I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Important!!! Spell will "Never Let You Go"...

Vår Hiphop - Beats

2007-11-02 02:18

Important!!! Spell will "Never Let You Go"...

Nu befinner vi oss i den kalla mörka höstens tunga period igen.
Dags att tona ner det hela lite med ett ruggit beat alá Spell!

Spana och droppa gärna en kommentar om varför du gillar beatet!

Som vanligt, adda mig om du är intresserad av beats.

Tyvärr lever vi i en värld styrd av kapital och det leder ofta till att du blir tvungen att betala vid första dealen... men vad gör det?

spellbeats@hotmail.com

Peace

Catapults Ent.

2007-11-02 04:09
jag diggar det som fan, najs samplat mayn!
varför: antagligen för att jag är väldigt inne på kanye (hans nya skiva) just nu så jag gillar hur du ahr samplat beatet

jag fattar inte riktigt vad jag just har sagt nu men men...

2007-11-02 07:33
jag måste bara säga att snaren verkligen stack ut men jag gillade den ändå, den är som jag just nu på hösten sticker ut men är omtyckt av alla ändå=) hehe de va ett bra beat spell, fortsätt såhär

Fred
http://www.myspace.com/mowglibeats

http://www.myspace.com/otisrap

2007-11-02 09:30
Spell: Gillas. Men det vore kul att höra dej gå loss på någonting lite mer oväntat. Nån galen sampling som inte kommer från soul/funk genren. Du gör detta hur bra som helst såklart. men nyfiken på vad som skulle hända om du satt där med en tysk proggplatta i handen.

hehe.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-02 12:59
Spell: Beatet var väldigt skönt lungt , bra samplat :)
I like it ..
fortsätt så mannen ...
bless
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-02 13:45
dyno.
jo jag förstår dig...  problemt jag stöter på när jag försöker göra något "annat" är agg jag inte riktigt kan relatera till musiken i grunden, vilket komplicerar enormt om jag ska hitta precis det rätta stycket att sampla.
Iom att soul är så stor del av det skiten som pumpas genom mitt huvud var dag, har jag redan alldeles för mycket samplingar jag har lagt på hyllan. Dessa kommer som prio ett, bara för mitt välmående...
Däremot har jag jobbat med lite mer alternativa grejer än soul.

Mike Oldfield är en snubbe vi har mycket att tacka för, även jag.
Fleetwood Macs tidiga hippie/prog/rock grejer är rena guldgruvan plus att jag gillar dem som fan ändå.

Sen är det ju något som gör att man har en viss stil. Kanske är det inte riktigt min stil att sampla tunga, skumma, bisarra saker.

Men visst skulle det vara lustigt om jag skulle försöka!

micke tack så mycket!

P
Catapults Ent.

2007-11-02 14:07
väldigt fint och välarbetat spell!
gillade dock inte den där kvinnliga rösten som var med ibland i bakgrunden men annars klockrent=)
www.myspace.com/naturmusic

2007-11-02 16:22

Natur

tack för den.

(FYI - snubben heter Al Green)

P   ;)

Catapults Ent.

2007-11-02 16:26
Spell: Inte bara lustigt utan troligen sjukt bra också. Men jag förstår dig, man ska göra det som känns bra. enkelt egentligen.

2007-11-02 18:12
jo kanske...

när du säger tysk progrock tänker jag direkt på att det var så du började. rätt eller fel?

P
Catapults Ent.

2007-11-02 20:46
Spell. Började som man bör med soul/funk/p-funk/...etc. Men hade svårt att få en personlig touch på grejerna. Började leta efter annat och hittar fortfarande helt sjukt funkiga grejer från diverse tyska, spanska, ryska, italienska, chilenska, whatever proggressive rock grupper. Helst sanslösa grejer som man inte visste fanns. Och som man dessutom sällan hört inom hiphop.

2007-11-03 00:57
fyfan va den här passade ihop me preemo...skön som interlude eller så..

diggade faktiskt never let u go-rösten

ska jag klaga på nåt e det att det va för klen kick.
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Producent

2007-11-03 04:55
Diggar dina beats man...soulful!! Keep it up..peace..
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2007-11-03 10:02
todilo
tack man, jovisst är det en medvetet klen kick här.
snaren och basen lyfterfram beatet på ett sätt jag ville förtydliga.

confident, uppskattas!

dyno
jag kan tänka mig att hundratals samplar de grejer du gräver bland, samtidigt som jag kan tänka mig att hundratusentals går över de grejer jag samplar, men just nu är det som sagt fett med grejer jag har åtagit mig och jag är fortfarande på väg att hitta min rätta stil, vad som går lätt för mig. och sitter med ett beat nu som jag..  ja...

låt oss säga att man sitter och fnissar ibland när man hör vart man är på väg med sin stil  ;)

kanske ska adda msn så jag kan få höra lite av vad du gräver fram för att få se om inspirationen blommar?

P
Catapults Ent.

2007-11-03 19:30
och så dog den tråden..
Catapults Ent.

2007-11-03 20:12
spell. vilken tråd dog?

2007-11-03 20:27
Helt okej beat, Dock tycker jag du är skit tråkig att lyssna på.. Du överraskar aldrig, Allting låter likadant.. Du står i samma träsk och trampar hela tiden.. Samma typ av samplingar, samma typ av trummor.. samma typ av upplägg.. Feel me?

Move your feets man :)

Inget illa menat, men det är så jag känner hehe... Im just honest
Fucka ur!

2007-11-04 02:52
maybe correct, tho I´m no chemist like u bro  ;)

but I know where my soul is.

..honest.

P
Catapults Ent.

2007-11-08 22:38
nice detta gilladesm gillar den söndriga snaren. helt okej samplat också. finns inte så mkt att klaga på om  man vill ha en cleant soul beat.. men det hade varit väldigt skoj o höra dig exprimentera me lite synthar osv ibland.. men good work!

peace

2007-11-09 00:26

tackar tackar

Catapults Ent.