Beat Sale - Genre: West Coast - Pris: 1000 SEK <
Är i ett ganska prekärt läge för tillfället, behöver cash pga en "dålig" månad med lite mer utgifter än vad jag väntat mig, :( Hur som helst, brukar inte sälja beats på whoa, mest för att jag jobbar med en helt annan profil och för att jag inte proddar skit för småpengar, ;) Måste dock sälja av lite liggande saker om jag ska få min budget att gå ihop. Det här beatet är medvetet lite tillfulat, med för mkt komprimering, lägre trummor och inte perfekta nivåer (melodislingan ska vara lägre bl.a.), kanske inget nån reagerar på för skillnaden är inte överdrivet stor men på en nivå där det handlar om att ha beatet på en skiva så gör detaljerna skillnad. Lyssna gärna i bra producenthörlurar på skaplig volym. Acapellan är inte 100% tight utan ligger mer där för känslan och säkerheten. Genre - West Coast hållet Acapella - Still DRE (Dr. Dre & Snoop Dogg) BPM - 95 Bithastighet på denna fil - 192kbit/s Samples - Nej Verser - 2 x 16 Reff - 1 x 8 + 2 x 8 Intro - 4 Outro - FadeLÄNK Den som köper beatet får självklart göra vad han eller hon vill med det, ha det till en skiva, till ett mixtape eller whatever. Fulla rättigheter mao. Självklart får den som köper också ett beat som är 100% mixat och modifierat (extra verser etc etc). Utgångspris är 1000 SEK men högstbjudande vinner självklart. Tror dock inte direkt många här har pengar eller ens är intresserade av att köpa beats men man vet ju aldrig så varför inte prova? Gillar du west coast soundet och håller på att bygga ett album så är priset inte högt. //Peace Machete, Royalstreets Entertainment
Tror inte det blir något nappande på ditt spö när det handlar om 1000 lappen...
Fucka ur!
alltså din C L O W N jag trodde fan att du var värsta fuck up nice prodde med all denna snack om lååågt pris för dig å shit, MEN när jag lyssnade...shame on u...pimpslaped ya ass niggu. OUT
Just C´Walkin Throu Yo Street To Show Some Crip Luv peace niggu.
Ja alltså du är ett jävla skämt, seriöst. Alla trådar jag sett dig lägga upp genom åren så snackar du som om du vore så sjukt bra, och att du "gör större saker", och att du "medvetet gjort beatsen sämre" när du lägger upp här och ingen gillar... du gör skitdåliga beats. Inte bra på något sätt. Ingen har någonsin hört ditt namn, varför låtsas du som att du är stor? Hör du inte hur ljuden du arbetar med låter? Sjukt amatöraktiga! Allt från trummor till pianon till synthljud (speciellt synthljuden) låter skitdåligt. Finns inte en chans att mixning skulle få den där överdiskantplinkande skräpslingan att låta snyggt. Melodin här är ju inte heller det minsta bra. Jag brukar inte lyssna på beats i detta forum men jag blev lite sugen när jag läste den fantastiska presentationen av ditt beat, för tyckte att jag mindes dig från förut.. Ville se om jag bara inbillade mig att du var dålig, men jag hade rätt. usch
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Att du ens gör en sånhär grej får mej att må dåligt..! Hejdå
Du vet inte mannen!
Tycker inte det där lät så bra. Slingan var grymt jobbigt att lyssna på i längden, och mixen kändes bara som en stor smet.
Det känns som att du försökt få det att låta proffsigt men att allt bara gått åt helvete, utan att du märkt det.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
"Är i ett ganska prekärt läge för tillfället, behöver cash pga en "dålig" månad med lite mer utgifter än vad jag väntat mig, :(" hahaha klart att du BEHÖVER pengar mannen, varför du är så fattig är för att du lägger ett utgångspris på 1000spänn på ett skit beat, jeeesus fakkin christ. klart fan att din månad har varit lågt för dig när du nu har köpt så fina nya grejer till din nya studion men sedan gör så skitiga nya beats för 1000 spänn som ingen vill köpa...det e lugnt klart jag förstår att man går back då man..men keep it up but u fucked up*
Just C´Walkin Throu Yo Street To Show Some Crip Luv peace niggu.
