I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Antar att ingen bryr sig....

Vår Hiphop - Beats

2007-12-29 16:03

Antar att ingen bryr sig....

...men jag har svettats fram ett nytt beat. Ett riktigt beat. Inte som det mesta här på whoa. Inga wack ass celinesamplingar. Inga balladpianon. Inga kärleksstråkar. Ingenting av det ni brukar höra här. Låter det konstigt?

http://www.myspace.com/dynamo414

ja, just det, beatet heter märkligt nog "wack ass" och går ut till alla som tror att hip hop är powerballadinstrumentaler. This ones for you kids!!!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-29 16:08
lät mysigt:)
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2007-12-29 16:10
Upp, både för beatet och konstaterandet!
Alltid bra skit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-29 16:19
shit detta va fett asså, något annorlunda verkligen, keep it up man !

2007-12-29 16:22
fett

2007-12-29 16:32
vem fan är du och säga vad hip hop är?!
Kung i undre världen

2007-12-29 16:35
Stjärnan: Ledsen homie....men jag säger vad jag vill. Vem fan är du att ifrågasätta mig? :)

2007-12-29 16:48
yeah, this is some real shitt! mer sånt här!!!! håller med dejj om smör beatsen som finns här, tykr de e sjukt fel att de e skit beatsen som får all uppmärksamhet o all den positiva respons! bra urval av sampling Dynamo :D keep it up!

Stjärnan: med tanke på att hiphop från början inte hade några smöriga kärleksballad pianosamplingar i sig så är de inte riktig hiphop enligt mejj iafall, visserligen lyssnar jag inte på old-school, men lyssnar på de som de utvecklats till typ: gangstarr, beatnuts, dilated peoples o s v, men men alla har sin egen smak :)

peace!

2007-12-29 16:50
EasternBunny P15
oj, typ 15år yngre än trådskaparen men fattade iaf :) och visar att han har iq i hjärnan!
Kung i undre världen

2007-12-29 16:59
haha vet nt om jag ska ta de som en komplimang xD

2007-12-29 17:26
ingen mer kommentar på själva beatet?

2007-12-29 18:01
Cheaaaa, detta var riktigt grymt! ;D
Gangsta Rap Made Me Do It!

2007-12-29 18:46
äntligen mannen,   håller me dej om all skit här på whoa.. var e världen påväg? :)

2007-12-29 19:42
tackar ...upp!

2007-12-29 20:20
sen finns det ju dom som tror att dom är mer hiphop än alla andra bara för att dom inte samplar kärleks ballader o grejer.. det här funkade... nothing more
krrrrrrrra

2007-12-29 20:27
Sen finns det ju dom som är mer hiphop än vissa andra för att jag inte samplar kärleksballader o grejer. Saken är denna...man kan sampla typ Celine om man måste. Man kan t o m få det att  låta riktigt fett. Om man gör hip hop av det. Om man bara gör en powerballad av det är man inte så mkt hiphop. 

Kul att den funkade i alla fall.

peace

2007-12-29 20:40
exakt det jag menade... det verkade på dig i första inlägget som att man måste sampla "tuffa" saker.. men så va det tydligen inte. sååå, aah.. have a nice day !
krrrrrrrra

härligt beat, gungung!
www.myspace.com/dressyourself

Är på sjukt bra humör men dock inte på skrivhumör.
Ska fatta mig kort och säga att fuck va kul att äntligen få höra lite vettigt shit till skillnad från det mesta skräp som droppas här.

Kul, bra och Peter Haber!

Tja

www.tbonebeats.com

2007-12-29 20:43
tyvärr har jag inte hittat ett enda exempel på whoa där någon samplat typ celine och lyckats med det. därav mitt inledade statement om kids som tror att hiphop = bowerballader.

Sen har man ju såklart en enorm fördel om samplingen är bra. Men det fattar kanske kidsen oxå.

2007-12-29 20:58
inget som föll mig i smaken tyvärr, men välgjort va de!
Detta är min forumsignatur

2007-12-29 22:25
Riktigt fett! Gillar det mesta du lägger upp och det är ju såklart synd att det inte alltid är så många som komenterar. Skitsamma fan, det du gör är bra och det kommer forsätta låta bra även fast du inte får massa komentarer bara för att det inte låter som den skit som oftast läggs upp här, hoppas jag iaf.
tåg, tåg och...tåg!

2007-12-29 22:38

tungt, no doubt.

hets, stress, fest!

2007-12-30 05:08
tackar tackar