :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-30 16:34
keeep on -  smaskar på ganska bra i öronen på mig sköna breaks och aah d eman vill höra, dock drar ju myspace ner klvaliten och jag skulle aldrig tro att du laddar upp en fullständig kvalitet där ändå?.... riktigt bra rytm och skönt gung i den där har du lyckats mayn.

collaben du körde me the dawg från L.A lät även den som "myspace" syndromet men antar att de gäller samma där som ovanstående ?... förstog inte ritigt ifall de va du som va med i låten eller om du bara står för påroductionen enbart?.... den höll i mina öron kan alltid finslipas men ändå skän klang på den på nått sätt!!

Holla på eran pojke om kvarten skulle kriisa

FRED & KÄRLEK !!!
"Vill ha en nice jävla lya utrustad med de nya"
// Petter ft feven - Vill Ha
Producent

2007-10-30 18:36
Asså fyfan va gott de luktar in da bakery haha!

Varje gång man går in i din myspace vet man att man kommer vara fast där i läänge och sen bara hoppas på att man en vacker dag kommer bli lika duktig;)

Keep on var fantastisk men det var något speciellt med Same Night New Heights. Känns inte som om jag har så mycket dålig kritik å ge dig me tanke på att du kan det här så mycket bättre än jag.

Men i alla fall PEYYS Mäyne!, sluta aldrig me va du gör!!
I'm Just A Human

2007-10-30 22:53
Giggen

jag är inte med på "Same night, New heights". Det är två snubbar från L.A. som kallar sig L.X.M.
Jag står bara för produktionen (som gjordes långt innan jag fick min nya hårdvara...)

DenApa

Tack för komplimangen, jag minns nu hur skönt det är att få uppskattning för det man gör av seriösa användare här på whoa.

Gäller er alla, tack som fan, glöm inte att höra av sig vid intresse av köp  ;)

P
Catapults Ent.

2007-10-31 02:49
Menade inget illa spell, lite onödigt o skriva så ja.
Det jag ville säga egentligen va att dejvs stil passar mig mkt bättre men att det hörs att du har fet rutin och jag älskade faktist ihjäl mig på ditt "sommarbeat" i somras, det beatet va nått alledess speciellt.
tyvär diggar jag inte dem andra beatsen men ditt sommarbeatet va fett.

ber om ursäkt för kommentaren där uppe.
Ingen tar mig.

2007-10-31 09:16
hej hej vad händer...groovaste grejerna, diggar både låten o beatet!!!!!!!!!!!!!!! big up PREMOO SNART

2007-10-31 10:12
yeah de va nått sånt jag tänkte mig SPELL hehe blev änna shockad när du börja dilla om collab trodde du rappa nu också !
asså va har du lagt till med för hårdvara eller nej de har inte den här tråden me att göra skicka ett GB me lite info till mig priser på beats eller förslag till samarbete av något slag digagr din stil av beats de är nått whoa aldrig haft !?

FRED !
"Vill ha en nice jävla lya utrustad med de nya"
// Petter ft feven - Vill Ha

2007-10-31 12:01
calleman

jag misstänkte att det var något sådant du menade ;)
kul att du håller det äkta!

vezter
erree  fsssssssssssssst lr??

giggen

ny hårdvara = nya yamaha HS80 Monitorer + Ett par riktiga hörlurar!!! "no more flygplanshörlurar!!!"

det är vad som kommer göra det enklare för mig att dansa tillsammans med de ljuden jag jobbar med framöver ;)

mina priser går från 400-500 kr och uppåt vid köp.
ibland kan man få rabatt, fast det är oftast vid vidare samarbeten.

kul att du diggar ;)

Återigen tack hörni, kommer upp fler smaskens snart...

P
Catapults Ent.

2007-11-01 00:38
finns mer spännande grejer uppe nu.

kanske ska man göra en ny tråd om det beatet..

P
Catapults Ent.

2007-11-01 00:42

du har utvecklats! nu låter helt plötsligt dina souliga grejjor bra!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-01 23:44
det var som fan... jag som aldrig trodde mina souliga grejer lät tillräckligt bra för whoa.

jag tror jag hänger med ;)

P
Catapults Ent.

2007-11-02 17:40

up got daimot

Catapults Ent.
Producent

2007-11-03 04:50
I like that...keep it peace...bless!
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2007-11-03 19:29
well I´ll try  ;)