Tenker du kan gå ned i pris:) litt for mye for den beaten
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hej! Har inte lagt upp något über på whoa förr och tänker inte heller göra det i framtiden. Jag har inget intresse i vare sig att lägga upp beats här eller få ngt slags erkännande från ett internetcommunity, de som köpt beats av mig vet vad de får. De som hört mina "seriösa" saker som är menade för projekt långt utanför Sveriges gränser vet också vad jag går för. Det här beatet kanske inte tilltalade många av er men dåligt producerat är det inte. Jag gillar beats som Bustas Rhymes och vissa av DRE's beats. Där en ganska hård slinga går låten igenom. Genom en skala dvs. //Peace
"Jag har inget intresse i vare sig att lägga upp beats här"
men då så? skit i det då"Det här beatet kanske inte tilltalade många av er men dåligt producerat är det inte." Tycker det var mycket välproducerat, men som sagt, inte tilltalande. Tror dock inte att någon whoarappare aldrig blir sugen på att paya ett beat för en lax, men jag vet inte
Tror inte jag heller.. Försök föreställa er allt jag nämnde i förhand mixningsmässigt så låter det ännu renare och producerat. Sysslar inte med ursäkter i efterhand eller liknande, beatet är lite tillfulat pga att det finns många ställen, msn, communities osv som beats kan skickas genom, ibland utan acapella, det är en säkerhetsfråga.. //Mvh
Tyvärr, du får aldrig tusen spänn för det där.. =(
Sluta hata. Har ni något personligt mot snubben? Ta och lyssna på kvaliten på beatsen från underground producenter som säljer för 200-300$ så märker ni snabbt att detta är värt pengarna. Alla har vi varit i pengakris pga diverse saker och det är inget ni behöver klaga på här var, när varför. Priset står det och anledningen till varför det kostar som det gör. Gillar ni inte behöver ni inte köpa, men respektera folk som gör sin grej och sluta skriva inlägg som är orelevanta till tråden. Lycka till att sälja det GAIA.
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Legenden har rätt, men jag tror knappast att någon köper detta för tusen-kronor på whoa, tyvärr. =)
Jag skulle iaf. aldrig kalla ett beat som jag tycker låter väldigt dåligt för välproducerat..
Brukar inte kommentera beats i allmänhet, men här lät det som att det var ett monsterbeat av en superproducent, och eftersom det inte var det blev jag besviken och kunde inte låta bli att skriva.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Men snälla.. Vad förväntar ni er? Jag vet inte vad ni är vana vid för beats, tusen kronor är småpengar liksom. Tror ni på fullaste allvar att jag skulle sitta ett par månader och prodda ett riktigt bra beat för att sen slänga upp det på whoa för tusen kronor? :S Så enligt min standard, nej det här beatet är inte speciellt ballt, det är okej, värt tusen spänn typ.Legenden Thx man.
Hey:P Det kan være litt mye for beaten. Men som sagt kvaliteten på beat er nice. Det kan hende du finner rette man som vil kjøpe denne beaten.. keep it upp buddy:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
GAIA P25 Grejjen är att det funkar inte med sånna beats här på whoa, jag vet själv. Det mesta dom diggar är någon soul sampling eller piano och sen basic drums och slut. Beatet var okej,inget woow men den funkar iaf och kan inte förstå alla som klagar så mycket.
Jag har själv märkt när vissa som Legenden tillexempel släpper ett beat här får inte lika mycket props än om tex Icetail eller någon annan släpper vanligt basic shit. Dom diggar inte sånt här på whoa onödigt bara. Jag håller mig utanför whoa och säljer inget här. Har droppat nåra freebeats som mest.
Det här beatet är osamplat, nedfulat och väldigt genresmalt. Tråkigt att folk inte gillar men shiet happens, det är inte den enda sortens beat jag gör heller.. //Peace
Ja du har sikkert mange andra bra beats:P fortsett:P
Haha, finns det positivitet på whoa? :D Iofs, du är norsk, det förklarar nog saken, hehe..
i did like the beat. det jeg skrev var ment positivt not negativt.:P
Jag och jag menade på att du säkert är så positiv för att du är norsk, hehe.. Dom brukar vara glada och trevliga.
hehe ok:P
aha gaia, du har en massa fördomar också!!!!!!! ;)
Inte då, jag säljer dagligen till Norge (Cappelen Bokforlag) och snackar med hundratals norskar, ska flytta dit inom två veckor och börja jobba i Oslo, båda mina halvbröder bor redan där och har på min styvfarsas sida släkt i hela Norge. Plus att norska tjejer alltid låter kåta och glada, :D And that's the truth!
Har inte lagt upp något über på whoa förr och tänker inte heller göra uhm om jag fattat de här rätt har du inte lagt upp något yber någonstans har lyssnat igenom på din soundclick, kan inte säga att det är mer än helt okej allting så
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
är jag den ända som tycker att det är hyfsat?
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>
Kom igen nu glidarn... med så mycket försvar i rubriken kan jag inte tänka mig att någon tar dig som ett proffs. lite självförtroende och skärpning nu man ;) beatet för övrigt lät ju "bra", dock alldeles för mycket syntar som förstörde dock... nej jag diggar inte sån här skit och brukar ofta ligga hemma och undra hur fan folk får sälja sånt här skit ;) fast å andra sidan, jag säljer ju soul för mycket mindre pengar, och det är ju också helt sjukt. P
Catapults Ent.
"Om nån gillar beatet så kan jag göra ett liknande beat på en dag o sälja det för 50 kr...", word. Tycker det är synd att whoa är fullt med hatare som ska spela översittare hela tiden, så länge det inte handlar om att slicka röv för whoa-kändisar. Visst, beatet kanske inte är värt den här tusen lappen som GAIA vill ha för beatet, men vem har sagt att man måste hata hans jobb för det ? Personligen så tycker jag att du ska sänka priset en aning och nästa gång du funderar på att slänga upp ett beat for sale at whoa så får du tänka på vad folket här söker för beats och vilket pris som är rimligt för just det beatet. One,