I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dynamo414 visar var diverse skåp skall stå.

Vår Hiphop - Beats

2007-11-28 02:24
exelent! utbrast han
http://www.myspace.com/mowglibeats

http://www.myspace.com/otisrap

2007-11-28 16:36
För mig handlar det inte så mycket om juridik som princip. Men som sagt....vill man rappa på 96 kpbs så får man väl skylla sig själv.

upp med denna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-28 16:47
sry igen mannen;) ,finns la bättre sett att rippa skiten.. men ska la släppa det där nu.

men varför uppa den när du la upp den som freebeat i en annan tråd? :O

peace

2007-11-28 17:07
kaptenkuling: Det är nog inte samma beat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-28 17:08
Dessutom kan du inte rippa myspacegrejerna bättre än 96kpbs.

2007-11-28 17:26
nehepp :D , kanske det inte var:D , men läste "tjuv" typ så antog det :P

inte en aning om jag kan eller inte.. sökte på google så tog jag första bästa sidan.. men vet att det finns program osv för tex myspace osv.
vet inte om det blir bättre dock :P

2007-11-28 17:36
allt är 96kpbs på myspace. Även om jag lägger upp något för nedladdning. Så var det med det.

2007-11-28 18:49
o så upp

2007-11-28 18:56
okey ;)

2007-11-28 19:06
nice beat... dålig stil av kuling....

2007-11-28 21:03
Yeah, det var ju fett med nice
Mikael Söderlund was here!

2007-11-29 21:21
tack, tack och tack igen...upp?

2007-11-30 01:42
Är din attityd på riktigt?

Ofta man tar patent på sin musik haha.
Juridiken kan ju dumpas i soptunnan eftersom beatet är samplat.

2007-11-30 01:59
altså man kan ju betala för sina samples, så man får dom lagligt, nu vet jag inte om dynamo gör de, om han gör de så är de jävligt viktigt att han tar patent på skiten=)
http://www.myspace.com/mowglibeats

http://www.myspace.com/otisrap

2007-11-30 09:31
gs P27: Vems attityd? Fuck juridiken. Hela skiten handlar ju om lite respekt bara.

2007-11-30 09:51
man behøver væl inte ens ta patent på musik och konst. det ær væl skyddat direkt man komponerar musiken?
hejja

2007-11-30 17:58
upp nu igen

2007-11-30 18:23
men seriöst gs27 och shante20..

självklart stimmar du det du gör, om du vill jobba seriöst dvs.

detta gör du även om du samplar något du själv inte komponerat från början.
vad som följer sen är att du antingen blir stämd om, låt oss säga, al green får höra att du samplat honom (vilket kanske inte är så troligt om du inte säljer platinum..), eller att du helt enkelt får royalties när din musik spelas, eller så kan du stämma de som använder "din" stimmade musik för egen vinnings skull utan att ha gjort ett avtal med dig.

Stim skiter ju blanka fan i hur du kommit upp men musiken, såvida det inte är obvious dvs. det är ju inte dom som åker dit om du blir stämd precis.

lycka till nu och fan...   jag vill inte peta någon på näsan eller så, men snälla läs på lite innan ni hafsar ur er en massa skitsnack som stackars småbarn här på whoa läser och går runt och sprider som sanning.  
fattar ni inte att folk verkligen kan tro på det ni säger?!?
bara tänk efter.

basics people.

(om jag måste vara relevant i tråden så...   tokfet beat.)

P
Catapults Ent.

2007-11-30 18:55
låten vill inte komma fram för mig:/ har inte haft nå probs med myspace först nu när jag kom in på din sida.. den står bara och laddar hela tiden.. får la försöka senare.

2007-12-01 14:08
den brukar funka.....

2007-12-01 14:45
Spell P24

det jag mena var att du redan har alla rättigeter på det du gör, tex om du skriver ett manus. sen kommer det helt plötsligt en film som är exakt lika. då kan du visa upp ditt manus, om du kan bevisa att du skrev det innan filmskaparna skrev det. och kan därigenom stämma dom.
hejja